Paylaş
Hal böyleyken birçok okulda, faal kütüphaneler kapatılmış... Bunun üzerine İstanbul Milli Eğitim Müdürü Dr. Muammer Yıldız’dan bir açıklama notu geldi.
Köşemin elverdiği ölçüde bu yazıdan ana düşünceleri okurlarımla paylaşacağım:
“Sayın Doğan Hızlan,
İstanbul Milli Eğitim olarak bizler sizin de Bağcılar’da öğrencilerimizle buluştuğunuz; amacı öğrencileri okudukları kitabın yazarıyla buluşturan ‘Yazarlar Okullarda’ projemizle kitaba olan ilgiyi ve kitabın gerekliliğini anlatma çabasındayız. ‘Yazarlar Okullarda’ projesiyle iki yıl içinde 39 ilçemizde 150 bini aşkın öğrencimizi 160 yazarımızla buluşturduk. Haydar Ergülen, Selim İleri, Ahmet Ümit, Beşir Ayvazoğlu, Yiğit Bener, Pınar Kür, Füruzan ve Cemil Kavukçu bu yazarlarımızdan sadece birkaçıdır. Proje kapsamında biri çocuk edebiyatı olmak üzere her ilçenin iki yazarı var ve öğrenciler kurayla ilçeleriyle eşleşen yazarların kitaplarını okuduktan sonra yazarla birebir görüşüp her türlü fikirlerini onlara iletiyorlar.
Okullarımızda ‘Yazarlar Okullarda Kitaplığı’ oluşturuyoruz. Bu kapsamda çağdaş yazarların eserlerinden oluşan kitaplıklar okulun en görünen yerinde ve herkese açık bir konumda yer alıyor.
İstanbul genelinde gerek 4+4+4 kapsamında gerekse okul dönüşümlerinde hiçbir kütüphane dersliğe dönüştürülmemiş, aksine okullardaki kütüphaneler çağdaş yazarlar buluşmasıyla daha da aktif hale getirilmiştir.
* * *
Bakanımız bu konuda aşırı bir titizlik göstererek, bütün il müdürlerinin olduğu bir toplantıda, boş alanların, atıl mekânların ve projesinde derslik olduğu halde idare odası/makam olarak kullanılan alanların dersliklere dönüşülmesi sırasında, gerekçesi ne olursa olsun, hiçbir kütüphanenin dersliğe dönüştürülmeyeceği talimatını verdi. Bu doğrultuda yapılan çalışmayla, İstanbul genelinde kamu kaynaklarının rasyonel, verimli kullanılması ve hesap verilebilirlik ilkeleri çerçevesinde toplam 2700 derslik elde edilmiştir. Bunların hiçbiri kütüphane veya laboratuvar değildir.
Ayrıca ‘Okullar Hayat Olsun’ projesi okul kütüphanelerini daha görünür kılma, kapasite artırma, dijital hale getirme ve örnek kütüphane modelleriyle okul kütüphanelerini modernize ve estetize etmeyi amaçlamıştır. (...)
* * *
Okumayı bir soylu eylem olarak gören Bakanlığımız bu dönem başında Okuma Kültürü ve Kütüphaneler Grup Başkanlığı’nı kurmuştur. Bizler de bu amaçla tüm okullarımızdaki kütüphanelerin durumunu gözden geçirip eksiklerini tamamlama yolunda birçok adım attık.
İstanbul Milli Eğitim Müdürlüğü Türkiye’de ilk defa ‘Okuma Kültürü’ adında bir dersi müfredatına eklemiş ve bu ders kapsamında okul kitaplıklarını zenginleştirmiştir. Ayrıca hayırseverlerle irtibata geçerek onlarca yeni kütüphaneyi okullarımıza kazandırmıştır.”
* * *
KÜTÜPHANELER ile ilgili tartışmaları ve gündemi takip edip tekrar yazacağım...
Paylaş