Paylaş
Ben İstanbul Esenyut’tan Emine.
Sizin programınızı içtenlikle izliyorum.
Sizden ricam, yıllardır her ortamda beni çok kötü gösteren ve insanlara karşı kötü olmamı sağlayan dişlerimin düzeltilmesi.
Eğer bu konuda yardımcı olursanız çok minnettar kalacağım.
Teşekkürler.
Emine
CEVAP: Emine Hanım, dişlerin öncelikle sağlıklı olması gerçekten önemli. Görüntünüzü henüz görmediğim için yok yere kafanıza mı takıyorsunuz yoksa gerçekten zor durumda mısınız bilemiyorum elbette ancak içten bir gülüşün güzelleştiremeyeceği insan yoktur. Dişleriniz konusunda ekip arkadaşlarım sizinle iletişime geçecektir. Okur dostlarımdan da yardımcı olmak isteyen olursa bana ulaşsın lütfen. Öpüyorum.
…….
MARKETTEN ALIŞVERİŞ ÇEKİ
Sevgili Ayşe Ablacığım.
Ben 18 yaşında evini geçindirmeye çalışan bir kızım, maddi imkanlardan dolayı okuyamadım. Çalışıyorum, bir kardeşim var ve şu anda bel fıtığından dolayı çalışamıyor.
Ablam mübarek Ramazan ayındayız. Benim sizlerden ricam bir marketten alışveriş çeki falan gibi bir şey ya da ne bileyim market tutarı kadar bir miktar para.
Ramazanda soframız güzel olsun. Annem, kardeşim, ben mutlu sofralara oturalım sayende ablacım.
Teşekkürler bu mübarek ayda Allah seni dara koymasın inşallah ablacım.
Pelin K.
CEVAP: Pelinciğim, eminim ki okur dostlarım bu isteğini karşılayacaklardır. Allah güzel sofralarda oturmak nasip etsin her zaman. Sevgiler.
…….
ACİL BURS TALEBİ LÜTFEN
Merhaba Ayşe Hanım,
17 yaşımdan beri aileme bakıyorum. Şu anda 25 yaşındayım ve üniversiteye başladım geçen sene.
Hem okul hem de iş çok zor oldu ve her ikisini. Şimdi erkek kardeşim de üniversiteye girecek, artı bir küçük kardeşim okuyor.
Hiçbir yere yetişemiyorum, kardeşim ve bana çok acil burs lazım yoksa kazandığımız halde okuyamayacağız.
Ben çocuk gelişimi okumaktayım aynı zamanda part time ya da dersim olmadığı zaman ablalık yapabilirim.
Annem Ataköy- Bakırköy civarında tam zamanlı çocuk bakabilir. Kardeşim Ankara Hacettepe’yi kazandı, ona da hiç bir şekilde okumasına engel olacak bir şey olmasın istiyorum. Lütfen ama lütfen kardeşim ve benim okumamıza yardımcı olun, dualarımız iyi dileklerimiz her daim sizlerle.
Sevgiler
Aslı
Not: soyadımı gazetede yazmazsanız minnettar kalırım
CEVAP: Aslıcığım, öncelikle başarılar diliyorum. Okur dostlarımdan size burs vermek isteyen olursa yönlendireceğim, öpüyorum.
…….
HUZURSUZ BARSAK RAHATSIZLIĞI
Ayşe Hanım, öncelikle onca mail arasından görür müsünüz, görseniz ilgilenir misiniz hiç bilmemekle birlikte araştırma yaparken size kadar geldim.
Belki bu bile vesiledir.1 senedir İBS hastasıyım, huzursuz barsak rahatsızlığı diye geçiyor, öldürmeyen süründüren bir hastalık.
Araştırmalarıma göre Sn. Şenay Düdek Hanım bunun üstesinden geldi, sizin de onunla iletişiminizi bildiğim için sizden yardım bekliyorum.
Kendisine ulaşma şansım olmadığı için tedavi yöntemini bilmiyorum. Bana yardımcı vesile olursanız şifa bulacağım. Saygılarımla.
