GeriSeyahat Kargo uçağının yolcusu oldum
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Hürriyet Twitter
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi
Kargo uçağının yolcusu oldum

Kargo uçağının yolcusu oldum

Atatürk Havalimanı’nda 142 ton ağırlığındaki kargo uçağının ekibi, kalkış için hazırlıklarını tamamlamış bekliyor.

Gözler, kaza nedeniyle kilitlenen E5 karayolunda. Uçağa yetişecek son kargo, Ümraniye’den gelecek tekstil numunesi. Paketin yarın sabah 9’da Londra’daki müşterinin ofisine ulaştırılması gerekiyor.

Son dakikada yetişen paket alınıp kargo kapısı kapatılıyor. MNG Havayolları’ndan kiralanan Airbus A300B4, Kaptan Pilot Ali Köfteci, İkinci Pilot Emre Çakır, Uçuş Mühendisi Tahsin Yorulmaz ve Loadmaster yani Yükleme Uzmanı Umut Aktanır’dan oluşan ekibiyle kalkışa hazır.

Kabindeki tek yolcu benim. 37 ton kargoyla ekspres taşıyıcı Alman DHL şirketinin ana merkezi Leipzig’e uçacağım. Eskiden 300 yolcu taşıyan uçakta şu an sadece 3 koltuk var. Mutfağın önündeki ekip bölümündeki koltuğa oturup kemerimi bağlıyorum.
Her ne kadar kargo uçağında yolcu olsam da, kalkış öncesinde loadmaster aynı bir kabin memuru gibi yolcu brifingi yapıyor. Acil çıkış kapılarını gösteriyor. Kabinde basınç kaybında oksijen maskelerinin kullanımını anlatıyor. Ve 2 saat 15 dakikalık uçuş için Atatürk Havalimanı’ndan kalkıyoruz.

SOMON, BİFTEK VE ZEYTİNYAĞLI

Kemer ikaz lambaları söndükten sonra loadmaster, Turkish Do&Co’nun hazırladığı yemekleri fırına koyup ısıtıyor. Somon balığı veya biftek seçenekli yemeğe zeytinyağlı tabağı, meyve salatası ve baklavadan oluşan tatlı eşlik ediyor. İkramın uzun menzilli bir business class uçuşundan farkı yok.
Leipzig’e yaklaşıyoruz. Normalde Almanya’da gece uçuş gürültü nedeniyle yasak. Ama gökyüzü kargo uçağıyla dolu. Bir saat içinde tam 54 kargo uçağı özel izinle 24 saat hizmet veren havalimanına inecek.

Hükümet, işsizliğin korkunç boyuta çıktığı eski Doğu Almanya sınırlarında kalan bu şehre yatırımları son yıllarda destekliyor. Alman Posta İdaresi’nin sahip olduğu DHL, geçen yıl 300 milyon Euro’ya mal olan merkezini tamamlayarak operasyonunu Brüksel’den Leipzig’e kaydırdı. Bugün 2 bin 100 çalışanın yüzde 70’i iki yıl önce işsizdi.

Saatler gece yarısını geçerken Leipzig’e iniyoruz. Bundan sonraki dakikalar altın değerinde. Uçağın hızla boşaltılması, konteynerler içindeki gönderilerin gidecekleri yere göre ayrıştırılması lazım. Yükler 2 milyon metrekare büyüklüğündeki dağıtım merkezine alınıyor.
Uzunluğu 7 kilometreyi bulan banttan kargolar akmaya başlıyor. Barkodları okunarak gideceği şehre göre yeniden gruplanıyor. Sonra da uçağa götürülmek için konteynere yerleştiriliyor. Otomasyona rağmen tekrar konteynere yerleştirme maksimum verimlilik için elle yapılıyor. 2 saatte tüm işlemler tamamlanıyor ve gönderi uçağa yükleniyor. Bir saat içinde inen 54 uçak bu sefer dünyanın dört bir tarafına yeni kargolarıyla dağılıyor. Gün ağarırken havalimanı yolcu uçaklarına kalıyor.

False