Kirli çelişki

Antalya Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü 2016 yılında 2015 yılı Antalya çevre raporunu açıkladı. Ölçüm değerleri, göstergeler, şikayet ve ceza sayıları v.s... Sonuç mu?

Haberin Devamı

2014 yılında hava kirliliği birinci sıradayken, 2015 yılında gürültü kirliliği öne çıkmış!.. Yani demek oluyor ki; havamız temiz ama çok gürültüymüşüz!.. Peki havayı en çok kim kirletiyormuş; bakın hala aramızda bilmeyenler varmış gibi bir yetkilinin talimatıyla bu ilgili kurum rapor hazırlamış!.. İyi ki hazırlamış, yoksa bizi kimin kirlettiğini bilemeyecektik!..


Alın size o rapordaki sıralama:
1- Evsel ısınma
2- Karayolu-trafik
3- Maden işletmeleri
4- İmalat sanayi işletmeleri
Ehh sonuç yine bildiğiniz gibi değil mi? Yıllardır sıkılmadınız mı sayın yetkili; tespit yaparak, rapor hazırlayarak? Bize sonuç lazım; işleyiş, çözüm lazım. Çözüm demişken, alın bu konuda sıkı çalışan ve öne çıkan bir kurum; Antalya Büyükşehir Belediyesi. Bu
kurumun gayreti de olmazsa biz gerçekten çok kirleneceğiz çok!..
**
Peki, Büyükşehir çözüm için çaba sarfederken, sorunları yerinde tespit eden ve kendisine ‘yaşanabilir çevre ve marka şehirler’ vizyonunu koyan Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü ne yapar? Vizyonunu nasıl korur acaba? Bu kurumun internet sitesinden önceki akşam Antalya’daki hava kirliliğini sorguladığımda karşıma ‘Hassas’ sonucu çıktı. Yani ‘yaşanabilir çevre ve marka şehirler’ vizyonu belirleyen kurum hava kirliliği konusunda ‘Hassas’ ibaresini yayınlamaktan da geri kalmıyor.
**
Rapordaki diğer bir gerçekte çok can sıkıyor; çok... Ne mi? “Antalya’da sanayi tesislerinin kuruluşundaki yanlış seçim, çevrenin korunması açısından gerekli tedbirlerin alınmaması, teknik donanım yetersizliği (baca filtresi, arıtma tesisi v.b.), uygun teknolojilerin kullanılmaması, enerji üreten yakma ünitelerinde vasıfsız ve yüksek kükürtlü yakıt kullanılması hava kirliliğinin oluşmasına ana etken.
Antalya’daki sanayi işletmelerinin yüzde 80’den fazlası il merkezinde bulunuyor.”
Peki bu raporu hazırlayan Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü yetkilileri kentin neresinde acaba? Bir talimatla hazırlanan kirlilik raporunu
okuyan yetkili hiç mi demiyor acaba, bu yapılara kim izin verdi? Kim bu sanayi kuruluşları, kim bu gelişi-güzel yerleşen kurumlar ve kimden izin aldılar?
Üstelik uygun olmayan teknolojileri kullanmasına kim göz yumuyor?
Yani birileri izin veriyor? Hadi fabrikaları görmediniz sayın yetkililer; peki trafikteki araçlar?
Yok, yok şimdi havamızı (gürültü-görüntü v.s.) kirletenlere kim göz yumuyor onu öğrenmek istiyorum. Vizyonuyla çelişen bu kurum umarım seneye bu kirliliğe kimin göz yumduğu üzerine bir rapor hazırlar!.. İşte o zaman bu rapor daha aydınlatıcı olur.

 

Haberin Devamı

 ÇİN DE ÇÖZÜM ARIYOR

Haberin Devamı

Hava kirliliği konusunda radikal karar alan bir ülke var; o da Çin. Sürekli smog (kirlilikten kaynaklanan sisli hava) problemiyle boğuşan Pekin’de, çevre polisi tüm yetkiyi alıyor. Açık havada mangal yasaklanıyor; çöp, çeşitli artık, tahta v.b. yakılmayacak. Böyle durumlarda tam yetkilerle donatılmış çevre polisi müdahale edebilecek. Elbette ciddi yaptırımlarıyla. Umarım bizim için de örnek olur.

*** 

Yakmayı bilmezsen!..

Antalya Büyükşehir Belediyesi Çevre Sağlığı Şube Müdürlüğü, 2016’da bin 386 adet kömür kamyonunu denetime tabi tutarak, 38 bin
ton kömür denetimi yaptı. Sonuç mu? Kömür yakma şekillerine ve saatlerine uymayan işletme ve şahıslara toplam 74 bin lira ceza uygulandı.

*** 

Haberin Devamı

Örnek Başkan... 

Sayın Kepez Belediye Başkanı Hakan Tütüncü, Karşıyaka ve Emek mahallelerinde asfalt çalışmalarını bizzat kendisi inceliyor. Yani işin devamlılığı ve doğru yapılması çok önemli. Hatta yolu aracına binerek sarsıntı testinden geçiriyor. Beğenmediği, uygun yapılmayan yol-asfalt-kaldırım için yeniden yapılması talimatı veriyor.
İşte budur; teşekkürler Sayın Belediye Başkanı Hakan Tütüncü. Umarım Karayolları 13’üncü Bölge Müdürü Arif Çobanoğlu da şu çevre yolundan bir gün geçer!.. Geçince belki de Zeytinköy’deki köprülü kavşağın bağlantı noktalarının neden bu kadar sıklıkla yapıldığına bir açıklama getirir!..

 

Kirli çelişki
 

Zor günlerin tabelası

Yağmu rlu bir gün. Oldum olası sevmişimdir; böylesi günleri... Bir arkadaşımı havalimanında uğurladıktan sonra gördüğüm manzara her ne olursa olsun hala teknolojiye adapte olamadığımızın kanıtı niteliğinde.
Aralarında kısa bir mesafe ile konuşlandırılan iki yön tabelası için (unutulan-elektrik kesilince-yağmur yağınca gerekli olduğundan) kim açıklama yapacak merakla bekliyorum. Yeni yön tabelasının çalışmadığına mı yoksa eskisinin hala kaldırılmadığına yanalım; bilemedim şimdi!...

 

Yazarın Tüm Yazıları