Lale
CEVAP: Lale Hanım, geçmiş olsun, acil şifa diliyorum. Elbette Şenay Hanım’a da sorarım ancak okur dostlarımdan da bu konuda bilgi sahibi olanlardan eposta gelirse buradan paylaşır ya da doğrudan size iletirim. Sevgiler.
…….
TÜKETİCİ ŞİKAYETİ
Merhaba yazılarınızı incelediğimde tüketicilere vermiş olduğunuz desteği gördüm. Birazdan anlatacağım konuyu yayınlayıp bu konuda bilgi verirseniz sevinirim.
2013 yılının mayıs ayında Fatih … bayisinden ….telefonundan aldım fakat o kadar ilgisiz ve bilgisizler ki parasını ödediğim telefonu bugün yarın göndereceğiz dediler. Sözlerinde durmadılar, ne bir telefon ettiler ne de gönderdiler.
Bayii arayıp neden bu şekilde işlem yaptıklarını sorduğumda çok yoğunuz diye cevap verdiler. Bu olay tam bir hafta sürdü. Arkadaş çevrem arasında senin paran çok galiba parasını ödediğin ürün neden gelmiyor hala dediler. Bir moral bozukluğu, bir sinir. Aradığın zaman muhatap yok, herkes birbirinden habersiz. Bir hafta sonunda artık kendim almaya gittim. Çok yoğunuz diyen insanların ya sohbette ya da manzara seyretmekte olduğunu gördüm.
Şirket bayilerini takip etmiyor. 24 ay taahhütle aldığım telefonun ödemesi ilk 12 ay faturaya yansıyacak, kalan 12 ayın faturası da kredi kartından çekilecekti.
O da ne bir baktım ki ödeme aynı zamanda hem faturama hem de kredi kartıma yansıyor. Aradım, muhatap yok, geri bildirim hiç yok. Ben böyle rahatlık görmedim.
Tüm olumsuzluklara rağmen … telefonu 2 ay gibi bir süre kullandım. Bu süreçte karşı tarafa ses gitmiyor, telefon kapanıyor, yeniden arıyordum.
Meğer herkes aynı sorunu yaşıyormuş. 14. 07. 2013 tarihinde gün boyunca kullandığım telefonu masaya bıraktım. Daha sonra arama yapmak için kullanmak isteğimde ekran simsiyah olmuş, kenarında çizik gibi bir şey var. Moral sıfır ne olduğunu anlayamadım. Ama telefon çalışıyor. Fakat bir şey görünmüyor. Öncesinde ne bir düşme oldu ne de bir çizik vardı.
Ertesi gün o çizik büyüdü. Servise götürdüm. Ekran kırılmış dediler. Kişisel bilgilerim silinir mi diye sorduğumda hayır silinmez cevabı aldım. Fakat teslim ettikleri fiş de kaşe basılmış dikkat bilgileriniz silinebilir diye.
Sonrasında gelen mesajda tamir ücreti için 447 TL para isteniyor. Benden kaynaklanmayan bir şey için bu tutar çok fazla. Telefonun yenisini talep ediyorum. Ürünlerle ilgili şikayetimizi bildiren diyaloglar sonucunda karşımıza çıkan müşteri temsilcileri sorunumuzu çözemiyor ve anlamaktan öteye gidemiyor. Sonuç itibariyle tüketici mağdur oluyor. …’dan iyi marka iyi ürün diye aldığım ..den mağdur oldum. Videolarında her türlü şeye dayanıklılık testini gösteriyorlar. İnsanlara yanlış bilgilendirme yapıyorlar. Ama en ufak şeyde sorun çıkarıyor. Tezat bir durum var. Ya orada gösterilen video olmayacak ya da gösterilenlerden garantiye girecek.
Bu tezatlık bir çok firmada var. Aldığım .. den memnun kalamadım ne de … firmasından, müşteri memnuniyeti sıfır. Adına yakışır davranamadı. … almak isteyen olursa sakın haaa diyecek durumdayım. Sitelerden şikayetleri inceleyeyim dedim. Gördüm ki yalnız değilmişim. Bir çok konuda herkes şikayetçi. Özellikle bu ürün hakkında bir çok insan aldığına pişman oluyor ve beş para etmez diyorlar.
