Paylaş
Çoğunluğu kadın izleyiciler ayakta, sabırsız. Mehmet Öz’e ‘’ Doktor Az, Doktor Az’’ diye alkış tutuyor. ‘’Amerika’nın Doktoru ‘’ lakaplı kalp cerrahının adının ‘Az ‘ diye telaffuzu kulağımı tırmalıyor ama bu Öz’un sorunu. Şahsen yanlış telaffuz edenlere dilleri dönünceye kadar ‘’Yuluk’’değil, Uluç’’ikazıyla soyadımı öğretmeye gayret ediyorum. California eski Valisi Schwarzenegger’den daha kolay diye örnek vererek.
Şöhret yarışında Mehmet Öz’ü yakalamak kolay değil. Gündüz şovlarında Öz, 4 milyon reytingle iki rakibiyle burun buruna. Karizmasıyla gönülleri fetheden Öz’ün sağlık, güzellik, yaşam sorunlarını içeren şovları Avrupa’dan Güney Asya’ya, liste başında. Dr. Oz Show 80 ülkede yayınlanıyor.
Amerikan TV’lerinde Mehmet Öz gibi çok yönlü yeteneğe sahip bir başkasını bulmak kolay değil. Şovları dışında, radyolarda sağlık öğretiminde konuşmalar yapıyor, konferanslar veriyor, yüksek tirajlı gazete ve dergilerde yazıları yayımlanıyor. 10 milyon satış yapan ‘YOU’ Sahibinin El Kitabı serisinin 11’incisini tamamlamak ayrıca ender görülen bir başarı dizisinin meyvesi.Haftada bir de ameliyata giren kalp cerrahı Mehmet Öz sosyete partilerinde akla gelen ilk davetli oluyor.
Oz, adını taşıyan Show’un kurucusu ve sahibi, toplumda sağlıklı yaşam ilkelerinin yayılmasını sağlayan bir tıp doktoru. Canlı yayınlarda şişmanlık ve obezlikten yakınan kadınlara kilo kaybında, erkeklere seks sorunlarında çözüm önerileri getiriyor.Mehmet Öz tıp ve sağlıklı yaşam şovlarını içeren diziler yapmadan önce mesleğinde kalp cerrahı olarak ün yapmıştı.
Şovlarında bazı hastalıkların daha kolay anlaşılması için stüdyoda kadavralar üstünde gösterimler yapan Öz izlediğim son şovunda ‘’Amerika’da 100 milyonu aşkın insan çeşitli rahatsızlıklar içinde yaşıyor. Her gün hastalıkları yeni bir yaklaşım çıkıyor. Şimdi ‘dokunmadan terapi yapacağız. ‘’anonsuyla sürekli ağrı çeken bir kadın hastayı koltuğa oturttu. Beraberindeki bir terapist, hastanın omuz ve sırtında gösterdiği acı çeken yerlerin üstünde ellerini oğuşturmaya başladı, kollarını ileri geri harekete geçirdi. Bu sürede hastanın derisine el sürmedi. Anide durup ‘’Beş dakika doldu. Acı hissediyormusun?’’diye sorunca hasta kadın acısını dinledi, akabinde sevinçle ‘’Hayır, acı duymuyorum.’’dedi.
Basıncılığın devi Hearst tiraj kaybeden yayınlarına taze kan pompalamak amacıyla yılın 2’inci yarısında Öz adını taşıyan bir dergi çıkarmaya hazırlanıyor. Hearst’ün Dr. Öz’le pazarlığa oturduğu açıklandı. Diğer bir dev, Time Warner’da Öz adlı bir sağlık dergisi için Mehmet Öz’le ortaklık görüşmesi sürdürüyor.Türk kökenli hekim yayıncı olma yolunda.Hollywood’da Öz’ün sihirli şöhretinden etkilenmiş. Robert De Niro ve tüm aktör kadrosu Oscar’a aday gösterilen ‘’Silver Linings-Playbook’’un yapımcı şirketinin gazetelere verdiği tam sayfa ilanların tepesinde Öz’ün ismi geçiyor. Reklamlarda yüksek tirajlı internet gazetesi Huffington Post Öz ‘ün basın patronluğuna ve Hollywood’a uzandığı anonsunu veriyor.
Amerika’da 691 bin doktor var. Filmde akıl hastası baş aktörün tıbbi sorunlarını Öz anlatıyor. Öz kalp cerrah, akıl hastalığıyla alakası yok. Bunca doktor arasında niye Mehmet Öz? Bir reklamcı bir kaç kelimeyle yanıtlıyor: ‘’ Öz’ü kapak konusu yapan her dergi yüzde 35 fazla satış yapıyor.’’Mehmet Öz” yakında basın patronu olarak karşımıza çıkacak.
Paylaş