Paylaş
İki gün boyunca panellerin yapıldığı, restoranları gidip yerinde gördüğümüz bir etkinlikti bu.
Bir tasarım ve marka ajansı olan İngiltere kökenli I-AM ve FIS’in (Food Innovation Solutions) ortaklaşa düzenlediği etkinlikte ilginç şeyler öğrendim.
I-AM’in marka tasarımcısı Pete Champion ve restoranlara yenilikçilik alanında danışmanlık yapan ünlü şef Stefan Cosser, birer saat süren ‘dersler’ verdiler bize...
Bizde de son 6-7 yılda çok iyi örneklerini görmeye başladık, artık dünyada restoran demek sadece iyi yemek anlamına gelmiyor.
Her yönüyle tasarlanan bir sektör yeme-içme sektörü artık...
Hatta tasarım olmadan restoran olmuyor.
Valla ben değil, Pete ve Stefan öyle diyor...
Sarhoşken söylediklerinizi ayıkken yapmaya çalışın
Burası Londra’da VQ adlı restoranın barı...
Mekânı tasarlayanlar barın hemen yanındaki duvara iyi bir içici olan Ernest Hemingway’in bir sözünü yazmışlar.
“Sarhoşken söylediklerinizi her zaman ayıkken yapmaya çalışın. O zaman çenenizi tutmayı öğrenirsiniz” diyor Hemingway...
Müşteriye bundan iyi hatırlatma mı olur...
Uzakdoğu değil Londra
East-Street, Uzakdoğu yemekleri sunan bir restoran.
Kamboçya, Tayland, Filipinler, Vietnam, Japonya ne ararsan var...
Bu yüzden mekânda biraz Uzakdoğu’nun karmaşasını yansıtmak istemişler.
Çözüm olarak da bir sokak izlenimi veren tabelaları koymuşlar.
Uzun masalarda yan yana oturulan, duvarlarına müşterilerin notlar yazıp paralar yapıştırdığı bir restoran.
Açılalı 4-5 ay olmasına rağmen bu konsept büyük ilgi görmüş Londra’da...
Hangisi kadın hangisi erkek?
Londra’da Japon ve Peru mutfağının sentezini yapan çok şık bir restoran olan Chotto Matte’nin tuvalet sembolleri bunlar.
Hangisi kadın, hangisi erkek sizce?
Kadın olsanız hangi, erkek olsanız hangi işaretin olduğu kapıya girersiniz?
Tahmininizi yapın bakalım, doğru yanıt için de sayfanın en altına bakın...
Müzik, bir akşam yemeğini olumsuz etkiler mi?
Hem de nasıl...
FuturEats’te ilginç bir deneyim yaşadık bu konuda.
Çok şık hazırlanmış bir masada önce mekâna uymayan daha sert bir müzik çalıyor.
İştah kapatıcı bir durum.
Aynı mekân ve aynı masada ambiyansa daha uygun yumuşak bir müzik çalıyor sonra...
İnsanın yemek yiyesi geliyor.
Sadece müzik değil, mekâna uygun doğru görsel ve ses efektleri kullanmanın tükürük bezlerindeki salgıyı harekete geçirdiğini söylüyor uzmanlar.
Test ettim, vallahi doğru...
3D yemeklere hazır olun
FuturEats’te konuşulan en ilginç konulardan biri de üç boyutlu yazıcılarla hazırlanacak yemeklerdi...
Yakın bir gelecekte üç boyutlu yazıcılarla hazırlanacak yemeklere hazır olun.
Nasıl mı?
3D yazıcınız olan evden sipariş vereceksiniz...
Restoran yemeğin kodlarını gönderecek size...
Karbonhidrat, protein tozu ve yağ içeren kartuşlar sayesinde restoranın kodunu gönderdiği yemek, evinizdeki 3D yazıcıdan çıkacak...
Dünya moleküler gastronominin kapılarını açıyor.
Göreceksiniz, çok yakın bir gelecekte kapıya sipariş getiren pizzacılar tarih olacak...
Yükselen değer: And Dağları
Dünya neredeyse keşfetmediği etnik mutfak bırakmazken bizim Türk mutfağının hâlâ esamisinin okunmaması ilginç...
Demek ki zengin zengin dediğimiz Türk mutfağı sadece bize zengin...
Restoran dünyasının son gözde mutfakları Bolivya, Peru, Ekvador...
Bu ülkelerin yayıldığı And Dağları, şeflere fazlasıyla yeni ilhamlar veriyor.
Londra’da Ferit Şahenk’in aldığı Coya, çok iyi bir Peru mutfağı...
Yukarıda sözünü ettiğim Chotto Matte, Peru-Japon füzyonundan müthiş lezzetler yakalamış bir yer...
Uzmanlar dünya mutfağında And Dağları’nın etkisinin daha da yükseleceğini söylüyor...
İşte yanıtı
Chotto Matte’de bizim masadaki herkes; bacakları gözüken sembolün kadını, diğerinin erkeği simgelemesi gerektiğini söyledi.
Oysa tam tersi.
Uzun etek gibi duran sembol kadınlar...
Bacakları gözüken sembol ise erkekler tuvaletinin kapısında.
Neden kadınlara böyle bir sembol uygun görüldü, neden erkeklerde kısa etek gibi bir sembol var, biz çözemedik.
Ama bu tuvaletlerin kapısında herkesin bir şaşkınlık yaşadığını gördük...
Paylaş