Müşterilerinden ses çıkmayınca gücenen mağaza hangisi
Paylaş
LinkedinFlipboardLinki KopyalaYazı Tipi
Geçtiğimiz hafta, alışveriş yaptıkları mağazalarla ilgili memnuniyetlerini dile getiren okuyucuların mektuplarına yer vermiştim. Bu hafta ise bir mağazanın kendisinden mektup geldi. Silk&Cashmere’in Yönetim Kurulu Başkanı Ayşen Zamanpur, "Nerede bizim müşterilerimiz?" diye soruyor.
"Köşenizdeki uygulama çok güzel. Keyifle okuyorum ve gözlerim Silk&Cashmere’i öven bir yazı arıyor:) Ama yok. Oysa pek çok müşterimiz mağazalardaki arkadaşlarımıza size mail attıklarını belirtmiş. Acaba sevinsinler diye mi söylemişler? Bizimkiler sormadan kendileri söylemişler halbuki. Elimde değil, KKM (Kaşmir Kalitesinde Mağazacılık) konusuna o kadar taktım ki... Elemanlarımızı sürekli koşulsuz müşteri mutluluğu için eğitiyoruz. Hatta bağımsız bir şirkete kendimizi denetlettiriyoruz. Casus müşteri uygulaması yaptırıp, sanal sorunlu müşteriler yaratıp elemanlarımızın tepkilerini ölçüyoruz. Hálá yazan bir müşterimiz yoksa, kırılacağım artık! Neredesiniz sürekli elemanlarımızı takdirlere boğan sevgili müşterilerimiz???
Şaka bir yana size çok sevgiler" Ayşen Zamanpur.
*
Artık tesadüf müdür bilmem, bu mektubu aldığımın ertesi günü, bu kez iki Silk&Cashmere müşterisi e-posta gönderdi. Her ikisi de başlarından geçen olayları anlatarak, markadan ve çalışanlarından ne kadar memnun olduklarını anlatıyorlar:
"Mağazalar kendi elemanlarını seçip resmini asıyor, ama onlar ne de olsa kendi değerlendirmesi. Ben her zaman bir memnuniyetim ya da mutsuzluğum olursa, ne yapar eder müdüre, sorumluya durumu muhakkak söylerim.
Ben 61 yaşında emekli bir kamu çalışanıyım. Bu maili de torunum yazmamı istedi. Anneanne, sen hep şikayet edecek ya da memnuniyet söyleyecek yer ararsın, bak Banu Tuna sana köşe yapmış dedi.
Ben de yazıyorum. Sadece bugün, sadece bu hafta değil, Carrefour Silk&Cashmere mağazası her zaman beni ve yakın arkadaşlarımı evimizde gibi ağırlar. İki güzel hanım, iki bey ve bir yeni eleman kapıdan gülerek karşılar. Fazla bir alışveriş etmediğimizi bilirler. Kırk yılda bir eşarp, fular, hediye kravat alırız. Ama oradaki herkes çok nazik, çok efendi ve kibardır. Bana hep oturacak yer gösterir ve samimi olarak hal hatır sorarlar. Ben de bazen gider orada dinlenirim.
Geçende mağazaya çok problem yaratan bir hanım girdi ve ben bir hanımefendinin bu kadar terbiyesiz olduğunu görmedim. İki sene önce aldığı, yanlış muamele ettiği malı suratlarına attı ve bağırdı, çağırdı. Ben bile kavga etmek istedim. İpek öyle yıkanmaz dedim ama onlar çok nazik şekilde yerden eşarbı alıp gerekli işlemleri yapmak üzere kayıt tuttu. Ben hayret ettim. İyi ki bu mağaza benim değil, bu kadın beni bile delirtir dedim. Aman demeyin, müşteri hep haklıdır dediler.
Bazı müşteriler çok terbiyesizce davranıyor. Ama Silk&Cashmere mağazası onlara bile çok güzel davranıyordu. Bu arkadaşları ayın, yılın, haftanın elemanları seçiyorum. Hepsini öpüyorum. Melahat Yezer Aydın/Emekli Evrak Memuresi
*
Eşimle birlikte geçirdiğimiz özel bir güne katkıları nedeniyle Silk&Cashmere mağazasında yaşadıklarımızı anlatmak istiyorum.
Eşim bir süre önce geçirdiği ve Allah’ıma şükürler olsun iyileştiği bir rahatsızlık nedeniyle moral olarak yıpranmıştı. İyileştiği için mutlu ancak bir kadın olarak mutsuz hissediyordu. İlaçlar nedeniyle biraz kilo almıştı. Eskisi gibi haftasonlarında dışarı çıkmak, dostlarımızla gittiğimiz mekanlara ve yemeklere dahi katılmak istemiyordu.
Kendisini iyi hissetmesi için geçen cumartesi, biraz da zorlayarak alışverişe çıkardım. Vitrinini beğendiğimiz Silk&Cashmere’e girmeye teşvik ettim. Çok ümitsiz bir hali vardı. Hiçbir şeyin artık ona yakışmayacağını düşünüyordu. Ben ise hiçbir zaman hoşlanmadım bu alışveriş olayından ve üstelik eşimin haklı olabileceğinden endişe ettiğimi belli etmemeye çalışıyordum.
Ancak satıştan sorumlu hanımlar bütün kara bulutları dağıtmayı başardılar. Sanki önceden kendilerine anlatmışım gibi eşime çok özel bir ilgi gösterdiler. Bana yalnızca bir kenarda durup keyifle izlemek kaldı. Eşime çok yakışan giysileri bulup, çıkardılar. Giyinmenin hünerini o gün anladım.
Kol kola dükkandan çıktığımızda, yıllar önceki zarif, güleryüzlü sevgili karım, eskisi gibi hafifçe bana yaslanmış akşama nereye gideceğimizi soruyordu. Karımı ve beni o gün anlayışları, nezaketleri ve hünerleri ile mutlu eden Silk&Cashmere çalışanlarına şahsınızın ve okuyucularınızın nezdinde teşekkür ediyorum. Yasin Erhan Kutluer