Ama verilen para küçümsenmeyecek kadar büyük. Firmanın satılan … leri toplaması lazım. Bu üründen fazlasıyla şikayet duyuyor ve okuyorum. Koskaca … firmasının yaptığına bakın. Müşterisine sahip çıkmıyor. Genel merkez telefonları rezalet. Telesekreter aynı şeyleri söylüyor ve telefon yüzünüze tak diye kapanıyor.
Sitelerde verdikleri cevap kalıplaşmış. Değerli Müşterimiz, iletmiş olduğunuz şikayetiniz ile ilgili gerekli incelemeler başlatılmıştır. İncelemelerin sonucu hakkında tarafınıza kısa süre içerisinde bilgi aktarılacaktır. … Ürünleri hakkında sormak istediklerinizi 444 …. numaralı hattımıza ya da
… internet sitemizde "Bize Ulaşın" bölümüne iletebilirsiniz. Saygılarımızla.
Ama ne arayan var ne de soran, sadece dostlar iş başında görsün durumu.
Videolarında her türlü dayanıklılık testinden geçtiğini gösteriyorlar. İnsanlar hem dayanıklı hem de kaliteli ürün almak istiyor. Kullanıcı hatası olsa bile (Bunu birçok firma yapıyor. ) ama iş garantiye gelince garanti kapsamında değil diyorlar
Servise giden telefonlar ya daha berbat geliyor. Bir tanıdığın telefonunu teknik serviste imei numarasını yurt dışından gelen telefona kopyalamışlar.
İlgilenip köşenizde yayınlarsanız sevinirim
Şimdiden teşekkür ediyor saygılar sunuyorum.
Fatma
CEVAP: Fatma Hanım, geçmiş olsun. Şikayetinizi Avukat Merve Gürcan’a ilettim. Telefonun bedeline göre Tüketici Hakem Heyeti’ne veya doğrudan Tüketici Mahkemesi’ne başvurabileceğinizi belirtti. Elbette ayıplı bir ürünü bu şekilde kullanmak ve yok yere fatura ödemek zorunda değilsiniz.
…….
YETİŞ AYŞE’YE NASIL ULAŞIRIM?
Yetiş Ayşe’ye 05303846381 ve 05303846385 numaralı telefonlardan ve elbette her zaman olduğu gibi aaral@hurriyet.com.tr adresinden ulaşabilirsiniz.
Yazarken konuyu ve taleplerinizi ve özellikle telefon, adres ve sair iletişim bilgilerinizi de açıkça yazın ki sizlere yetişmemiz hızlı ve kolay olsun.
Hep söylüyorum benim derdim küçük- büyük diye düşünmeden her konuda bana yazabilirsiniz.
Kimine küçük görünen bir istek başka biri için çok önemli olabilir ya da sizin için ulaşılması imkânsız görünen bir talep başka biri için çok kolay olabilir.
Elbirliği ile hepsine yetişeceğiz hayırlısıyla.
-Gelinlik/damatlık/kına/nişan/mezuniyet elbisesine mi ihtiyacınız var?
-Kanser tedavisi için yurtdışından ilaç mı getirilmesi gerekiyor?
-Öğrencisin ama kimse sana burs vermiyor mu?
-Gitar çalmayı öğrenmek istiyorsun ama gitar alacak paran mı yok?
-Akülü tekerlekli sandalye hayatını kolaylaştıracak ama senin için çok mu pahallı?
-Evleneceksin ama beyaz eşya/perde/halı/mobilya almaya gücün mü kalmadı?
-Boşanmak istiyorsun ama avukata verecek/dava harçlarını ödeyecek paran mı yok?
-Aylardır işsizsin ama torpilsiz iş mi bulamıyorsun?
-Çocuklarının kıyafetleri artık üzerlerine olmuyor ama yenilerini de alacak paran mı yok?
-Obezite tedavisi görmen gerek ama diyetisyene gitmeye imkânın mı yok?
Daha neler neler…
Yetiş Ayşe büyüyor, güçleniyor.
İhtiyacınız olan her konuda bana yazın, hem bu köşeden hem de televizyon ekranlarında derdinize derman bulalım.
Paylaş