Zaman sosyal medyayı etkin kullanma zamanı

Güncelleme Tarihi:

Zaman sosyal medyayı etkin kullanma zamanı
Oluşturulma Tarihi: Ekim 05, 2011 12:24

Şirketler sosyal medya yatırımlarını avantaja dönüştürmek için en iyi yolları arıyor. Sosyal medyanın önde gelen isimleri kendi tecrübelerini aktarıyor.

Haberin Devamı

Zirvenin dün öğleden sonraki konferanslarından biri olan ‘Sınırları kaldıran sosyal medya’, TEDx Amsterdam Kurucusu ve The Founder Institute baş Dikkat Yöneticisi Jim Stolze’nin yaptığı açılış konuşmasının ardından ‘Sosyal medyada varolma ve yeni iş modelleri’ adlı bir panelle devam etti. “Ürününüzün gelecekteki başarısı ona verdiğiniz ‘dikkat’le ilgilidir” diyen Stolze, konuşmasında sosyal medyada başarıya ulaşmayı ‘dikkat’ sözcüğü çerçevesinde değerlendirdi.

Varolan müşteriye yatırım yapmanın yeni müşteri kazanmanın da yolunu açtığının üzerinde duran Stolze, “Sosyal platformlar artık çok kalabalık. Elinizdeki müşteriyi mutulu ederseniz, onların size yeni müşterileri kazandırma olasılığı çok yükselir. Bu da müşteriye yapılan iyi bir yatırımdır” dedi.

Warner Bros.’un Harry Potter Theme Park’ın reklamını yapmak için TV ve gazetelere reklam vermek yerine, sosyal medyaya hakim 7 kişiyi seçerek onlara ayrıcalıklar tanıdığını, bunun da milyonlarca kişiden oluşan hedef kitleyi potansiyel birer müşteriye dönüşürdüğünü söyledi.

Sosyal medyaya nasıl bakılmalı?

Stolze’nin konuşmasının ardından başlayan paneldeyse sosyal dünyanın etkili isimleri bir araya geldi. ICT Summit Eurasia – Bilişim Zirvesi ’11 İçerik Yöneticisi Doruktan Türker’in başkanlığında düzenlenen panelde ilk söz alan Dijitolog Topluluk Lideri Mehmet Çelikol sosyal paylaşım siteleri ve blogların her birinin sosyal medyayı oluşturan unsurlar olduğuna dikkat çekti ve “Hepimiz birer medya mensubuyuz” dedi. Çelikol, Dijitolog’un, özgün bir içeriğin Türkçe olarak oluşturulması sayesinde başarıya ulaştığını söyledi ve topluluk olarak bir şeyi ilk duyurma değil, derinlemesine bir haber haline getirme hadeflerinin olduğunu vurguladı.

“İşkoliğim. Bu yüzden zevk aldığım şeyleri işim haline getirdim” diyen Madam Brownie Kurucu Ortağı Yeşer Sarıyıldız, platformun her yerde çizilen kalıplara sıkıştırılmış kadın imajının ötesine geçerek ortalama kadını yaratan bir ortam olduğunu söyledi. İnsanların sosyal medyada kendini önemli hissettiğini ve gerçek hayatta ortaya koyamayacağı tepkileri bu ortamda kolayca gösterebildiğini dile getiren Sarıyıldız “Çünkü burada önemseniyoruz ve ciddiye alınıyoruz” dedi ve ekledi: “Şirketler için sosyal medya tüketiciyle arkadaş olabilecekleri bir yer. Bunu iyi değerlendirmeliler.”

“Sosyal medya bedava reklam alanı değil”

Hürriyet İnternet Grubu Başkan Yardımcısı Erhan Acar ise yaptığı konuşmada şirketlerin sosyal medyayı bedava bir reklam alanı gibi görmekten vazgeçmeleri gerektiğine değindi. “Sosyal medyada sizin mesajınızı almaya istekli milyonlar yok. Bu yüzden ‘Beğen’ tuşuna basmış olan kullanıcı sayısına güvenmek yanlış” diyen Acar, “Ürününüz ya da hizmetiniz sağlıksızsa sosyal medyada da Taksim meydanında da küfür yersiniz” diyerek sözlerini noktaladı.

Vodaco Agency’nin Ajans Başkanı Mehmet Subaşı ise şirketlerin sosyal medyaya bakış açılarının hedefli olması gerektiğini vurguladı. Subaşı: “Sosyal medyada sınır çizmeden ve hedef koymadan markanızı sedeleyebilirsiniz” dedi.

“Sosyal medya salt pazarlama mecrası değil”

Sınırları Kaldıran Sosyal Medya Konferansı’nda öğleden sonranın ikinci panelinde konu “Sosyal medyada şirketlerin ve kullanıcıların beklentileri nasıl biraraya getirebilir” oldu. Tick Tock Boom Genel Koordinatörü Dr. Cem Çınlar’ın başkanlığını yürüttüğü panelde MedyaNet Grup Satış Koordinatörü Banu Barbarosoğlu, TAV Havalimanları Kurumsal İletişim Koordinatörü Bengi Vargül, Soyak Holding Kurumsal İletişim Koordinatörü Fatma Çelenk, Akbank Dijital İletişim Müdürü Özgür Ünlü ve Coca Cola Türkiye İnteraktif Pazarlama Müdürü Yüce Zerey konuyla ilgili görüşlerini, önerilerini dile getirdiler. Panelde konuşmacılar sosyal medyanın salt bir pazarlama mecrası gibi görülmemesi ve çok dikkatli şekilde kullanılması gerektiğinin altı çizilirken, şirketlerinin ve kullanıcıların beklentileri arasında bir denge kurulmasının önemine vurgu yapıldı.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!