Son Güncelleme:
Motor hazır, sen kışa hazır mısın
GüneÅŸ arada bir yüzünü gösterse de artık kış kendini belli etmeye baÅŸladı. Kışla ilgili son yazımı hatırlarsanız, kış geldiÄŸinde motorcular gruplara ayrılır demiÅŸtim 'garajcı' ve 'harbi motorcular' olmak üzere. O hafta garajcı motorcular için motorlarını kışın nasıl kış uykusuna yatırmaları gerektiÄŸinden bahsetmiÅŸtim. Bu hafta sözüm harbi motorculara...Yani kış gelse de motora binmek isteyenlere... Kışın motora binmeyenler alınmasın lütfen, onlar üfürükten motorcu demek deÄŸil niyetim. Hatta kendinize güvenmiyorsanız, çekemem onca ek tantanayı diyorsanız doÄŸru ÅŸeyi yapıyorsunuz. Hafif bir çatlaklık söz konusu deÄŸilse kışın motora binmemek en doÄŸrusudur. Neyse ÅŸimdi gelelim çatlaklığın söz konusu olduÄŸu durumlarda yapmamız gerekenlere...KIÅžIN GÄ°YÄ°LECEKLER LÄ°STESİÖncelikle, motorunuzun tüm bakımlarının düzenli yapıldığını farz ediyorum. Motosikletiniz kışa hazır, kalacak yeri hazır, peki siz binmeye hazır mısınız? Sakın ola ki elinizdeki kıyafet ve aksesuvarlarla kışın da karda, yaÄŸmurda idare edebileceÄŸinizi düşünmeyin. Peki laf buraya gelmiÅŸken giyim kuÅŸamdan baÅŸlayalım. Motosiklet için üretilmiÅŸ özel su ve rüzgar geçirmeyen çeÅŸitli materyallerden yapılmış kıyafetlerden edinmelisiniz. Aynı zamanda hareket yeteneÄŸinizin kaybolmaması için de Robocop gibi kat kat olmamalısınız. Yani üşümeyeyim diye kırk kat giyinmek yerine iÅŸinize yarayacak, doÄŸru tek bir kıyafet seçmenizde fayda var. En kralından, en korumalısından, en su geçirmezinden, en nefes alıp rüzgar geçirmeyeninden bir mont size iyi bir dost olur kışın. Ama tek başına mont bir iÅŸe yaramaz. Tamam, mont vücudumuzun en hayati bölgelesini, göğüs ve sırtımızı kapladığı için elbette ki pek önemli ama diÄŸer organlarımızı da sallapaça geçmeyin. Mesela bot... Ayaklarınız su almamalı ve hatta sıcak olmalı. Bu yüzden özel korumalı kışlık bir motor botu edinmeniz ÅŸart. Sonra eller... Eldivende de dikkat edilmesi gereken ÅŸey sizi hissizleÅŸtirmeyecek kalınlıkta olması. Yani hem elinizin altını hissedebilmenizi, hem de ellerinizin sıcak kalmasını saÄŸlamalı. Su geçirmemesi gerektiÄŸini söylemiyorum bile. Pardon ya söyledim bile bak... Neyse... Ayrıca, su geçirmeyen şık bir pantolon da kışın bacaklarımız ve oturan yerlerimiz için motorda olmazsa olmazlar arasında. Eller tamam, vücut tamam, ayak tamam, bacaklar ve oturan yerlerimiz tamam. Ne kaldı, ne kaldı, ah ya nasıl unuturum bunu... Hem de ben... En takıntılı olduÄŸum ÅŸeyi en sona bıraktım olacak ÅŸey deÄŸil. Bir dakika, bir dakika. Åžu ana kadar okuduklarınızı unutun 'baÅŸtan' alıyoruz tamam mı? Yani 'baÅŸtan' baÅŸlamam gerekiyor. Yani başımızı koruyan kasktan baÅŸlamam gerekiyordu! Hep diyorum... Motora biniyorsanız -yaz kış bu söylediÄŸim deÄŸiÅŸmez- motor aksesuvar ve korumalarına verdiÄŸiniz paraya acımayacaksınız. En iyisinden en güvenilirinden alacaksınız. Bunu tekrar hatırlatır, kışın kullanacağınız kaskın -bence yazın da aslında- tam kapalı olmasına dikkat etmenizi öneririm. Ayrıca, kaskınızın havalandırma ayarlarını da 2 dakikanızı ayırıp bir öğrenin. Hangi hava yolu açık kalınca ne oluyor, 'yaÄŸmurda hangisi açık kalırsa su alırım da kafam 10 kilo olur?' bunları çözün. Ayrıca, vizörün buÄŸu yapmasını da önlemeniz gerekir. Ya