Jean tarihi yeniden yazılıyormuş, peh!

Levi’s yeni bir koleksiyon ve reklam kampanyası ile karşımızda biliyorsunuz. Reklam filmi her gün televizyon kanallarında dönüyor. Bir takım sıfır beden kadınlar, jean pantolonlarına nasıl da sığamadıklarından şikayet edip dudak büküyorlar. Ah nasıl da üzülüyorum hallerine...

Haberin Devamı

Evet, 200 metreden bakınca bile anlaşıldığı üzere reklam filmine bir hayli gıcık kaptım. Bari 38 beden birilerini bulsaydınız. O kızlar bırakın pantolon paçasını, iğne deliğinden bile geçer. Ben o kızların ipiyle kuyuya iner miyim?
İndim aslında. Üstelik yanımda bir arkadaşımı da indirdim.
İki gün önce alışveriş çıktık. O, her zamanki gibi kendine uygun bir jean pantolon bulmaya çalışıyor. Alıştığı ve onu en iyi gösteren marka ve modelden 10 tane eskittikten sonra artık sıkılmış. Yeni birşeyler arıyor.
Ah işte kılavuzu karga olanın...
Tuttum, arkadaşımı Levi’s’a götürdüm. Reklamlarda o kadar iddialılar: “Dünyanın dört bir yanındaki 60 bin kadının bedenini 3 boyutlu olarak taradık. Yoğun bir araştırmanın ardından Levi’s Curve ID koleksiyonunu yarattık” diyorlar. Beden ölçüsü yerine beden şeklini dikkate alan pantolonları sayesinde jean tarihinin yeniden yazıldığını iddia ediyorlar. Bacaklarını daha uzun gösteriyor, kalçaları dikleştiriyor ve bel kısmını kavrıyormuş bu yeni kalıplar. Bizim kızın derdine de bir çare bulurlar herhalde. /images/100/0x0/55eb37a3f018fbb8f8b2fb5b
Mağazaya girdik, satış görevlisinin yanına gittik. “Bilimsel bir pantolon almaya geldik” dedim. Öyle ya, dünyanın araştırmasını yapmışlar, bilimsel bir alışveriş bu. Zaten görevli de hemen mezuralarını çıkardı. Siz pantolonu kafanıza göre seçmiyorsunuz. Onlar bazı karmaşık ölçüm işlemleri ve aritmetik problemleri sonucunda bir rakama varıyor ve uygun pantolonu veriyor. Ölçüm sırasında sağa eğiliyorsunuz, sola eğiliyorsunuz... Hakikaten bilimsel.
Bu arada söylemeyi unuttum. Araştırmalar sonucunda üç yeni kalıp çıkmış ortaya. Slight Curve (Zarif Kıvrımlar), Demi Curve (Doğal Kıvrımlar) ve Bold Curve (Çarpıcı Kıvrımlar).
Arkadaşım doğal kıvrım çıktı, ilgili pantolon kendisine takdim edildi.
Denediği pantolonu giymek için Jennifer Lopez özgüvenine sahip olmak lazım, öyle söyleyeyim. Paçası o kadar dardı ki, kalçaların mevcut halinin yarısı kadar olması gerekiyordu. Bunun üzerine başka bir pantolon verildi, bunun da belinde ikinci biri girecek kadar boşluk kaldı. Üçüncü kalçasını iyi sarmadı...
Bunun üzerine bilimsel yöntemlerden vazgeçip, atadan kalma yöntemlere yöneldik ve şöyle en klasiğinden başka bir Levi’s aldık. Mutlu mesut mağazadan çıktık.
Anlaşılan jean dünyasında pek değişen bir şey yok.

Haberin Devamı


Hakkında bilmek istediğiniz HER ŞEY

Haberin Devamı

H&M (Hennes ve Mauritz), en az Volvo ve İKEA kadar İsveçli olup da, olduğu bilinmeyen bir dünya tekstil devi. Pek çok kişi Alman olduğunu sanıyor. Haksız da sayılmazlar, Almanya’da daha fazla mağazası var markanın. Ardından Fransa ve ancak ondan sonra İsveç geliyor. Herkesin ulaşabileceği fiyatlarla moda satıyor. Yurtdışına giden alışverişçilerin mutlaka uğradığı adreslerdendi. Korkarım bu ayrıcalıkları artık ellerinden alınıyor. Çünkü artık sağır sultanın bile kulağına gittiği üzere 38. ülke olarak Türkiye’ye geliyor. Bazılarına göre çok geç kalmış bir hareket bu. Ama H&M, İsveçli pek çok şirket gibi tedbirli ve temkinli davranmayı seviyor. İlk mağaza 6 Kasım’da İstanbul Forum İstanbul’da açılacak. 2 bin 300 metrekarelik mağazada 80 kişi çalışacak. Erkek, kadın ve çocuk gruplarında tüm koleksiyon gelecek. Açılışa 2 hafta kala, sayfayı bu ünlü markaya ayırdım. İsveç’teki merkez ofisten taze taze edinilen bilgilerle, H&M hakkında bilmek istediğiniz herşey...

