BEN galiba hızlı, parlak, her şeyi ‘küt’ diye kavrayabilen, yeniliklere açık insanlardan etkileniyorum. En önemlisi, hayatı anlamaya ve yakalamaya çalışan... Yüce Zerey onlardan biri!Bir pazarlama profesyoneli.Aynı zamanda akademisyen.Çok sıkı bir eğitimi var. Üstelik eğitiminin tamamı burslu. London School of Economics’te okursun da, burs alarak okumak tabii daha özel...THY, Coca Cola, Unilever gibi büyük şirketlerde çalışmış, şimdi de Hepsiburada’nın CMO’su...Araştıran, okuyan, yazan, her şeyin dibini kurcalayan biri. En son ‘Fabrika Ayarlarınıza Dönün’ diye bir kitap yazmıştı. Şimdi aşmış kendini, bir roman yazmış: ‘Mima’...Bu söyleşiyi ‘Mima’ şerefine yaptık.Çarpıcı ve derin bir kitap. ‘Mima’, son insan topluluğunun yönetim modeli. Toplulukta dünyanın farklı milletlerinden insanlar var. ‘Mima’nın iki kurucusu ve romanın ana kahramanı da Türk.Roman şu tespitle başlıyor: “İnsanoğlu olarak biz, bu zamana kadar en iyi neyi yönettik? Şirketleri. Dünya da bir şirket gibi yönetilmeli... Bu mümkün mü?”İşte kitapta pek çok şey gibi bunun da cevabını buluyorsunuz.Ama Yüce Zerey’den bu söyleşide öğrendiğim bir şey beni çok çarptı. Performans meselesi. Bana da sanki öyle geliyordu. Hayat bir performans sergileme alanı. Ve yaşarken yaptığımız, tüm performansları üst üste koymak. Yani şöyle: Her gün benim daha iyi performans sergilemem gerekiyor. Hep daha iyi işler yapmam, daha iyi röportajlar sunmam, daha fit olmam, daha derin olmam, daha bilgili olmam...Yüce bu röportajda dedi ki “Artık kendimizle yarışmaktan öleceğiz!”. Doğru. Başkasıyla değil, kendimizle yarışıyoruz! Çok matah bir şeymiş gibi. Hep daha iyisi için. Ve sürekli “performans” sergiliyoruz. Ben sevgilimi arıyorum, o da o sırada performans sergiliyor, ya toplantıda ya seyahatte oluyor. Ulaşamıyorum. Çünkü o da elinden gelenin en iyisi yapmaya çalışıyor, kendisiyle yarışıyor, hep daha iyi olmak için...Ve şimdi dönüyorum Yüce’nin lafına: “Performans uğruna aşklarımızı feda ediyoruz!” Valla bana hayat dersi gibi oldu Yüce Zerey. Size de olması dileğiyle...
#YazarTürkiye’nin en etkin 50 CMO’su açıklandı. Fortune Türkiye ve DataExpert işbirliği ile yapılan araştırma sonuçlarına göre, Türkiye’nin en büyük şirketlerinin pazarlama koltuğunda kadınlar çoğunluğu ele geçirmiş durumda. Araştırmaya göre CMO’ların yüzde 51’i kadın. Araştırmaya göre CMO’lar, bu şirketlerdeki total bütçenin ortalama yüzde 10,3 ünü yönetiyor. Geçtiğimiz yıla kıyasla gözlenen yüzde 1,2’lik artış oranı, CMO’ların şirketlerde artan değerinin göstergesi olarak kabul ediliyor. CMO’ların yaptıkları çalışmalarda dijitale ayırdıkları bütçe ise ortalama yüzde 25’i buluyor.
#Anadolu EfesHürriyet öncülüğünde düzenlenen Kırmızı Ödülleri, 15. yılında reklam dünyasını daha iyiye teşvik ve motive etmek amacıyla ‘değişim’ temasıyla gerçekleştiriliyor. Sektörün deneyimli isimlerinden oluşan 82 kişilik Kırmızı Ödülleri jürisi, başvuruları değerlendirme süreci öncesinde ilk kez bir araya geldi.
#GazetehaberleriHürriyet öncülüğünde düzenlenen Kırmızı Ödülleri, 15. yılında reklam dünyasını daha iyiye teşvik ve motive etmek amacıyla ‘değişim’ temasıyla gerçekleştiriliyor. Sektörün deneyimli isimlerinden oluşan 82 kişilik Kırmızı Ödülleri jürisi, başvuruları değerlendirme süreci öncesinde ilk kez bir araya geldi.
#Kırmızı ÖdülleriAydın Doğan Vakfı (ADV) tarafından nitelikli medya çalışanı yetişmesine katkı sağlamak amacıyla düzenlenen 29. Genç İletişimciler Yarışması’nda dereceye giren öğrenciler, Yeditepe Üniversitesi’nde gerçekleştirilen törenle ödüllerini aldı.
#Aydın DoğanBen işte böyle röportaj seviyorum. Sorulara, tak, tak, tak, açık, net yanıt veren! Ve seni zekâsıyla saran... Yüce Zerey için pek çok şey söylenebilir ama benim aklıma gelen ilk sıfatlar, çok zeki, çok parlak, hızlı, yeniliklere açık, her şeyi küt diye kavrayan, hızlı davranan ve sinir uçları açık. Ve en önemlisi hayatı anlamaya ve yakalamaya çalışan... Kitabını da kendisini de çok sevdim.
#AYŞE ARMANDijital dünyanın gündemini ve nasıl evrildiğini ele alan Digital Age Summit konferansının sekizincisi dün İstanbul’da düzenlendi. Digital Age Summit 2014’ün mottosu, dijitalin artık geleneksel medyanın bir yansıması değil, ana akımın kendisi haline gelmesiydi..Konferansın moderatörü gazeteci-yazar Serdar Kuzuloğlu, Twitter ve Youtube engellemelerine gönderme yaparak, ‘Digital zirve yapıyoruz ama birçok dijital mecra yasaklı’ diyerek açılış konuşması yaptı.
Türkiye’deki blog ekosistemini geliştirmek amacı ile Hürriyet.com.tr’nin bünyesinde kurulan ve 20 bini aşkın üyesi bulunan Bumerang, geçtiğimiz yıl ilkini düzenlediği ödül töreninin ikincisini 29 Kasım 2012 tarihinde Hilton Convention Center’da gerçekleştirmeye hazırlanıyor.