Paylaş
İlkler yaşanacak
Bu yıl 55’incisi Florida’nın Tampa şehrinde Tampa Bay Buccaneers ile Kansas City Chiefs takımları arasında düzenlenecek Super Bowl’un tarihinde bir ilk gerçekleşecek.
Her yıl tüm dünyadan milyonların izlediği müsabaka, ilk kez final maçını oynayacak takımlardan birinin kendi sahasında gerçekleşecek. Kaliforniya dışında oynandığı pek nadir görülen final oyununun Florida eyaletine taşınma sebebi ise Los Angeles’taki stadyumun bakım ve inşa süreçlerinin tamamlanamamış olması.
Bu yıl yaşanacak bir diğer ilk ise reklamlara dair.
Super Bowl’un o merakla beklenen yaratıcı reklam kuşağı içinde 20 yıl sonra ilk kez ne Pepsi ne de Coca-Cola yer alacak.
Limon yılı
Super Bowl reklamlarının bir kısmı YouTube’da dönmeye başladı.
Açıkçası en yaratıcı bulduğum reklam, bir limonata markasına ait.
Amerikan reklam kültüründe limon, bizdeki çürük elmayla aynı anlama geliyor. Yani kötüyü, bozulmuşu, eskimişi temsil ediyor.
Bu limonata markası da 2020 yılını limon yılı ilan eden bir reklam hazırlamış.
2020’ye girilen yeni yıl akşamı dahil her gün gökyüzünden limon yağan bir reklam filmi çekerek pandeminin yarattığı problemlere atıfta bulunmuş. Mahvolan bir düğün günü gibi ilginç sahneler var.
Reklamın sonunda verilen mesaj ise yine Amerikan kültüründe meşhur bir deyim olan “Eğer hayat sana limon veriyorsa, limonata yap” gibi düşündürücü bir cümle.
Reklam filmi hem ürünü, hem yerel kültürü hem de mevcut gündemi bir güzel harmanlamış.
Tam da uzun zamandır görmeyi özlediğimiz reklamlar gibi.
Reklam fiyatları düştü
Super Bowl’a geçmişte Türk Hava Yolları’nın da reklam verdiğini görmüştük. Hatta Hamdi Ulukaya’nın Chobani yoğurt markası da global firmaların kıyasıya yarıştığı Super Bowl reklam kuşağında yer almıştı.
Bu yıl ise Super Bowl’un geleneksel reklam verenlerinin tamamen çekildiğini göreceğiz. Pandeminin yarattığı gelir kaybı ve markaların bütçelerini daha temkinli harcaması, bu seneki değişimin en büyük sebebi.
Bu durum, bir alt segmentteki markalara yaradı. O yüzden Super Bowl’da bu sene Meksika yemekleri sunan Chipotle gibi Super Bowl’da daha önce hiç görmediğimiz fastfood markalarının reklamlarını seyredeceğiz.
Organizasyonun tüm bu satışlarda zorlandığı ise aşikâr. Geçen yıllarda Super Bowl’un reklam kuşaklarının satışı aylar öncesinden tamamlanırken, bu yıl etkinlikten ancak 3 hafta öncesinde bu durum sağlanabilmiş.
Şov başlasın
Super Bowl’da bu yıl sahne alacak yıldız isim, The Weeknd olarak bilinen 3 Grammy ödüllü şarkıcı Abel Makkonen Tesfaye.
Kanadalı sanatçı, gerçek adını kullanmak yerine bir hafta sonu geri dönmemek üzere evi terk ettiği için “hafta sonu” anlamına gelen “The Weekend” ismini tercih ediyor. Fakat aynı isimde Kanada’da bir başka müzik grubu olduğu için sondaki “e” harfini eksilterek “The Weeknd” adını kullanıyor. Super Bowl için göz doldurucu bir sahne performansı hazırlayan sanatçı, tek kelimeyle muhteşem seçim. Etkinliğin biletleri ise pandemiye rağmen halen el yakar durumda. 6 bin 750 dolardan başlayan bilet fiyatları ve pandemi... 65 bin kişilik Raymond James Stadyumu’nun nasıl dolacağı merak konusu.
Paylaş