Paylaş
Web siteler hayatımıza girmeden önce birçok marka, birçok şirket, müşterilerini dükkanlarında, mağazalarında ağırlardı. Gelen müşterilerin dikkatini çekmek, konforunu artırmak, aklında kalmak ve yeniden gelmesini sağlamak için de birçok yöntem denerdi. Günümüzde ise bu yöntemler değişti; artık web sitesi iyi olanın kazandığı, rakiplerinin önüne geçtiği bir dünyada yaşıyoruz. İşte tam da bu sebeple kullanıcı deneyimi araştırmaları ve bu araştırmalar ışığında yapılan tasarımlar her zamankinden fazla önem kazanıyor. O zaman gelin, 2021 yılında öne çıkacak UX trendlerini birlikte ele alalım…
Sesli Arayüzler
Web teknolojilerinin yeni trendlerinden biri sesli arayüzler olacak. Bildiğiniz gibi bizimle konuşan yardım uygulamaları ve akıllı ev cihazları giderek yaygınlaşıyor. Biz bu teknolojilere alıştıkça, markalar için sesli aramaya odaklanmak da önem kazanıyor. Sesli sohbet robotları ve sanal asistanlar, arama yapma, not alma ve benzeri alışkanlıklarımızı değiştiriyor. Ses etkileşimlerinin gelecek yılların en önemli UX trendlerinden biri olması da kaçınılmaz görünüyor.
Karanlık Mod’u Sevdik
Tasarım öğelerinin vurgulanmasına ve öne çıkarılmasına imkan tanıyan ve kullanıcıları yormayan karanlık modlar 2021 yılında ve sonrasında da trend olacak gibi görünüyor. Kötü piksellerin kolaylıkla gizlenmesini de sağlayan karanlık mod, düşük ışık koşullarında kullanıcıların göz yorgunluğunu da azaltıyor. En önemlisi de cihazlardaki pil tasarrufuna yardımcı olması.
Doğru Görseller ve Detaylar
Web sitelerde yer alan görsellerin doğru seçilmesi, kullanıcıların güvenini kazanmak için büyük önem taşıyor. Ayrıca, ürün detaylarını göstermek de kullanıcının ürüne ve markaya olan güven duygusunu pekiştiriyor. Yani kullanıcılar artık rakip siteler arasında bir tercih yapma noktasına geldiğinde, aynı ürünün daha gerçekçi, daha net, daha fazla detayına hakim olabildikleri siteyi tercih edecek diyebiliriz.
3 Boyut Deneyimini Yaşatmak
Artık 2D resimler ve düz metinler geride kalıyor. Kullanıcılar için 2021 yılında 3D deneyimler de oldukça önemli olacak. 3D efektlerin yenilenen web sitelerde daha fazla kullanılması ve içeriklerin daha ilgi çekici ve bilgilendirici hale getirilmesi hedefleniyor. Bu sayede kullanıcıların web sitesinde geçirdiği zamanın artması bekleniyor.
Hareketli Grafikler Ön Planda
Görsel zenginliğinin, kullanıcıların hafızasında yer edinmek için yazı kullanımından çok daha etkili olduğu bir gerçek. Kullanıcıların görsel veri kullanımının ve tüketiminin artışıyla beraber, markaların da yeni yılda bu duruma ayak uydurması gerekiyor. Hareketli grafik tasarımlarıyla kullanıcının dikkatini çekmek ve site deneyimini keyifli hale getirmek önemli. Ayrıca, grafiklerle karmaşık prosedürleri de açıklamak mümkün.
Kalın Yazı Tipleri
Kullanıcıların dikkatini çekmek ve mesajları vurgulamak için kullanılan kalın yazı tipleri bu yıl ön planda olacak. Özellikle de başlıklarda! Ancak tipografik olarak estetik ve özgün çizgilere sahip olmak da önemli. Yani sadece kalın yazı tipine odaklanmak değil, sizi yansıtacak yazı tiplerine odaklanmak önemli.
Senkronizasyonun Önemi
Malum, artık tek bir cihazla bağlanmıyoruz dijital dünyaya. Pek çok cihazdan erişim sağlıyoruz. İşte bu sebeple, web sitelerin de kullanıcılara her cihazda ve platformda aynı deneyimi ve performansı sunan tasarımlar yapması büyük önem taşıyor. Mesela akıllı saatler ve giyilebilir cihazlar da her geçen gün popülerleşiyor. UX tasarım trendlerinin 2021 yılında bu cihazlara odaklanması gerekiyor.
Güvenlik Olmazsa Olmaz
Veri gizliliği ve güvenlik uygulamaları olmazsa olmaz. Kullanıcılara güvenli bir web site deneyimi yaşatmak, günümüz web siteleri için her şeyden önemli. Yaşanabilecek sorunların önüne geçmek için uygulama geliştiricileri bu yıl daha çok kimlik doğrulamasına odaklanıyor. İleride daha fazla biyometrik kilit ve sağlam veri şifreleme araçlarının UX tasarımlarında önem kazanacağını söyleyebiliriz.
Kişiye Özel Tasarımlar
Her kullanıcı, ihtiyaçlarına göre özelleştirilmiş bir deneyim yaşamak ister. İşte bu sebeple UX tasarımında yapılan kişiselleştirmeler, bir markanın elde ettiği bilgilere dayanarak her kullanıcı için bireysel içerik ve öneriler oluşturduğu bir yaklaşımı öne çıkarıyor. Doğum tarihi, medeni durum, görüntüleme ve sipariş geçmişi gibi bilgiler ele alınıyor ve buna göre bir arayüz geliştiriliyor. Kısa vadede birçok sitede bize özel tasarımlar göreceğiz.
Paylaş