Paylaş
‘Çar’ın Altını’ olarak anılan özel trenle bu yolculuğu yaptığınızda, seyahat Moskova’dan başlıyor, Pekin’de bitiyor. Elbette tam tersi rota da takip edilebilir. Bavulunuzu toplamadan yaklaşık 8000 km., iki kıta ve üç ülke görüyorsunuz.
Duraklarımız Kazan, Yekaterinburg, Novosibirsk, İrkutsk üzerinden Baykal Gölü, Ulan Ude, Ulan Bator, Moğol Alpleri, Gobi Çölü, Erlian ve Pekin.
Moskova’dan dün akşam bando eşliğinde yola çıktık. Şehirde önden iki gün geçirdik ama Moskova’nın sadece metro istasyonları bile ayrı bir yazının konusu olur, o yüzden hiç girmiyorum.
Trende 21 ülkeden 185 yolcu var. Büyük bölümü Alman. Seyahati organize eden şirketin merkezinin Almanya’da bulunması da bunun bir sebebi olabilir. Vagon koridorlarındaki küçük kitaplıklardaki kitap ve DVD’lerin büyük bölümü Almanca ve İngilizce.
4 metrekarelik kompartmana yerleşiyorum… Önümüzdeki iki hafta bu kompartmanda geçecek. Tüm hayalim camdan, dışarıda akıp giden stepleri, köyleri, ormanları seyretmek.
Benim kompartmanın sorumlusu Dimitry. Sadece Rusça konuşuyor ama anlaşıyoruz. İşaret diliyle kompartmanla ilgili bilgi veriyor. Bu vagonda daha önce Rus lider Jirinovski kalmış. Kısa bilgileri verdikten sonra bir fincan kahve getiriyor.
Odada (kompartman yerine oda diyeceğim bundan sonra, daha kısa) birden bire tur sorumlusu Bernard’ın sesini duyuyorum. Bernard sırasıyla Almanca, İngilizce ve İspanyolca dillerinde yarın göreceğimiz Kazan, Tataristan özerk cumhuriyetini, trenle ilgili konuları, hava durumunu, saatleri nasıl ayarlayacağımızı anlatıyor. Sıra İspanyolca açıklamaya geldiğinde, nihayet sesini kısmaya yarayan düğmeyi buluyorum.
Akşam yemeğini B vagonunda yiyoruz. Trende 4 restoran vagon var. Hepsi farklı stillerde döşenmiş. Ama aynı mönü servis ediliyor.
Yemekten sonra odaya döndüğümde, kanepe çoktan yatak olmuş. Volga nehri geçişini kaçırmamak için saati sabah 06’ya kurup yatıyorum.
Paylaş