Paylaş
Neden mi?
Bir uygulama başlatılıyor.
Bundan böyle iki gişe arasındaki hızınız ölçülecek, hız limitlerine uymadığınız tespit edilirse daha siz evinize gitmeden ceza yollanmış olacak.
Örneğin İzmir – Aydın arasındaki 112 kilometrelik otobanı 1 saat 11 dakikada gitmeniz isteniyor.
Uygulama doğru; çünkü hız limitini aştığınızda trafik kazaları artıyor, üstelik yakıt gideriniz de artıyor.
Benim itirazım yok, aksine tam desteğim var.
Aslında yakın bir gelecekte bütün bu kurallar İzmir’in tamamında geçerli olacak.
Dikkatinizden kaçmamıştır, kent genelinde akıllı trafik sistemine geçildi.
Kavşaklar 360 derece ve 24 saat izlenecek şekilde kameralarla donatıldı, kentin önemli caddelerine yine kameralar kondu.
Otoyollardaki iki gişe arasındaki bu ölçümleme işte bu caddelerde de yapılacak.
Kurallara uyanlar için sorun yok. Uymayanlar için cezaların yüksek olduğunu hatırlatmak isterim.
İzmir kent içi uygulaması için Büyükşehir Belediyesi ile İzmir Emniyeti’nin anlaşması ve bir protokol imzalaması gerekiyordu.
Bunun da yakında olacağını biliyorum.
Uygulamaya destek verirken; bir uyarıyı da yapmak istiyorum.
Bazı bölgeler için hız limitleri yeniden belirlenmeli.
Örneğin her gün kullandığım Sasalı yolunda hız limiti 50 gözüküyor.
Limitlere uyuyorum, teşvik de ediyorum.
Ama gelin de 50’yle 15 kilometre gidin.
Bunun gibi çok sayıda örnek var.
Akıllı sistem tam anlamıyla hayata geçirilmeden bütün bu düzenlemelerin de yapılması gerekiyor.
Bir alınganlık, bir alınganlık
Türkiye’de tartışmalar o kadar keskin yapılıyor ki, bazen ortada kalıyorsunuz.
Çünkü mutlaka bir tarafın bayrağını elinize alıp sallamanızı istiyorlar.
Tabii bununla da kalsa iyi...
Neyse...
Arkadaş; doğruya doğru, yanlışa yanlış diyebilmek lazım...
Eksik gördüğünüz bir detayı tamamlayabilmeniz lazım.
Çekinmeden söyleyebilmeniz lazım.
Bizde böyle olmuyor.
Bakıyorsunuz bayrağın rengine, mecburen gidiyorsunuz o tarafa...
Neden ki?
Otoyolun üçte ikisi bitmiş
Geçenlerde İzmir milletvekili Atilla Kaya açıkladı.
İzmir - İstanbul otoyolunun yüzde 78’inin tamamlandığını, projenin bitiminin de iki yıl öne çekildiğini söyledi.
Bu iyi haber...
Çünkü birbirine bağlanan kentlerin ekonomisinin de, sosyal hayatının da zenginleşeceğini düşünüyorum.
Balıkesir, Uşak arada kalan kentlerdi.
Otoyol sayesinde iki kentin de hayatının değişeceğini biliyorum.
Sözüm Karşıyaka’ya
Karşıyaka geçen yıl gençleriyle mücadele etti, büyük ölçüde başarılı oldu. Benim kriterim şampiyon olması ya da Play Off’a kalması değildi çünkü... Sıkıntılı bir süreçte lige tutunması, taraftarını memnun eden bir futbol ortaya koyması bile geçen yıl için tatmin edici sayılabilirdi.
Gerçi herkes gibi ben de Karşıyaka’yı Süper Lig’de görmek istiyorum ama bugünün şartları içinde bunun da olmayacağını çok iyi biliyorum.
Yeni sezon için yönetimin ilk hedefi büyük ölçüde takımın iskeletini korumaktı.
Nitekim Yaşar Holding’ten gelen parayla imzalar atıldı, sözleşmeler imzalandı.
Ama görüyorum ki; bu da yeterli değil.
Ey Karşıyaka, Süper lig hayallerini birkaç yıl erteleyelim diyelim, gemiyi suda tutacak imkanları bile sağlayamıyor musun?
Kuyruklar azalmaz mı
Hürriyet Ege yazarı Reşat Kutucular aradı, dedi ki...
“Bazı kavşaklar, dört yol ağızlarındaki trafik ışıklarının süreleri yeniden düzenlenmeli...”
Örnek verdi, Alaçatı girişi...…
Ben kendisine hem Çeşme’den, hem Bodrum’dan, çok sayıda İzmir’den örnekler verdim.
Biliyorum; teknik bir mesele...
Ama minik bir rötuşun bile o kuyrukları azaltacağını düşünüyorum.
Paylaş