Paylaş
Kimi üzüldü, kimi sevindi.
-Parti farkı gözetmeksizin- kaybedenlere geçmiş olsun, kazananlara da hayırlı olsun.
Eminim ki her parti önümüzdeki günlerde kendi muhasebesini yapacak.
Ben de kendi adıma muhasebemi yaptım.
AK Parti’nin İzmir’de Büyükşehir Belediye Başkan Adayı Hamza Dağ’la psikolojik sınır olan yüzde 40 barajını geçeceğini, 4 olan ilçe belediye sayısını da 6-7’ye çıkarabileceğini öngörmüştüm.
Tek kelimeyle yanıldım.
Zira Hamza Dağ yüzde 37.06’da kaldı.
Bu, bir önceki seçimde yüzde 38.08 alan eski Bakan Nihat Zeybekci’den yüzde 1.62 daha az.
4 olan ilçe belediye sayısı ise 1’e düştü.
Sandıktan AKP’nin zaferle çıkabildiği tek yer Menemen oldu.
Ki o da aslında 2019’da kazanılan yerler arasında değildi.
CHP’li Başkan’ın görevden alınması sonucu kura çekimiyle kazanılmıştı.
“Menemen’de ne olur?” başlıklı yazımda bir adım önde olduğunu yazdığım Aydın Pehlivan, bir önceki seçimde partisinin yüzde 44.16 olan oy oranını yüzde 48.75’e yükselterek koltuğunu korumayı başardı.
İzmir özelinde en çok konuşulan yerlerden Çeşme’de herkes gibi benim de adı ilk açıklandığında “Nereden çıktı şimdi bu?” dediğim…
Ama yaptığım minik araştırma sonucu CHP’nin İzmir için açıkladığı Büyükşehir+30 ilçe adayı arasında ‘siyaset’ üzerine eğitim almış tek kişi olduğunu, 33 yıllık ömrünün neredeyse yarısının CHP saflarında geçtiğini gördüğüm, “İsimleri, anne-babaları üzerinden değil, kendi kimlikleri üzerinden değerlendirelim” dediğim Lal Denizli, paraşütle inmediğini, deyim yerindeyse tırnaklarıyla kazıya kazıya buralara geldiğini gösterdi.
CHP Genel Başkanı Özgür Özel’in memleketi Manisa’da yarışın kıran kırana geçeceğini, ipi göğüslemeye yakın ismin ise Ferdi Zeyrek olduğunu yazmıştım.
Zeyrek’in, “Anketler yüzde 33 oyumuz olduğunu gösteriyor. Seçimi yüzde 48’le kazanacağız. Altı oklu bayrağımızı ilk defa Manisa Büyükşehir’e asacağız” sözlerine yer vermiştim.
Kıran kırana bir yarış olmadı.
Zira, Ferdi Zeyrek kendi tahmininin de üstünde bir oyla yüzde 57.25’le kazandı.
Balıkesir’de, CHP’li Ahmet Akın’ın bir önceki dönemde son dakikada ittifak kararı gereği feragat ettiği başkanlık için işinin bu kez daha zorlu olacağını öngörmüştüm.
Hiç de öyle olmadı, yanıldım.
Çanakkale’de İyi Parti adayı Burak Kunt’un sürpriz yapabileceğini dile getirmiştim.
Malum, sandıktan yüzde 2.81’lik farkla CHP’li Muharrem Erkek çıktı.
2019’da CHP’li Ülgür Gökhan yüzde 60.73 oy alırken, Muharrem Erkek 39.70’te kaldı.
CHP, Türkiye çapında esen rüzgarda, kalelerinden Çanakkale’de patlama yapamadığı gibi seçimi adeta kıl payı alabildi.
Aydın’da CHP’li Özlem Çerçioğlu ve Muğla’da yine CHP’li Ahmet Aras için ‘banko’ demiştim, öyle de oldu.
Denizli’de CHP’li Bülent Nuri Çavuşoğlu’nun kazanmaya daha yakın olduğunu duymuştum ama arada yüzde 9.25’lik fark olabileceğini tahmin etmemiştim.
AK Partili mevcut başkan Osman Zolan’ın kolay kolay pes etmeyeceği düşüncemde de yanıldım.
Uşak’ta CHP’li Özkan Yalım’ın, mevcut başkan AK Partili Mehmet Çakın’a yüzde 16.50 oy fark atacağı aklımın ucundan bile geçmemişti.
Sonuçta hep dediğim gibi siyaset bu, ne zaman ne olacağını kestirmek oldukça güç.
Aslında uzun süredir sinyalini veren bir dip dalga geldi ve Türkiye haritasında renkler bir anda değişti.
Şimdi önümüzde bir 5 yıllık zaman var.
Parti farkı gözetmeksizin hizmet zamanı.
Kazanan şehirlerimiz olsun.
