Hürriyet Lezizz Özel Fotoğraflar: iStock
Dikkat! İçtiğiniz suya limon dilimleri eklediğinizde bakın neler oluyor
Bir restoranda yemek yediğinizde masanıza gelenin sipariş ettiğiniz şeyin aynısı olduğuna emin misiniz? Ya da yiyip içtiklerinizin içeriğine gözü kapalı güvenebilir misiniz?
Bir restoranda yemek yediğinizde masanıza gelenin sipariş ettiğiniz şeyin aynısı olduğuna emin misiniz? Ya da yiyip içtiklerinizin içeriğine gözü kapalı güvenebilir misiniz?
Bir restoranın düzenli müşterisi olmak, özellikle pazartesi, salı, çarşamba gibi ölü günlerde çok işe yarar. İçeceklerinizin eksik yazılması, şefin ikramı gibi hoşluklarla karşılaşabilirsiniz.
Garsonunuz adının söylenmesinden memnun olur. Yakasında isim etiketi varsa ya da masanıza oturduğunuzda, "Hoşgeldiniz, benim adım ABC, bu akşam garsonunuz benim" diye kendini tanıttıysa ismini önemseyin.
Masanıza servis yapan kişi sizden hoşlanmadıysa yapabileceği en kolay şey kredi kartınızı kullanarak sizi rezil etmektir. Örneğin masaya gelip "Bankanız ödemeye izin vermiyor, başka bir kartınız var mıydı?" diyebilir.
Yemeğiniz geç geldiğinde getiren kişiye kızarsınız ama bu aslında çoğu zaman mutfağın hatasıdır. Ya da etinizi pişme süresini hesap etmeden iyi pişmiş sipariş etmiş de olabilirsiniz.
Özellikle kalabalık bir restorandaysanız çocuğunuzun siparişini de siz verin. Çünkü çocukların karar vermesi uzun sürer ve söyledikleri de tam anlaşılmayabilir.
Birçok restoranda bahşişler havuzda toplanıp bölüştürülür. Siz servisinizden memnun olmadığınız kişiyi düşük bahşişle cezalandırmaya çalışırken restorandaki diğer çalışanlara da zarar veriyor olabilirsiniz.
İlk buluşmada çiftler bahşiş konusunda çok cömert olurlar. Birbirlerini etkilemek istedikleri için pahalı şeyler sipariş edip yüklü bahşiş bırakırlar. O nedenle ilk buluşmaya gelen müşteriler çok sevilir.
Birçok restoranda akşam 8'den sonra sipariş ettiğiniz kahvelerin neredeyse tamamı kafeinsizdir. Çünkü kimse o saatten sonra iki ayrı kahve yapmak istemez.
Hazırlaması zor içecekler sipariş ettiğinizde çoğunlukla, "O malzemeden elimizde kalmadı" cevabını alırsınız. Ancak "O zaman su olsun" dediğinizde o eksik malzeme bir anda ortaya çıkıverir çünkü siparişinizi kaybetmeyi kimse istemez.
Çorbanızı soğuk olduğu gerekçesiyle geri gönderdiğinizde ısıtıldı zannedersiniz ama gerçekte sadece kaşığınız sıcak sudan geçirilmiş sizde de çorbanızın ısındığı yanılgısı oluşmuştur.
Servis elemanınız "Bu da benden olsun" diyerek masanıza bir şeyler getiriyorsa muhtemelen kendisine bırakacağınız bahşişi artırmaya çalışıyordur.
"Şef Bilmemkim içeride mi? Ben onun askerlik arkadaşıyım" dediğinizde çoğu zaman şefi çok yakından tanımadığınız düşünülür. Zira o kadar yakın tanıdığınız biriyse kendisinin cep telefonu numarasını bilmeniz daha olasıdır.
Garsonunuza güvenin. Örneğin "Buraya ilk defa geliyoruz, sizin tercihlerinize güveniyoruz. Bütçemiz de bu kadar" deyin ve masanızı donatmasını bekleyin. Pişman olmazsınız.
Salatalar çoğu zaman çok önceden yapılmış ve kaseler halinde buzdolabına yerleştirilmiş olur. Siz sipariş verdiğinizde garsonunuz salatayı ve tercih ettiğiniz sosu alır ve size getirir.
Verdiğiniz siparişin içindeki malzemeleri sorun. Örneğin smoothie istediğinizde hafif bir şey içtiğinizi düşünürken tam yağlı, şekerli, bol kalorili bir içecek tüketiyor olabilirsiniz.
Gittiğiniz mekanın tuvaleti mutfağın temizliğini anlamanız için iyi bir göstergedir. Eğer tuvalet kirliyse mutfağın çok daha beter olacağını tahmin edebilirsiniz.