Bayrampaşa’daki Forum İstanbul’a açıldığı gün damladım elbette. Çocuk kısmetiyle gelir diye bir laf vardır ya, alışveriş merkezleri için de bu durum geçerli galiba.
İnşaata başlarken müşteri rezervasyon çalışmaları da mı başlıyor nedir, içerisi tıklım tıklımdı. Sanki her ay yeni bir AVM açılsa bile hepsine yetecek müşteri bulunacak gibi bir hisse kapılıyor insan. Bu arada söylemem gerekir ki, insanların elinde pek fazla poşet yoktu, daha çok keşif turunda gibiydiler. En kalabalık yer ise buz pistiydi. İlk günden bu kadar kalabalık çekmesinde, mağazaların pek çoğunun hizmete girmiş olmasının payı büyük. Bir tek Boyner, sinema salonları ve bir-iki mağaza daha açılmamıştı. Onu da öyle güzel kamufle etmişler ki, 40 yıllık oturmuş alışveriş merkezi gibi duruyor. Boyner yılbaşı vitrinini yapmıştı mesela. Forum’ları seviyorum; ferah oluyorlar. Çoğu da açık hava modeli oluyor zaten. Burası da öyle. İzmir, Mersin ve Aydın’daki gibi üstü açık değil ama açık hissi veriyor. Planı biraz karışık fakat iki kere kaybolduktan sonra çözüleceğini tahmin ediyorum. Zaten merdiven başlarına henüz pek efektif çalışmayan dokunmatik yönlendirme cihazları koymuşlar. Servis saatlerini, mağazaların yerlerini, kampanyaları, etkinlik takvimlerini bu cihazdan öğrenebiliyor, dilek ve şikâyetlerinizi e-posta gibi yazıp yönetime gönderebiliyorsunuz. Taa Bayrampaşa’ya kim gidecek diye düşünmeyin, metro içine kadar gidiyor. Forum İstanbul durağının açılışı da AVM ile birlikte yapıldı. Zaten Avrupa Yakası’nda oturuyorsanız, yolunuz mutlaka buraya düşüyordur. Yanında kocaman bir Praktiker ile İKEA mağazaları ve şehrin şimdilik tek Saturn’ü var çünkü. İKEA ile içeriden geçişliler zaten. Bu arada bünyesindeki dev akvaryum Turkuazoo’yu da unutmamak lazım. Bir iki ay sonra Fransız spor markası Decathlon, burada 5 bin metrekarelik mağaza açacak. Forum İstanbul’u rahatlıkla tiryaki dostu alışveriş merkezi ilan edebilirim. Hem açık avlulardaki kafelerde, hem de mekânların teraslarında sigara içilebiliyor. Burası bir yandan da çocuklu aile dostu. Sekiz tane “aile odası” yapmışlar. Bu tanıma da ilk defa rastladım. Tanım yeni ama içerik tanıdık. Çocuklu anne babalar için yapılmışlar. Bebeğin altını değiştirebiliyor, sütünü ısıtabiliyorsunuz. Çocuk tuvaleti de konmuş bu odalara. Benzerlerinden daha özenli. Ayrıca 7 tane de bebek bakım odası var. İçindeki makinelerden bebek bezi alabiliyorsunuz. Tüm kapılara bebek arabası yerleştirilmiş, aralarında ikizler için olanları var. Velhasıl, gidin bakın, güzel olmuş Forum İstanbul.
İndirim yok yeni fiyat politikası var
Sizin de bu kriz sonrası perakende taktiklerinden kafanız karışmadı mı? Bir kere sezon diye bir şey kalmadı. Kimi sezonu indirimle açıyor, kimi iki hafta sonra vitrine kocaman indirim yazıyor. Sonra bir de kampanyalar var ki, onlar daha da çetrefilli: Bir tane alana ikincisi yüzde 50 indirimli, 250 lira harcayana 50 lira da bizden... Ne var bunda, ne güzel ucuza alışveriş yapıyoruz diyebilirsiniz. Ama insan bugün aldığının yarın yarı fiyatına düşüp düşmeyeceğinden, indirimin ne kadar ileri gideceğinden, en yüksek oranlara vardığında beğendiği kazağın kalıp kalmayacağından emin olamıyor. Karşımıza yeni bir şeylerin gelmesi kaçınılmazdı ve hareket Aydınlı grubundan geldi. Fiyat politikalarını tamamen değiştirdiler. Bundan böyle (outlet mağazaları hariç) hiç indirim yapmayacaklar. Ama fiyatlar da öncekinin yüzde 25-35 altında olacak. Aydınlı’nın bünyesindeki markalar US Polo, Piere Cardin ve Cacharel. Artık bu üç markanın sattığı ürünlerin etiketinde üç fiyat var: Tavsiye edilen fiyat (yani eski fiyat politikasında uygulanan fiyat), peşin fiyatı ve taksitli fiyatı. Tüm yıl boyunca, 48 hafta bu fiyatlarla satış yapılacak. Yalnızca her sezon sonunda, birer haftalık temizlik indirimi yapmayı planlıyorlar. Mağazaya yeni ürünler gelirken ve vitrin değişirken kalanları eritmek için. İndirimle vakit kaybetmeyecekleri için de sezonları herkesten daha erken açıyor olacaklar. Yeni uygulama 11 Eylül’de başladı.
Fiyatlar neydi ne oldu
Eski Peşin Taksitli US Polo pantolon 139 69 77 Pierre Cardin pan. 149 99 109 Cacharel pantolon 225 175 196 US Polo palto 399 299 332 Pierre Cardin palto 559 299 329 Cacharel palto 695 495 554