İstanbul’un artilari
İstanbul'a gelmeyi düşünen yabancılar
için şık ve iddialı bir dergi: CITY PLUS
Yer:
İstanbul-Maçka
Mekan: Ofise
dönüştürülmüş bir
apartman dairesi
Saat: 18.00.
En genci yirmi beş, en yaşlısı otuz beş yaşında olan altı kadın ‘‘City Plus’’ın kasım ve aralık sayısını çıkarmış olmanın zevkini henüz tadamadan, yeni konular üretmek için toplantıya oturuyorlar. City İndex, alışveriş, eski meyhaneler, dekorasyon, gezi, iş dünyası, dünya müzikleri ve daha birçok konuda kafa yoruyor, gelecek sayının daha ilgi çekici olması için neler yapmaları gerektiğini tartışıyorlar.
Onlar bağımsız bir derginin kahramanları. On altı sayfalık bir maketle başladılar yayın hayatına. Hedef kitleleri İstanbul'da yaşayan yabancılar, Türk işadamları ve Türkiye'yi ziyaret etmek isteyen turistlerdi. Bu yüzden önce New york, Brüksel, Zürih, Cenevre havaalanlarına girdiler. Yurt dışındaki seyahat acentalarına yolladılar dergilerini. Bugün 176 sayfaya ulaştılar. ‘‘Yabancıların Türkiye ile ilgili önyargılarını silmek ve İstanbul'u olduğu gibi yansıtmaktı amacımız. İstanbul'un tarihçesinden bahsediyor, keşfedilmemiş yerleri tanıtıyoruz ancak bir rehber olmaktan ziyade, herkese faydalı olabilecek bilgiler vermeye özen gösteriyoruz. City Plus, okunup rafa kaldırılacak bir dergi değil. Güncelliğini her zaman koruması için çaba harcıyoruz.’’ Lüset Kohen derginin Genel Yayın Yönetmeni. İstanbul'a optimist gözle baktıklarını, şehrin artılarını dergiye yansıttıklarını söylüyor.
‘‘İlk çıkış noktamız İstanbul'u tanıtmaktı. İstanbul'a gönül veren insanları işledik. Daha sonra İstanbul'un dışına çıkıp Anadolu kültürünü, tanıtmaya başladık. Konusunda uzmanlaşmış insanların yazı yazmasını istiyoruz. Mesela son sayımızda Atatürk'ü sivil kimliğiyle işledik. Bu yazıyı Atatürk Vakfı Başkanı hazırladı. Çok değerli albümlerini açtılar dergimize.’’ Alev Yurdatap derginin Yazıişleri Müdürü. Ancak o da diğer kadınlar gibi gereğinde reklam işlerini yürütüyor, gereğinde bilgisayarda renk ayırımı yapıyor.
İki ayda bir çıkan City Plus'ın her sayısında bir yenilik deniyorlar: ‘‘Türkiye'nin pek alışık olmadığı bir Bonus kupon dediğimiz, müessesenin verdiği indirim kuponu uygulaması. Firmalar aynı zamanda bu uygulamayla kendilerini tanıtmış oluyorlar.’’ City Plus'ın geliştirdiği bir diğer reklam stratejisi ise İstanbul'un çeşitli bölgelerdeki seçkin yerleri okuyucunun daha kolay bulabilmesi için şehir haritaları yayınlamak. Böylece dergiye reklam veren müesseseler haritada yer alabiliyor.
City Plus'ı çıkaranlar çok enteresan bir ekip. Hepsi farklı bir meslekten geliyor. Aralarında psikolog, stilist, müzisyen ve dış ticaret uzmanları var. Ve hepsi dergiciliğe başlamadan önceki hayatlarında çok yakın arkadaşmış. Dergide herkesin bir görevi var. Ancak bazı durumlarda gerekirse herkes işin mutfağına girebiliyor, editörlükten renk ayrımına, matbaadaki basımın kontrolüne kadar... Yani City Plus hakiki bir kollektif çalışmanın ürünü! Dergi birkaç ay içinde İnternet'te de yer alacak.