Paylaş
Her gün önünden yüzbinlerce insanın geçtiği, durup fotoğraf çektirdiği katedralin üzerine normal zamanda reklam almıyorlar.
Ancak tadilat boyunca kurulan iskeleye dev boyutlarda iki billboard yerleştirilmiş durumda...
2011 yılında Kültür ve Turizm Bakanlığı, Türkiye’nin tanıtım billboard’unu asmıştı buraya...
Duomo Katedrali’nin üzerinde bizim Kızkulesi’nin resmi vardı...
Üç yıl aradan sonra bu kez Türk Deri Tanıtım Grubu, Türk derisini tanıtmak için Duomo Katedrali’ne ilan vermeye hazırlanıyor.
2015 Mart ve 2015 Ekim olmak üzere önümüzdeki yıl iki ay boyunca meydanda Türk derisini tanıtan billboard olacak.
Dünyada Türk derisinin tanınması, bilinmesi açısından önemli bir kampanya bu...
Çünkü bugün Türk dericiliği, Armani’den Burberry’ye kadar dünyanın en büyük moda markalarının tedarikçisi...
Ve yıllık ihracat hacmi 2 milyar doları aşmış durumda...
Türk dericileri 2015’le birlikte sadece Duomo Meydanı’na ilan vererek değil, yapacakları tanıtımlar, partiler ve anlaşacakları ünlü isimlerle de büyük bir atağa kalkacaklar.
Türk derisinin yüzü dünyaca ünlü iki isim olacak
Duomo Katedrali’ne ilan vermek, büyük bir kampanya yapmaya karar vermek önemli de, bu kampanyada Türk derisinin yüzü kim olacak?
Deri Tanıtım Grubu Başkanı Erdal Matraş’ı ne kadar sıkıştırdıysam da görüştükleri ismi öğrenemedim...
Anlaşma aşamasındalarmış ve bütün dünyanın tanıdığı iki isim olacakmış; bir kadın bir erkek olmak üzere...
Tahminlerde bulundum, 10’a yakın isim attım ortaya, tutturamadım...
Erdal Matraş şu kadar ipucu verdi:
“THY’nin bugüne kadar reklamlarında oynayan isimlerden bile çok daha iyiler...”
Vallahi ben bulamadım, tahmini olan var mı?
Ekonomi Bakanlığı’nın beni şaşırtan vizyonu
Bakın Türkiye’de iyi şeyler de oluyor... Mesela Deri Tanıtım Grubu’nu Ekonomi Bakanlığı’nın büyük bir şevkle desteklediğini bilmiyordum ben...
Bizde girişimcilere, dünyaya açılmak isteyen gruplara devlet bırakın vizyon sunmayı, güçlü şekilde destek olmayı, hep işi yokuşa sürer...
Meğer işler değişmiş...
Türk Deri Grubu’nun tanıtım bütçesinin yüzde 80’ine yakınını karşılayan Ekonomi Bakanlığı, “Daha büyük düşünün, daha büyük oynayın” diye sürekli cesaretlendiriyormuş türk dericilerini...
Erdal Matraş, “Ekonomi Bakanlığı’nın muazzam bir desteği var” diye anlatıyor durumu...
Türkiye’yi dünyada büyütecek olan devletle özel sektörün uyumudur işte...
Ekonomi Bakanlığı’nın bu vizyonu karşısında hem şaşırdım hem sevindim...
Bu logoyu yapan, Nat Geo’yu da yaptı
Ivan Chermayeff dünyanın en önemli tasarımcılarından biri...
Bugün 82 yaşında olan Çeçenistan doğumlu tasarımcının hazırladığı logolar arasında National Geographic’in sarı çerçevesi...
Mobil’in logosu...
CNBC’nin rengarenk yelpazesi...
I love NY’un kalpli logosu...
Koç Grubu’nun koç başı logosu var...
Dünyanın en iyilerinden biri...
Deri Tanıtım Grubu da bir logo tasarlatmak için Chermayeff’in kapısını çalmış...
“Türk derisine kimlik kazandırmak” için yola çıkan Chermayeff de bu logoyu tasarlamış.
Erdal Matraş’ın en büyük hayali, dünyanın neresinde olursa olsun, insanların bu logoyu gördüğünde “Bu ürün Türk derisi” demesi...
Milano moda haftasının kapanış partisindeydim
Milano Moda Haftası pazar günü sona erdi. Kapanış partilerinden birini de İtalyan Vogue dergisi verdi.
Eylül sayısında Türk Derisi ve modasını tanıtan 100 sayfalık bir kitapçık veren İtalyan Vogue dergisinin partisinde ben de vardım...
Dergi sayfalarından fırlamış gibi modeller...
Birbirinden güzel kadınlar, şık erkekler...
Milano’da Vogue’un ilk yayına başladığı ve yıllarca derginin merkezi olarak kullanılan tarihi binadaydı parti...
Derginin 50 yıllık arşivini, duvar kağıdı olarak her odanın duvarlarına yapıştırmışlardı...
Moda dünyasının en güzelleri, unutulmaz isimler, herkesin hafızalarında yer edinen unutulmaz kareler...
Vogue’un dört katlı binasında iç içe geçmiş odaları gezerken, moda dünyasının son 50 yılında yolculuk yapmış oldum.
Gördüğüm en güzel hazırlanmış partilerden biriydi...
2015’te deriyi konuşacağız
Milano’ya Türk Deri Grubu Başkanı Erdal Matraş ve Türkiye Deri Vakfı Başkanı Ruken Mızraklı’nın davetlisi olarak gittim.
Hem Vogue’la yaptıkları işbirliğini, hem Duomo Meydanı’ndaki reklam yerini görmek, hem de İtalya’daki şimdilik yazamayacağım yeni anlaşmalarını öğrenmek için...
Şimdiden söyleyeyim 2015 yılında sadece biz değil, dünyada pek çok insan Türk dericiliğini çok daha fazla konuşacak.
Paylaş