“Bir ayda 7 kilo verin”, “Hiçbir efor harcamadan zayıflayın. Ücretsiz diyetisyen”, “Bir günde on yaş gençleşin”, “Bir ayda bülbül gibi İngilizce konuşun”... Tüketiciler internetten bu tip ürün, uygulama ve kurs reklamlarının bombardımanı altında. Okurlarımdan e-posta ve telefon yoluyla bu tip hizmet alarak mağdur oldukları yönünde onlarca şikâyet geliyor.
#YazarDünyada obezitenin her geçen gün artması ile beraber, hızlı kilo vermeyi vadeden ilaçlar, çaylar hatta günümüzde popülerliği giderek artan zayıflama iğneleri ortaya çıkmaya başladı. Beslenme ve Diyet Uzmanı Nafikar Turan, bu zayıflama iğnelerinin bilinçsizce kullanılarak sağlık sorunlarına hatta ölümlere neden olduğunu belirtti.
#Zayıflama İğneleriAktara giderken yolda iyileşenlerdenim. İyi geliyor bana... Topraktan gelen şifanın bu kadar renkli ve güzel sergilendiği bir yer aktarlarımız. Ayhan Ercan işini çok severek yapan bir aktar. Sosyal medyada reklamları yapılan zayıflama odaklı ve sağlığa zararlı, ciddiyetini kaybetmiş ürünler hakkında hep doğruları söylüyor. Ülkemizin altın değerindeki topraklarında yetişen onlarca sebze, meyve ve bitkileri bilinçli kullanmalıyız... Ayhan Ercan baba mesleğini ve bilgilerini bizimle paylaştı...
#Gülben ErgenGÜMRÜK ve Ticaret Bakanlığı, dünyaca ünlü Doktor Mehmet Öz’ün adını kullanarak zayıflama ürünleri satan firmaya “tüketiciyi aldatma” cezası verdi. Bakanlık, reklamları yapılan zayıflatma ürünleriyle ilgili tüketiciye “aldatılmayın” uyarısı yaptı.
#Dr. Mehmet Öz Yeşil Kahve ÇekirdeğiniGenç bir kadının zayıflama çayı içtiği için organ yetmezliği yaşaması üzerine Gümrük ve Ticaret Bakanlığı da tüketicilere uyarılarda bulundu. Bakanlık, “Tıp literatüründe hastalık olarak kabul edilen ve doktorun bakması gereken rahatsızlıkların bu ürünlerle tedavi edileceği iddiasının bilimsel kanıtı yok” açıklamasını yaptı.
#Bitki Çayı- Antalya'da düzenlenen 2. Ulusal Çocuk ve Ergen Obezitesi Sempozyumu sonuç bildirgesinde, obezite ile mücadele için ulusal seferberlik başlatılması, obeziteye neden olan yiyeceklerin reklamları konusunda gerekli tedbirlerin alınması gerektiği kaydedildi
Sağlığı tehdit eden ürünleri mercek altına alan ve sahte ilaca savaş açan Sağlık Bakanlığı şimdi de mevzuat değişikliği için harekete geçti. Sahte ilaç satıp insanların ölümüne neden olanlar TCK’da yapılacak değişikle “kasten öldürmek” kapsamında cezalandırılması için çalışma yürütülüyor.
Obeziteye savaş açan Sağlık Bakanlığı, 2014’e kadar atılacak somut adımları belirledi: Mide kelepçesi gibi cerrahi müdahaleleri devlet ödeyecek, çocuklara yönelik gıda reklamları denetlenecek, şişmanlık konusunu vaaz ve hutbelerde işlenecek, obezite ile mücadele hattı kurulacak.
Reklam Kurulu, 7 seks shop şirketine, "ürünlerini tedavi edici" izlenimi uyandıracak şekilde tanıttıkları için ceza kesti. Kurul, söz konusu şirketlerin reklamlarını da durdurdu. Reklam Kurulu ayrıca ’Smoke Patch’ markalı nikotin bantlarının reklamlarını da tümüyle frenledi.