Paylaş
◊ Hollywood Türk Film Festivali yeni formatla geri geliyor. Artık organizasyonda TV dizileri de var. Neden eklemek istediniz?
- Elif Zorlu: The Weeknd ve Lily-Rose Depp’in HBO dizisi “The Idol”ın prömiyeri bu yıl Cannes Film Festivali’nde yapıldı. Artık daha fazla film yapımcısı televizyona iş yapıyor. Bizim formatımız belirgin. Yeni bir oluşumuz. Gelişime ve yeniliklere açığız. Yani dünyanın nereye gittiği konusunda açık fikirli olmalıyız. O nedenle ülkemizin dünyaya açılan kapısı diziler de bu etkinliğin bir parçası olmalı diye düşündük.
◊ Organizasyonu biraz anlatır mısınız?
- Elif Zorlu: Oyuncular, yapımcılar ve yönetmenler dışında akademisyenlere, eleştirmenlere, programcılara ve sinemaseverlere açık etkinliğimizi kültürel ve sanatsal bir kutlama organizasyonu olarak tasarlıyoruz. 20 yılı aşkın süredir Hollywood’da eğlence dünyasının bir parçasıyız. İyi yapımların tutkulu hayranlar sayesinde nasıl büyük etkilere sahip olduğuna yakından şahit olduk. Keza Güney Kore, “Parazit”in Oscar zaferinden sonra kültürel turizmde inanılmaz yerlere geldi. Hollywood’un Kore’ye bakış açısı değişti. Yatırımlar arttı. Kore dizileri ve K-Pop’un ülke ekonomisine muazzam katkısı var. Bu başarı bir anda gelmedi, yıllar süren yatırım ve çalışmaların sonucu. Bizim de amacımız sinema ve televizyonun cazibesini kullanmak, kültürel etkileşim ve tanıtıma odaklanmak.
◊ Ülkelerin sinemanın geleceğine yatırım yapmaları neden önemli?
- Elif Zorlu: Geçtiğimiz mayıs ayında Fransa Kültür Bakanı Rima Abdul-Malak, Cannes’da önümüzdeki 7 yıl içinde Fransa’nın film ve TV sektörüne 350 milyon dolar yatırım yapacağını duyurdu. Sorunuza dönersem; sinema bir sanat dalı, evet ama aynı zamanda bir sektör, bir endüstri. Bu nedenle sanayiye yapılan yatırımlar kadar sanatı destekleyen kamu politikalarının da olması çok önemli.
VENEDİK’TEKİ SÖNÜK AÇILIŞ DİJİTAL PLATFORMLARIN ETKİSİ
◊ Uzun yıllardır ABD’de yaşıyorsunuz ve eğlence dünyasının içindesiniz. Dijital platformların yükselişi, sanatın formunu değiştirdi. Bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz?
- Elif Zorlu: Dijital platformların sinemada gösterime giren bir filmin yarattığı etkileşimi sağlaması mümkün değil. Bir filmi sinemada gösterime sokmakla internet üzerinden yayınlamak aynı olabilir mi?
- Barbaros Tapan: Sinema, sinemada izlenir. Artık rüzgâr tersine esmeye başladı bence. Hollywood tarihi bir çifte grev yaşıyor. Venedik Film Festivali en sönük açılışlarından birini yaptı. Neden? Dijital platformların sektörde yarattığı olumsuz etkilerin bunda payı var.
◊ Biraz daha açar mısınız?
- Barbaros Tapan: Bu platformların telif hakkı kurallarından yapımların üzerindeki etkilerine kadar birçok şey sektörü bu duruma getirdi. Düşünsenize “Stranger Things”i yapıyorsunuz. Dizi dünyayı kasıp kavuruyor, dijital platform çılgın paralar kazanıyor ama dizide çalışanların ekstra telif alma hakları yok. Dijital platformlar sadece içeriği izleme şeklimizi değiştirmedi.
Artık işlerin daha hızlı ve ucuza yapılması da gerekiyor. Bu yüzden stüdyolar, arka plandaki oyuncuların yüzünün haklarını satın alıp yapay zekâyla birleştirmek ve ucuz arka plan aktörleri kaynağına sahip olmak istiyor.
◊ Hollywood’daki grev, yabancı yapımlar için fırsat anlamına gelebilir mi?
- Barbaros Tapan: Yabancı içeriğin artacağını düşünüyorum. Uluslararası programlar özellikle dijital için önem kazanacak.
TÜRK DİZİLERİ DÜNYA ÇAPINDA ÇOK İZLENİYOR
◊ 4-5 Kasım’da yapılacak Hollywood Türk Film ve Drama Günleri’ne gelelim. Sony Stüdyoları 2 gün boyunca bu etkinliğe ev sahipliği yapacak...
- Barbaros Tapan: Evet. Hazırlıklarımız yoğun. Yıllardır Kore, İran, Yunanistan ve Japonya’nın kültürel organizasyonlarına giderim. Biz de iki kez film festivali yaptık. Artık Türk dizileri dünya çapında o kadar izleniyor ki, dizilerimiz de bu etkinliğin bir parçası olmalı dedik. Hikâyelerimizle, oyuncularımızla, yerli-yabancı konuklarımızla çok heyecanlı 2 gün yaşayacağız. Sony muhteşem bir yer. Ülkemizi en güzel şekilde temsil edeceğimiz bir etkinlik geliyor.
Paylaş