İstanbul’a 2 bin 500 yeni taksi UKOME tarafından kabul edildi. Yeni taksiler yalnızca uygulama üzerinden ve uygulamaya entegre taksi duraklarından yolcu alabilecek. Renkleri farklı olacak, tepe lambası bulunmayacak. Sürücü ile yolcuyu güvenlik bölmesi ayıracak.
#UKOMEİBB'nin bin 803 minibüs ve 322 dolmuşun taksiye dönüştürülmesi teklifinin UKOME'de kabul edilmesine tepki gösteren Taksiciler Esnaf Odası Başkanı Eyüp Aksu kararı yargıya taşıyacaklarını açıkladı. "Yeni dönüşecek taksiler güvenli, eskiler güvensiz demek çok yanlış" diyen Aksu, "Dünyanın hiçbir yerinde böyle bir örnek yok. Bu bir hak gaspıdır. Kesinlikle haksız zenginleşmedir. Taksici esnafının ekmeği ile oynadılar. Bu konuyu tekrar yargıya taşıyacağız" dedi. İBB Ulaşım Dairesi Başkanı Utku Cihan ise "Minibüsten dönüşen taksilerin İstanbul için örnek taksiler olmasını istiyoruz. Araç ve şoför özellikleriyle, denetimiyle, güvenliğiyle İstanbul'un sorunlarını çözen bir sistem oluşturmak istiyoruz" diye konuştu.
#TaksiİSTANBUL'da 1 Haziran'dan itibaren "üst-orta" olarak kabul edilen (D) ve lüks olarak bilinen (E) segmenti taksi dönemi başladı. Trafiğe çıkacak yeni taksiler, artık turkuaz ve siyah renkli olacak. İstanbul'da kayıtlı toplam 17 bin 395 sarı taksi var. Ayrıca iTaksi'ye geçiş yapan 4 bin 85 adedi sarı, 39 adedi turkuaz, 22 adedi siyah olmak üzere toplam 4 bin 146 taksi bulunuyor.İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB)'nin 31 Mayıs tarihli UKOME kararına göre, ticari taksilere ruhsat yenileme veya araç sahibi değişikliklerinde en az turkuaz renkli ve D segmenti olması şartı getirildi. Yeni karara göre, İstanbul trafiğinde 0-2 yaş aralığında olmak koşuluyla sadece D ve E segmenti araçlar ticari taksi olarak kullanılabilecek. Ayrıca sarı taksiler için 5 yaş olan değiştirme şartı, turkuaz ve siyah taksi sınıflarına geçiş yapan taşımacılara 8, elektrikli olanlara ise 10 yaş olarak uygulanacak.
#TurkuazDünyada 92 şehirde kullanılan taksi sistemi "Taksi Çağrı Merkezi ve Yönetimi" projesi İstanbul'da hayata geçiriliyor. 'İstanbulTaksi ve Çağrı Merkezi' adı verilen proje, ilk etapta 2015 yılının Şubat ayı ile birlikte pilot olarak belirlenen 100 taksi ile uygulamaya sokulacak, 2 yıl içinde İstanbul'daki 18 bin taksiyi kapsayacak. Projeyle, sürücü ve yolcu güvenliğinin artırılması, trafik kaynaklı stres ve gürültü kirliliğinin azalması, yakıt maliyetlerinin düşmesi ve çevre kirliliğinin önüne geçilmesi hedefleniyor.İstanbul'da hizmet veren 18 bin taksiyi tek çatı altında toplayacak olan 'İstanbul Taksi ve Çağrı Merkezi' projesi, İstanbul Kongre Merkezi'nde düzenlenen 'TRANSİST 2014 Ulaşım Teknolojileri Fuarı'nda İSPARK Genel Müdürü Mehmet Çevik tarafından tanıtıldı.Haber-Kamera: Enver ALAS - İstanbul / DHA
#Yeni Taksi“İstanbul Taksisini Seçiyor” konulu Taksi ve Durak Tasarım Proje Yarışması’nda dereceye giren tasarımcılara ödül sertifikalarını veren Başkan Topbaş, “İstanbul’da hizmet verecek yeni taksiler, yolcu ve sürücü güvenliği başta olmak üzere kaliteli taksiye geçişi sağlayacak” dedi.
Türkiye, PKK terörüyle birbirine girerken, benim Çin izlenimlerimi anlatmam belki tuhaf kaçıyor olabilir. Ancak baktım ki, herkes herşeyi yazıyor. Üstelik ben, yıllar önce yazdıklarımdan dolayı andıçlandım, mahkemelere verildim. Bugün benim eski yazılarımı tekrarlayanların büyük bölümü, dün beni yerden yere vururlardı. Kürt sorununu yeni keşfeder oldular. Asker bile değişti. İşte bu nedenle ben Çin izlenimlerime devam edeceğim. Bari farklı bir konu arayanları tatmin etmiş olurum.
Dünyanın en önemli hava showlarından birine ev sahipliği yapan İngiltere’deki Farnborough kentindeyim. Farnborough International Airshow 2024’te hiçbir şey yeni değil. Devler şaşırtacak değişimleri ortaya koymuyor. Bu da gelişiyor gibi görünen havacılığın sadece arayüzlerle ilerlediğini gösteriyor. Türkiye ise 16 şirketle katıldığı dev etkinlikte gövde gösterisi yapıyor.
#Farnboroughİstanbul'daki taksicilerin paylaşımlı taşımacılıkla mücadelesi mahkemede devam ederken İstanbul Büyükşehir Belediyesi Ulaştırma Koordinasyon Merkezi "Uygulama Bazlı Ulaşım Sisteminin" oluşturulması için teklif verecek. Birleşik Taksi Şoförleri Derneği Başkanı Hüseyin Duman belediyenin düzenlemesinin tek taraflı olarak kabul görmeyeceğini belirtirken Martı TAG'ın sahibi Oğuz Alper Öktem, UKOME'nin bu tarz düzenlemeler yapmaya yetkisi olduğunu açıkladı.
#TaksiTicari taksi plaka fiyatları uzun zamandır 5.5-6 milyon lira arasında seyrederken galericiler fiyatların 1-2 ay içinde 2.5 milyon lira artacağını iddia etti. 6 milyona alınan ticari taksi plakasının 1 ay sonra 8.5 milyona çıkacağına yönelik iddiada bulunan galericiler 1 ayda yüzde 42'ye yakın getiri sağlanacağını öne sürüyor.
#Korsan TaksiTaksi sorununun nasıl çözüleceği merakla beklenirken alternatif modellerle taksiciler arasındaki tartışmalar da sürüyor. Martı’nın kurucusu Alper Öktem, Hürriyet’e yaptığı açıklamada “İBB, artık Paylaşımlı Yolcu Yönetmeliği’ni getirebilir. Bu olduğu gün yurt dışından yüz milyonlarca dolarlık yatırım gelecek. Biz de Türkiye’nin en büyük işvereni olacağız. 150 bin kayıtlı şoförümüz var. 4 milyon kullanıcı var. Devlet taksilerden müthiş miktarda vergi kaybediyor. Belediyeler önümüzü açsın. Biz bu devleti vergiye boğmak istiyoruz. Hazine’ye vergiyi yığmak istiyoruz” dedi.
#UKOME