Haberin Devamı

KOLEKSİYON PİRAMİDİ

H&M koleksiyonları, moda üçgeni denen bir şeye göre hazırlanıyor. Beslenme piramidine benzeyen bir şey. Üçgenin en sivri ve küçük kısmı yüksek moda ürünlerine ayrılıyor. Bu grup, daha çok büyük şehirlerdeki mağazalarda, moda duyarlılığı yüksek kitlelere satılıyor. Yüksek moda ürünleri bir parça öncü oluyor, bir sonraki yıl “güncel moda” grubuna geçebiliyor. Üçgenin ortasında güncel moda var. O sezon herkesin almaya can attığı şeyler buluyorsunuz. En alt ve geniş grup ise modern klasiklerden oluşuyor; her zaman ihtiyacınız olacak giysilerin güncel tutulmuş halleri.

KEŞKE BENİM OLSA

Ev koleksiyonu gelmiyor

H&M Home, Şubat 2009’da çıktı. Sadece 5 ülkede bulunabiliyor. Bizde maalesef olmayacak. Banyo, mutfak, yatak odası ve oturma odasına yönelik ürünler var. Yani nevresimler, havlular, yastıklar, duş perdeleri, mutfak önlükleri, battaniyeler ve masa örtüleri.
Stockholm’deki mağazada gördüm koleksiyonu. Yer sıkıntısı nedeniyle tuhaf ve bizde tutmayacağına neredeyse emin olduğum bir mağazacılık denemesi yapmışlar. Katın ortasına, ürünler hakkında genel fikir verecek bir “yerleştirme” yapılmış. Her gruptan birer örnek kullanılmış. Ben gittim, “Bu ne biçim koleksiyon, iki parça ürün var” deyip çıktım. Bu agresif hamle sırasında duvarın birindeki  küçük küçük resimler dikkatimi çekti ama üzerine varmadım. Meğer yer olmadığından, siz istediğiniz asıl ürünü duvardaki mıknatıslı resimden seçiyormuşsunuz. Veriyorsunuz resmi görevliye, ürünü depodan getiriyor.

Haberin Devamı

Çocuk işçi yok

Markanın kendine ait fabrikası yok. Dünyanın dört bir yanında 700 kadar tedarikçiyle çalışıyorlar. Türkiye de bunlardan biri. Uzakdoğu ve Çin de tedarikçileri var ve insanın aklına hemen çocuk işçiler geliyor. Söylediklerine göre bu konuda son derece dikkatliler. Yılda 2 bin 500 denetleme yapıyorlar. Çin’de yaşadıkları en büyük sorunun fazla çalışma saatleri olduğunu söylüyorlar.

MODA OLAN HER ŞEY

Yeni sezon kadın koleksiyonunda, moda dünyasında öne çıkan her şeyden bir parça bulabiliyorsunuz. 1980’li yıllara ait klasik tüvit ve ipekler, kahverengi ve bej renk paleti, denim ya da romantik fırfırlar gibi pek çok seçenek var. Anne örgüsü gibi duran trikolar, bol balıkçı hırkalar, bedeni saran kadınsı bluzlar bulabilirsiniz.
Erkek koleksiyonunda klasikleri yeniden yorumlamışlar. Tüvit blazer ve üniforma ceketler var. Kalın trikolar daha bakarken bile insanın içini ısıtıyor.
Fakat itiraf saati. Sonbahar-Kış 2010 koleksiyonunu ben maalesef zayıf buldum. Genelde bir H&M mağazasından çıkmam en az bir saat sürer ve sırf yeni bir bavul almam gerekecek korkusuyla alışverişi bırakırım. Bu kez sadece birkaç parça ilgimi çekti, maalesef onların da bedeni yoktu.

Haberin Devamı

Bu sezon Lanvin

H&M kendi tasarımcılarının yanı sıra, dünyaca ünlü tasarımcılarla işbirliği yapıyor. Bugüne kadar Matthew William, Stella Mccartney, Jimmy Choo, Sonia Rykiel ile çalıştılar. Bu sezon Lanvin ile işbirliği yapıyorlar ama henüz kimse koleksiyondan bir şey göremedi. Sır gibi saklanıyor. Bugüne kadar 2 tane de “celebrity collaboration” (şöhretlerle işbirliği) yaptılar. Bunlar Madonna ve Kylie Minogue idi.

İÇ ÇAMAŞIRLARI EFSANE

Erkek değilse de kadın iç çamaşırı konusunda son derece iyiler. Bir defa yaş aralığı geniş. Genç kızlar için eğlenceli tasarımların yanında seksi dantellilere kadar her şey var. Her şeyde olduğu gibi iç çamaşırında da fiyatlar makul ve fiyatla kıyaslandığında kalite gayet yüksek. Orijinal parça bulma olasılığı her zaman var.

Yazarın Tüm Yazıları