saÄŸlam bir buÄŸu önleyici kullanmak ya da bazı kaskların özel buÄŸu önleme vizörü vardır, onları kullanmak mantıklı. BuÄŸu önleyici vizör dediÄŸim, normal vizörün içine takılan vizörden daha yumuÅŸak bir malzemeden yapılmış seffaf bir zamazingo. Bir de kışın 'balaklava' olayımız var. Yok ya malaklama deÄŸil, o da kışın çok yapılır ama deÄŸil. Bu hani ÅŸu genelde soyguncuların giydiÄŸi sadece gözleri açıkta bırakan kafalıklar var ya, hıh iÅŸte onlardan. Bu sizi, -özellikle de boynunuzu- soÄŸuktan korur. TRAFÄ°KTE TER İÇİNDE KALIRSINIZBaÅŸka, baaÅŸÅŸÅŸkaaa, baÅŸkaaa... Bugün kafam biraz dalgın. Atladığım birÅŸey var mı diye düşünüyorum? Galiba yok.Kışın motor kullanmanın en sıkıcı yanı trafikte kat kat kıyafetlerle ter içinde kalıp, yol açılıp bastığınızda buz kesmektir. Bu yüzden kışın çok kat giyinmeyip sadece sizi yaÄŸmurdan, rüzgardan koruyacak ama bunun yanında da nefes alabilecek malzemelerden üretilmiÅŸ ürünleri kullanmakta fayda var. Motorla ilk kışım, tüm bu yazdıklarımı öğrenmekle geçti. Hem de deneyip yanılarak... Kaç gün sırılsıklam dolaÅŸtığımı, yanıma yedek kıyafet almadığım, su geçirmez çanta kullanmadığım için rezil kepaze olduÄŸumu hatırlıyorum. Unutmayın motorda sizi ne darbelerden ne de yaÄŸmur, çamurdan koruyacak kaporta yok. Kaporta sizsiniz. Bu yüzden kaportayı çizdirmemek için gerekli önlemleri önceden almakta fayda var. Sürüşe gelince, bu konu aslında baÅŸlı başına anlatılacak bir konu. Bir hafta, daha ayrıntılı anlatma sözü verip ÅŸimdi kısaca bahsedeyim:1) Sakın unutmayın; kışın motora binmek trafikte karşılaÅŸacağınız otomobil sürücülerinin birinin bile aklından geçen biÅŸi deÄŸil. Yani kışın bir motorun trafikte olması onlar için halüsünasyondan öteye bir ÅŸey deÄŸil. Yazın bile motosikletleri araçtan saymayan sürücülerin, o buÄŸuda, o aynadaki damlaların arasında sakın ola sizi görmesini ummayın! 2) Motosikletle ıslak ve kaygan zeminde, çok ani hareketler yapmaktan kaçının.3) Kanalizasyon mazgalları, yol çizgileri pek kaygan olur aman diyeyim dikkat edin. Ãœzerinde fren yapmamaya, durduÄŸunuzda ayaklarınızla basıp kaymamaya, virajda üzerinden geçerken yatmamaya özen gösterin.4) Kışın süratle hiç uÄŸraÅŸmayın. Motoru çok yatırmayın. Kendinize daha yumuÅŸak bir kullanış edinin.5) Özellikle, derin su birikintilerinden çok süratli geçmeyin. Altınızdaki motor kendini birden 'jetski' sanabiliyor. Ama, suyun üstünde düşündüğünüz kadar baÅŸarılı gidemiyor.Merkit Dubai'den 11'incilikle döndüDünya tatlısı adamlardan biridir Kemal. Hemen hemen hepiniz tanırsınız. En azından adını mutlaka duymuÅŸsunuzdur ülkemize kazandırdığı baÅŸarılarından... Kemal, benim hayatıma bir telefonla girip, hiç aklımda yokken, yarışa bir hafta kala Rally D'Orient'e katılmamı saÄŸlayıp, Türkiye'nin dünya çapındaki motosiklet yarışlarına katılan 'ilk Türk bayan pilotu' olmama sebep olmuÅŸtur farkında olmadan. Tanımadan önce de sever, takip ederdim kendilerini. Tanıyınca, baktım tam bizim kalem, daha da sevdim tabii... Afacan çocuklar gibi her an bir hınzırlık yapacağını sanırsınız yanındayken. BaÅŸarılarına hepimizin alıştığı Kemal, bu yıl Dünya Cross Country Åžampiyonası'nın son ayağı olan Dubai Desert Challenge'den ülkemize 11'incilikle döndü. Ne diyelim. Eline, bedenine, yüreÄŸine saÄŸlık Kemalcim... Tebrikler...Â