Murano alacakları karanlık mı diye tek tek araştırıyorum
Paylaş
LinkedinFlipboardLinki KopyalaYazı Tipi
Carlos Ghosn’un kısa sürede zarardan alıp dünyanın en kárlı otomotiv şirketlerinden biri haline getirdiği Nissan, Türkiye’de de büyük atılım içinde.
Nissan, özellikle İlkim Sancaktaroğlu’nun şirketin satış ve pazarlamadan sorumlu Genel Müdür Yardımcısı olması ile atağa kalkarak hedeflerini yükseltti.
İlkim Sancaktaroğlu, geçen haftaki yazımda da belirttiğim gibi 13 yıl Opel’de önemli görevlerde bulunmuş, sektörün başarılı yöneticilerinden biri. Bugün sektördeki bir çok firmanın tepesindeki yöneticiler de hep Sancaktaroğlu’nun yanında yetişmiş kişilerden oluşuyor.
MODEL ATAĞINA KALKTI
Peki 1 yılı aşkın bir süredir Nissan’da görev yapan İlkim Sancaktaroğlu’nun hedefleri ve projeleri neler. Sancaktaroğlu, öncelikli olarak göreve geldiği zamandan bu yana 8 olan model sayısınının 14’e yükseldiğini üstüne basarak vurguluyor. Gerçekten de özellikle geçtimiz yılın sonlarına doğru Nissan model atağına kalktı. Önce tamamen yenilenen Pathfinder’ı piyasaya süren şirket, ardından büyük beğeni toplayan yeni pick-up’ı Navara’yı Aralık ayında Türk tüketicilerle buluşturdu. Nissan’ın 2006 yılında model atağı ise yeni SUV modeli Murano’yla başladı. Nissan’ın lüks SUV modeli Murano’nun ardından geçtiğimiz günlerde Micra’nın dizel versiyonuyla Türkiye’de ilk kez dizel pazarına girdi.
MODEL SAYISI 20’Yİ BULUR
Yeni modellerle bununla da sınırlı değil. Geçtiğimiz hafta Nissan’ın, Renault Modus ile aynı platformda üretilen Note modeli de Türkiye yollarındaki yerini aldı. Sancaktaroğlu, model atağının henüz bitmediğini kısa zamanda 20’ye ulaşacaklarının da sinyalini veriyor. ’Başka hangi modeller gelecek’ diye sorduğumda, öncelikli olarak üstü açık modellerden bahsediyor. Mayıs ayında Micra CC’yi, Temmuz ayında ise 300Z’nin roadster’ini pazara sunmaya hazırlanıyorlar.
Model atağıyla birlikte Sancaktaroğlu’na 2006 yılındaki satış hedeflerini soruyorum. Sancaktaroğlu, 2005 yılında 10 bin 600 adetlik satış gerçekleştirdiklerini, 2006 yılında ise yeni modellerle birlikte bu rakamı 14 bine çıkarmayı hedeflediklerini kaydediyor. Yüzde 40’ya yakın bir büyüme önemli bir gelişme. Nissan’ı izlemeye devam ediyoruz...
HERKESE SATMIYORUZ
Diğer taraftan Nissan’ın dikkat çeken yeni SUV’u Murano yaklaşık iki aydır Türkiye’de satışta. Özellikle Amerika’da büyük ilgi çeken aracın Türkiye’de de talibi çok. 79 bin Euro fiyatıyla satılan Murano hakkında Sancaktaroğlu’nu yaptığı açıklama ilginç: "Herkese Murano satmıyoruz. Bugüne kadar Türkiye’de 12 tane Murano sattık ve her satışı bizzat inceledim. Almak isteyenleri araştırdım. Biz bu modelin moda bir otomobil olmasını istiyoruz. O yüzden karanlık kişilerce alınmasını tasvip etmiyoruz. Şu ana kadar iki üç ünlü müşterimiz oldu. Murano bizim için oldukça önemli bir araç. Bu yüzden satarken dikkatli davranıyoruz."
1 yılda 300 Infiniti satıldı satış sonrası bize yaradı
Sancaktaroğlu ile Türkiye’de son dönemde büyük talep gören Nissan’ın ABD’deki lüks markası Infiniti’nin FX modeli hakkında da konuştuk. Grey market’te satılan Infiniti’nin 2008’de Türkiye’de Nissan’ın çatısı altında satılmaya başlayacağını hatırlatan Sancaktaroğlu, "2005 yılında Türkiye’de yaklaşık 300 adet Infiniti satılmış. Bu araçların tüm satış sonrası hizmetlerini biz veriyoruz. Bu bizim lehimize. Ama garanti uygulamıyoruz. 2008 yılından itibaren de tamamen biz satmaya başlayacağız" dedi. Sancaktaroğlu şöyle konuştu: "Nissan, Infiniti marka otomobillerini Avrupa pazarına 2008 yılında sunma kararı aldı. Alınan bu karar Türkiye’yi de doğrudan etkiliyor. Nissan Türkiye olarak, yeni modelleri Avrupa ile aynı dönemde satışa çıkarma politikamız gereği, biz de 2008 yılında Infiniti modellerinin satışına başlayacağız. Ama bana sorarsanız Murano daha güzel bir otomobil."
Yeni modeller arka arkaya geliyor, Nisan ve Mayıs ayı havada geçiyor
Otomotiv gazetecileri, yani biz Nisan ve Mayıs ayını havada geçireceğiz. Birbiri ardına o kadar çok yeni model lansmanı var ki, sürekli uçak değişimleri, saatler süren aktarmalar, sıkıntılı havalimanı gezintileri, tabildot yemekler, offf..
Cenevre fuarının ardından hareketlenen, Nisan ve Mayıs ayında zirveye çıkan lansmanlar, Ford S-Max ve Galaxy ile başlıyor, Dodge Caliber ve Peugeot 207 ile devam ediyor. Daha bitmedi, Volvo S80 ve Audi All Road lansmanları da yine bu ay içinde. Yine bitmedi, arada Mercedes’in AMG modelleri ve bir de müze gezisi var. Tabi bu lansmanlar işin sadece yurtdışı boyutu. Türkiye’de olduğumuz sınırlı günlerde ise diğer firmaların Türkiye lansmanları var. Bunlar arasında Honda Civic Hatchback ve Accord lansmanı, Hyundai’nin yeni Sonata lansmanını sayabiliriz. Arada unuttuklarım olabilir şimdiden özür dilerim.
Mayıs ayında ise tam gaz uçuşlar devam. Önce Volkswagen EOS, ardından Ford Transit, Audi Q7 ve Daihatsu Terios (bunlar Türkiye’de) ile devam ediyor. Dediğim gibi bunlar benim şu an hatırladıklarım, tarihini hatırlamadığım bir Chevrolet Epica lansmanı ise yine bu dönem içinde. Otomobilseverler için iyi, otomotiv sektöründeki bizler içinse hareketli ve yorucu iki ay geliyor.