Bu haftanın en önemli olaylarından biri, TAPDK’nın (Tütün ve Alkol Piyasası Düzenleme Kurulu) alkolde koyduğu 24 yaş sınırının Danıştay’dan dönmesiydi.
Danıştay, “18 yaşını doldurmuş kişilerin içki içme ve satın alma özgürlüğünü kısıtlayamazsınız” dedi. TAPDK’nın karara itiraz hakkı var ama görünen o ki 18 yaş sınırına inecek yeniden uygulama. Doğrusu da bu. Gençleri alkolden korumak, özgürlükleri kısıtlamakla karıştırılmamalı. Sadece 24 yaş sınırlaması değil, TAPDK’nın alkol sponsorluğuyla ilgili aldığı karar da Danıştay’dan dönmeli. Malum, artık alkol firmaları spor ve kültür sanat etkinliklerini destekleyemiyor. Son gittiğim Cannes’dan bir örnek vereyim. Festivalin ana sponsorlarından biri Chivas Regal’di. Bütün caddeler bu ünlü viski markasının afişleriyle doluydu. Geceleri Chivas’ın yaptığı partiler vardı. Merak edip sordum Cannes Film Festivali için ne kadar sponsorluk parası harcadıklarını. Bu konuda rakam vermek istemediler ama festivalde sadece genç sinemacılara ve sinema eğitimine aktardıkları paranın 100 bin euro olduğunu öğrendim. Genç sinemacılara bu kadar para verdiğine göre sadece Chivas’ın Cannes’a harcadığı para tahmini hesapla 600-700 bin euro’dan az değildir. Sonra diyoruz ki “Neden bizim festivallerimiz, ödül törenlerimiz Cannes gibi olmuyor”! Olmaz tabii... Sen en büyük gelir kaleminin önünü kesersen, gençleri alkolden uzak tutma kaygısıyla kültür sanat hayatını baltalarsan nasıl olsun? Efes Pilsen yıllarca kültür sanat hayatını destekledi, spordaki başarıları ortada. Şimdi kulübün adı Anadolu Efes olacak ha... Kültür sanata sponsor olması için önüne her türlü engel konacak. İşin doğrusu bu olamaz. Alkolle mücadele edelim, gençleri alkolden uzak tutalım ama bunun yöntemi yasaklar koymak değil. Alkol firmalarının sponsorluğu konusunda da Danıştay’dan iyi haberi bekliyoruz.
Türkan’ın kaderi
Türkan’dan bir sinema filmi çıkmaz demiştim. “Türkan Saylan’ın hayatı 26 bölümlük dizi oldu ama sinemada müşteri bulamaz” diye yazdım... Yapımcı Koliba Film ısrar etti... “Tam seçim öncesi Kemalist damardan besleniriz” diye düşündüler herhalde... “Cumhuriyet Mitingleri’ne katılanların yarısı gelse kurtarırız” diye hesap ettiler belki de... Dizi biter bitmez apar topar filmini çektiler, vizyona sürdüler. Ama olmadı! İlk üç gün sadece 25 bin kişi izledi filmi. Ekrandaki reytingi de parlak değildi “Türkan”ın, anlaşılan gişesi de öyle olacak.
Ricky Martin açıklaması
Bursa Belediyesi, Ricky Martin’e 300 bin euro verdi mi soruma, konserleri organize eden Ahmet San’dan son derece nazik bir yanıt geldi. Ricky Martin hâlâ dünya pazarında önemli yeri olan bir sanatçıdır. Bir konser bedeli 300 bin euro’dan çok daha fazladır. Arkadaşım olan Ricky Martin’in en düşük maliyetlerle Bursa’da konser verebilmesi için elimden geleni yaptım. Ricky Martin’e aldığı mütevazı rakam için teşekkür ederim. Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin Bursa Festivali’yle ilgisi yoktur. Diyor Ahmet San... Sevgili Ahmet San, Ricky Martin’e ne kadar ödendiğini açıkça yazmamış. 300 bin euro’dan fazla paranın mütevazı olup olmadığını da okurlara bırakıyorum. Ben en çok son maddeye takıldım. İnternet sitelerinde, festival kitapçıklarında bugüne kadar hep Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin adı yer aldı. Belediye logosuyla Bursa Kültür ve Sanat Turizm Vakfı’nın logoları hep yan yanaydı. Birden nasıl Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin festivalle ilgisi kalmadı, anlamadım doğrusu...
Athena’dan My Way
Müzik sektörü ilginç bir yola giriyor, büyük firmalar sevilen şarkıcılara/gruplara kendi imajlarını destekleyecek özel şarkılar yaptırıyor, klipler çektiriyorlar. Coca Cola ve Athena böyle bir işbirliğine gitti. Athena grubu Frank Sinatra’nın “My Way”ine çok güzel sözler yazarak bir şarkı yaptı. Bir klip çektiler. Ortada ne bir Coca Cola reklamı var, ne bir logo görünüyor. “Hayat benim, her anı yaşadıkça sevesim var... Aldırmam hiç ben bunlara... Benim güzel hatalarım var.. Bir an bile vazgeçmedim kendi yolumdan...” Diyor Athena... Güzel bir şarkı... Güzel bir klip... Aynı zamanda müzikte yeni bir dönemin habercisi. Bu kliple kendi hayat tarzını, gençliğe bakışını bangır bangır reklam yapmadan anlatmayı hedefliyor Coca Cola... Önümüzdeki günlerde ekranlarda izleyeceksiniz. Bu tür örnekleri de çok daha sık göreceğiz müzik sektöründe.