GeriSeyahat 5 milyon dolar ciro yapan 80 bin müşterili lokanta
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Hürriyet Twitter
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi
5 milyon dolar ciro yapan 80 bin müşterili lokanta

5 milyon dolar ciro yapan 80 bin müşterili lokanta

Yemek sepeti sitesi üç genç girişimci tarafından internet üzerinden yemek siparişi verilebilmesi için kuruldu. 4 yılda 5 milyon dolar ciroya ulaşan, 80 bin üyeli ve 700 lokanta ile çalışan sitenin bu başarısının altında farkı müşteri tiplerine farklı seçenekler sunabilmesi yatıyor.

Müşteri yelpazesi öyle geniş ki her tür insanla karşılaşıyorlar: Hesabını sırf bozuk para ile ödeyen de var, ana avrat küfreden de.

SİSTEM NASIL İŞLİYOR?

Önce 25 lokantayla başlayan sistemde şu anda İstanbul, Ankara ve İzmir’de 700’ün üstünde restoran ve pastane, tatlıcı gibi yerler var. www.yemeksepeti.com adresinden ya da Digiturk 525. kanaldan bulunduğunuz şehir ve semtteki lokantaların listesine giriyorsunuz. İstediğiniz bir lokantanın mönüsünden seçiminizi yapınca merkez bunu o lokantaya iletiyor ve siparişiniz size o lokanta tarafından ulaştırılıyor.

BİN BİR TÜRLÜ TUHAF MÜŞTERİ

‘30 dakika restoran’ bölümüne sipariş verildiğinde, sipariş bu sürede adresine ulaşmazsa ücret alınmıyor. Servis 26 dakikada geldiğinde, bilerek otomatiğe basmayan, kapıyı açmayı geciktirip yemeği bedavaya getirmeye çalışanlar çıkıyor.

Bütün hesabını sürekli bozuk parayla ödeyen bir müşteri var. Lokantalar sipariş götürmek istemiyor. Müşteri ‘TC’de bu paralar geçtiği sürece böyle ödeyeceğim!’ diyor.

Sipariş formlarının altına ‘sarmısaksız’ gibi bilgiler için bir not bölümü açıldı. Buraya ‘gelirken iki paket Marlboro kap’ yazan var.

En iyi müşterilerinden birinin yüzünü henüz gören çıkmadı. Parayı torbanın içinde kapıya asıyor. Asla kapıyı açmıyor.

Not kısmına ana avrat küfür yazan var.

Pizzanın boyu 23 cm olması lazım. Kimileri mezura ile ölçüyor: 21 cm çıkınca dijital kamerayla fotoğrafını çekip gönderiyor.

Siparişi bazı restoranlar müşteri yerine doğrudan yemeksepeti’nin merkezine götürüyor. Bazı müşteriler ise yemeksepeti’nin yemekleri yaptığını sanıyor.

MÜŞTERİLER 18-35 YAŞINDA

Günde ortalama 1800 sipariş ulaşıyor. Yapılan hesaplara göre her siparişten yine ortalama 2.9 kişi faydalanıyor.

15 dakikada bir hem Türkçe hem İngilizce güncelleme yapılıyor. Biten yemekler, yapılan indirimler 15 saniye içinde sisteme giriyor.

Restoranlar boş saatlerinde yüzde 30’lara varan indirimler yapıyor. Yemek sepeti müşterileri aynı indirimlerden doğum günlerinde de yararlanıyor.

Üç kez aynı hatayı yapan lokantaya dördüncü şans verilmiyor. Bugüne kadar 230 lokanta sistemden çıkarıldı.

Şikayetler e-mail, telefon-canlı yardım ve online iletilebiliyor.

Yemek Sepeti bu organizasyonu çoğunluğu öğrenci 20 kişilik bir ekiple götürüyor.

Sistemden rezervasyon yaptırılmıyor ama bunun için ayrı bir proje geliştiriliyor.

800 bininci siparişe erişen sitenin 80 bin kayıtlı üyesi var.

Yemek Sepeti’ni kullananların yüzde 83’ü 18-35 yaş aralığında.

LOKANTANIN KAZANCI: Hızla büyüyen sipariş pazarında kendine yeni müşteri sağlıyor.

YEMEK SEPETİ’NİN KAZANCI: Ciro üzerinden kendi komisyonunu kazanıyor.

MÜŞTERİNİN KAZANCI: Yemek sepetinin sağladığı yüzde 30’a varan indirimlerden yararlanıyor.

İNGİLİZCESİ DE VAR

Yemek Sepeti’nin ciddi sayıda yabancı müşterisi de olduğu fark edilince sitenin İngilizce versiyonu hazırlandı. Mönüdeki yemek isimleri Türkçe ama siteye 3 bin 500 kelimelik Türkçe-İngilizce mutfak sözlüğü eklendi.
False