Heybesinde sırlarla geldi
Dünyanın tüm günahlarını yüklenmiş; en karanlık kuyudan daha karanlık bir yerde yaşıyorlardı. "Umut" onlar için uzak bir kelimeydi. "O" gelene kadar....
FİLMİN FRAGMANINI İZLEMEK İÇİN TIKLAYIN
Irmak, senaryosunu da kendisinin yazdığı Ulak'ta, aslında yeryüzünde varolmayan bir fantastik bir köye götürüyor seyircisini.   Â
Burası, dünyanın bütün günahlarını yüklenen insanların yaşadığı bir köy. Yaşayanlar en derin kuyudan daha derin, en karanlık kalpten daha siyah... Bu umutsuz köye hiç umulmadık bir anda gelen "Ulak" onların bütün yaşamlarını değiştirir.
Filminin konusu hakkında ayrıntılı bilgi vermeyen Çağan Irmak, seyircinin sinema salonunda göreceği ilginç olaylara hazırlıklı olmasını istiyor.
Uzun bir hazırlık sürecinin ürünü olan film için, Türk sinemasında örneğine az rastlanan özel bir set inşa ettirildi. Kilyos yakınlarında film için inşa ediyen bu fantastik setin tasarımı, kariyerihi beş Altın Portakal ödülüyle taçlandıran Mustafa Ziya Ülkenciler'e ait.
Ülkenciler mekanın çizimlerini birbirinden farklı kültürleri gözönüne alarak yapmış. Ülkenciler "Öykü, dekorun yaratılması açısından altı çizilmeyen bir tasarımı gerektiriyordu. Bu nedenle hazırlık aşamasında, eklektik sayılabilecek bir mimari tasarım örneği yaratmaya çalıştık. Aynı zamanda buna bağlı aksesuvarlar ve hatta bir alfabe de. Senaryosundan hazırlığına ve çekimin bittiği ana kadar ki her şeyiyle benzersiz bir iş olan Ulak’ın sinemamızın önemli başyapıtlarından biri olacağını düşünüyorum" diyor.
ÇİZGİ ROMAN ATMOSFERİ
Ulak için hazırlanan bu fantastik köyde evlerin ne belli bir mimari tarzı var ne de camları. İnsanlar ekmeklerini bu camsız evlerdeki fırınlarda pişiriyorlar. Köyün ortasında bir güneş saati ve su kuyusu var.
Bir anlamda filmin çekildiği bu fantastik köy çizgi roman hissi de katıyor Ulak'a.
Çağan Irmak, üzerinde uzun bir süredir çalıştığı Ulak'ta Hümeyra, Şerif Sezer, Çetin Tekindor ve Yetkin Dikinciler gibi vazgeçemediği oyuncuların yanısıra çoğunluğunu çocukların oluşturduğu çok sayıda figaran da rol alıyor.