BAŞKENT kulislerini heyecanlandıran bir gelişme yaşadı Ankara geçtiğimiz hafta içi. Çankaya Belediye Başkanı Bülent Tanık, Başbakan Erdoğan’la bir araya geldi. Görüşmenin ayrıntısını ertesi gün Tanık açıkladı: “Kızılay’ın yaya bölgesi olması ve Ankara’nın göbeğinde bir meydan olması konusunda görüştük.”
Tanık konuştukça görüşmenin uzlaşı şeklinde geçtiğini öğrendik. Hatta Başbakan Erdoğan’ın “Her sabah buradan geçiyorum. Yayaların sıkıntılarını görüyorum. Yaya yaşar bir bölge olması lazım. Yeşil alan da olmalı” dediğini aktardı Tanık.
AKP’nin ve CHP’nin genel politikada “birbirine girdiği” bir dönemde, siyasetten uzak, kent için bir görüşme yapılabilmesi taraflı tarafsız her kesimin yüzünü güldürdü. Görüşmenin gizli güzelliği de kuşkusuz Başbakan’ın konuya “Her sabah buradan geçiyorum” diyerek kentli bakış açısıyla yaklaşmasıydı. Şimdi merak edilen soru şu:
“Kızılay gerçekten teknik olarak meydan olabilir mi?”
Şehir Plancıları Odası Genel Başkanı Tarık Şengül’le konuyla ilgili görüştüm. Şengül, “Kızılay meydan olacaksa metro kesinlikle bitmeli” diyerek konuya başka bir boyut getirdi. Şengül Kızılay formülünü şöyle aktardı: “Kızılay’ın bu haliyle meydan olması mümkün değil. Ankara’nın göbeğine bir meydan kazandırılma fikri elbette hepimizi heyecanlandıran ve mutlu eden bir konu ama altyapısı hazırlanmalı. Bu proje bir meydandan ziyade kent merkezini canlandırma projesi olarak, yani bir bütün olarak ele alınmalı. Bunun için de Kızılay’daki trafik yoğunluğunun azaltılması şart. Çözüm bellidir. Bu bölgeye trafik Çayyolu, Keçiören ve Sincan hattından gelmektedir. Bu hatlardaki metro bir an önce bitirilmelidir. Aksi takdirde Kızılay’ın meydana kavuşması mümkün değildir.”
Teknik gözle bakınca iş dönüp dolaşıp yine metroya geldi.
Hatırlatalım metromuzun bitmesi için 1.2 milyar dolarlık bir kaynak gerekiyor. Gökçek belediyenin böyle bir kaynağı yaratamayacağını söylemiş, iş hükümete kalmıştı. Seçim dönemi hükümet kanadından sözler verilmişti. Ankaralı halen beklemekte.
Bu millet çöp vergisi, emlak vergisi, atık su bedeli ve türevlerini hep ödüyor. Hatta İstanbul’da otomobil alanlardan 100 TL metro vergisi alınması bile gündeme gelmişti. Yarın öbür gün 4.5 milyon nüfustan metro için gereken 1.2 milyar doları toplamaya kalkmasınlar. Yorulmayın, hesapladım. Kelle başına 266 dolar düşüyor. Kampanya sloganı da hazır:
“Haydi Ankara ulaşım sorununu çözmek ve kente meydan kazandırmak için pamuk eller cebe... “