///
Türkiye’nin Tesla’sı 29 Ekim’de yollarda
GEÇTİĞİMİZ salı günü davet üzerine İstanbul’da Agrotech Grup ile Joyce Teknoloji’nin ortaklaşa düzenlediği bir lansmana katıldım.
Bir tarafta ileri teknolojiyle yükselen ve yeni nesil tarıma dayalı bir geleceği bugünden inşa etme vizyonuyla yola çıkan Agrotech Grup…
Bir tarafta sürdürülebilir ve çevre dostu teknolojilere odaklanan, yerli-milli elektrikli araç, motosiklet, sağlık sektörü için geliştirilmiş ‘Kar Aslanı’, tarım için özel tasarlanmış ‘ZIKA’, ileri arama kurtarma teknoloji robotları, dünyada sadece üç ülke tarafından üretilebilen suya dayanıklı yerli BLDC motor, yüzde 100 yerli batarya ve yapay zekâ sürücü yazılım çözümleri geliştiren Joyce Teknoloji…
Geçtiğimiz kasımda tamamlanan halka arz sürecinin ardından Joyce Teknoloji’nin yüzde 75’ini satın alarak geleceğin teknolojilerini bugünden dünyaya sunmaya hazırlanan Agrotech’in bu önemli yatırımının detaylarını ilk ağızdan duyma şansına sahip oldum.
O gece gerek yurtiçi gerek yurtdışında hayata geçirdiği iş birlikleriyle yerli ve milli üretimi destekleyen Agrotech Grup’un Joyce Teknoloji ile elektrikli araç sektörüne de giriş yaptığını öğrendim.
Agrotech Yönetim Kurulu Başkanı Hümeyra Gökçen Keskin, Joyce Teknoloji ile güçlerine güç katarken, Silikon Vadisi’nde faaliyet gösterecek Agrotech USA’nın kuruluş sürecini tamamladıklarını ve Amerika’dan dünyaya teknoloji ihracatı için düğmeye bastıklarını söyledi.
Agrotech Grup Global Teknoloji ve Ar-Ge Başkanı Murat Teksöz, 15 yılı aşkın süredir ABD’den Türkmenistan’a, Rusya’dan Suudi Arabistan’a 20’den fazla ülkede kritik projelere imza attıklarını paylaştı.
Hedeflerine ilk günkü heyecanla emin adımlarla ilerlediklerini belirten Teksöz, otomotivin sadece bin başlangıç olduğunu, farklı sınıflarda yapacakları üretimin ardından gelecek dönemde farklı endüstrilere özel araçlar üretmeyi hedeflediklerini açıkladı.
Joyce Teknoloji Elektrikli Araçlar CEO’su Eren Efe Erkan, tamamı Türk mühendislerden kurulu bir şirket olarak, Agrotech ortaklığıyla seri üretime geçecekleri yerli motor batarya ve kontrol sistemlerini ABD üzerinden tüm dünyaya satmaya hazırlandıklarını dile getirdi.
Kendinden oldukça emin bir ifadeyle 30 bayi ve servis ağıyla Türkiye’nin ayağını yerden keseceklerini kaydetti.
Agrotech Otomotiv Grup Başkanı Bahadır Gören de gerçekleştirilen güç birliğinin ülkemiz için önemli bir know how ve katma değer sağlayacağının altını çizdi.
Amaçlarının her keseye uygun elektrikli araçlar üretmek olduğunu aktaran Gönen, iddialı bir hedef ortaya koydu:
“Türkiye’nin milli Tesla’sı olmak için yola çıktık.
Biz tasarlayalım, geliştirelim, üretelim başkaları gelsin bizden teknolojimizi alsın.
Bu sebeple Silikon Vadisi’nde kurduğumuz şirketle teknoloji ihracatı yapacağız.
2025’te binek araçlarda 28 bin, ticari araçlarda ise 3 bin adetlik üretim gerçekleştirmeyi hedefliyoruz.
Öncelikli olarak Avrupa ülkeleri ve Türk Cumhuriyetleri hedef pazar olarak belirledik.
Amacımız tüm dünyaya hitap eden bir Türk markası olmak.”
Tekirdağ’da kurulacak fabrikada binek ve ticari aracın yanı sıra motor ve batarya üretimi yapılacak.
200 bin adet üretim kapasitesine sahip olacak tesiste ilk etapta yılda 50 bin araç üretilecek.
Joyce marka ilk yerli otomobil ise 29 Ekim’de tüketiciyle buluşacak.
Elektrikli otomobil 699 bin TL’den, ticari araç ise 1 milyon 199 bin liradan satışa sunulacak.
TOGG, Very, Amperino ve şimdi de Joyce…
Hepsi de yerli ve milli.
TOGG yollarda, diğerleri de çıkmak için gün sayıyor.
İnsan bunları duydukça ülkesi adına gururlanıyor.
İnanıyorum ki Agrotech ve Joyce iş birliği de Türkiye adına çok önemli bir kilometre taşı olacak.
Onun da yolu şimdiden açık olsun.
Paylaş