İzmir – İstanbul seferleri Avrupa’nın zirvesinde

Haberin Devamı

İSTANBUL ile İzmir’i kıyaslama yanlışına girmiyorum. Çünkü, ben İstanbul’la New York’u kıyaslıyorum ya da Londra’yla, Tokyo’yla, elbette Şangay’la... Bu beş şehir bir yana, dünya bir yana... Çünkü, ölçekler farklı, büyüklükler farklı, göstergeler, parametreler farklı... Hangi açıdan bakarsanız bakın tutmuyor, olmuyor. Zaten bu kıyaslamanın da yanlış olduğunu yıllardır yazıyor, çiziyorum.
Ama İstanbul ile İzmir birlikte olursa, tek bir fotoğrafta yer alırsa, Türkiye’nin bu iki dinamik kenti birlikte anılırsa, işte o zaman Barselona ve Madrid’le, Roma ve Milano’yla kıyaslayabiliyorum. Çünkü, elimde güçlü bir veri var.
Nasıl mı?
Geçen gün TAV İzmir Genel Müdürü Erkan Balcı’yla konuşurken dedi ki...
“İzmir – İstanbul arasındaki uçuşlar, Avrupa istatistiklerinde bir numara oldu. Avrupa Hava Seyrüsefer Emniyeti Teşkilatı Eurocontrol’un yaptığı sıralamada İzmir – İstanbul hattı karşılıklı 32 sefer, yani 64 uçakla Avrupa’nın en yoğun hattı oldu...”
Bu sözleri duyunca mutlu oluyorum, çünkü yıllardır ve ısrarla yazdığım bir konu bu...
Yakın bir geçmişe kadar İzmir’den İstanbul’a sabah, acil işiniz yoksa öğlen uçağıyla gider, akşamüstü ya da geç bir uçakla dönerdiniz. Büyüklerimiz üç, dört karşılıklı seferi bize layık görmüşlerdi.
O zaman kendimi tutamayıp yazıyordum.
“Benim göremediğimi siz nasıl görmüyorsunuz, İzmir’in potansiyelini kullanamıyor, bu kenti yalnızlaştırıyorsunuz” diye...
“Haklıymışım” demek içimden gelmiyor, İzmir’i ulaşılabilir olmaktan çıkaran bu uygulamaların ne kadar yanlış olduğu bir kez daha ortaya çıkıyor.
Çok açık söylüyorum, kaybeden İzmir değil, Türkiye oldu.
Ege Bölgesi’nin gerçek potansiyeli İtalya’nın Toscana’sından da, Fransızların Riviera’sından da daha güçlüdür.
Elbette yararlanmayı biliyorsan, elbette bu değerin kıymetini biliyorsan...


***

Haberin Devamı

Şaka değil, gerçek, istatistiklere geçmiş durumda, İzmir ile İstanbul arasında tam 32’şer sefer yapılıyor, 64 uçak gidip geliyor.
İlk on ise şöyle...
55 karşılıklı uçakla Barselona – Madrid, 50 uçakla İstanbul Atatürk – Antalya, 48 uçakla Paris – Toulouse, 47 uçakla Paris – Nice, 45 uçakla Barselona – Mallorca, 45 uçakla Oslo – Trondheim / Norveç, 44 uçakla Oslo – Bergen / Norveç, 43 uçakla Roma – Milano, 41 uçakla Oslo – Stavanger / Norveç...


***

Haberin Devamı

TAV İzmir Genel Müdürü Erkan Balcı’ya göre Adnan Menderes havalimanının kapasitesinin artmasıyla birlikte bu sefer sayısında artış da olacak.
Bütün veriler gösteriyor ki, İzmir ikinci bir aktarma merkezi olma yolunda gidiyor.
Bunda hiç kuşkusuz, Türk Havayolları dışında Pegasus’un, Sun Express’in, Atlas Jet’in ve diğer havacılık şirketlerinin büyük payı var. Sun Express’in Genel Müdür Yardımcısı Hacı Say da dedi ki...
“İzmir’den dört yeni şehre daha direkt uçma kararı aldık. Artık Strasburg, Ercan, Bremen ve Batman’a da İzmir’den uçuyoruz, destinasyon sayımız 35’e çıkıyor. Anadolu’dan 14, Avrupa’dan 21 kente gidiyoruz. İç hat uçuşumuzu İzmir merkezli haftada 194’e, dış hat uçuşlarımızı 146’ya çıkartacağız...”


***

Haberin Devamı


Çok alışkanlığım değil, rakamlara boğmak ama bir bilgili daha paylaşmadan edemeyeceğim.
Adnan Menderes’teki yolcu kapasitesi iç hatlarda yüzde 13, dış hatlarda yüzde 1 armış.
İç hatlardaki Türkiye genelindeki artış yüzde 6’larda... İç hatlarda sorunumuz yok, gelişmeler oldukça iyi, ama dış hatlar için yeni havalimanının bitmesini dört gözle bekliyoruz.
Çünkü, Türk sivil havacılığı müthiş bir gelişme içerisinde...
Geçen sene Türk hava sahası toplam 1 milyon 373 bin 640 uçuşa ev sahipliği yapmış. Bir başka ifadeyle Türk hava sahasını her 23 saniyede bir uçak kullanmış.
Madem İzmir, İstanbul’dan sonra ikinci merkez olacak...
Madem İstanbul ve İzmir’i birlikte ele aldığımızda Avrupa’nın en iyi istatistikleri ortaya çıkıyor...
O zaman İzmir’in kıymetini bilmek lazım...

Haberin Devamı

Eurocontrol’un 2012 rakamlarına göre sefer sayıları
1 - İstanbul – İzmir 64
2 – Barselona – Madrid 55
3 - İstanbul Atatürk – Antalya 50
4 - Paris – Toulouse 48
5 - Paris – Nice 47
6 - Barselona – Mallorca 45
7 - Oslo – Trondheim / Norveç 45
8 - Oslo – Bergen / Norveç 44
9 - Roma – Milano 43
10 - Oslo – Stavanger / Norveç 41

Yazarın Tüm Yazıları