İlk kez 2011 başında gündeme gelen ama ticari olarak Kasım 2017’de resmiyet kazanan ‘yerli otomobil’ projesine ilişkin ilk somut örnekler aralık başında ortaya çıkacak. ‘Türkiye’nin Otomobili Girişim Grubu’ (TOGG) bünyesindeki mühendis ve tasarımcılar tarafından geliştirilen 2 ön gösterim aracı, yani yürüyen SUV prototipleri kasımda geliyor. Bu araçlar aralık başında Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın katılımıyla tanıtılacak.
#YazarAvrupa’da en çok satan otomobil segmenti olmasına rağmen son yıllarda SUV’lar karşısında güç kaybeden ‘B’ yani küçük sınıfın en büyük umudu Bursa’da üretilecek yeni Renault Clio oldu. Mart’ta Cenevre’de dünyaya tanıtılacak yeni Clio için Bursa’da 600 milyon Euro’nun üzerinde yatırım yapıldı.
#GazetehaberleriAvrupa’da krizin etkisiyle zor günler geçiren Fransız Peugeot’nun tek umudu yeni modeli 208 oldu. Peugeot Türkiye Genel Müdürü Marc Bergeretti, 208’in markanın yeniden doğuşu olacağını belirterek, “200 yıllık bir markayız ve zor zamanları hep ‘2’ serisi ile aştık. 208 ‘fetih’ aracımız olacak” dedi.
2023 yılında bazı dönemlerde ayda 2-3 kez zamlanan sıfır otomobil fiyatları son 4 ayda daha yatay bir seyir izledi. En çok satan segmentlerde 4 aylık fiyat artışları yüzde 6 ila 10 arasında değişti. Şubat 2024 sonu itibarıyla küçük sınıf (B segmenti) sıfır otomobilde fiyat ortalaması 1.4 milyon TL’ye, orta sınıfta (C segmenti) fiyat ortalaması 1.9 milyon TL’ye ve orta-üst sınıfta (D segmenti) fiyat ortalaması 3.5 milyon TL’ye ulaştı.
#B SegmentiAvrupa’daki yükselen resesyon sesleri arasında açılan Uluslararası Paris Otomobil Fuarı sönük bir havada başladı. Paris’teki şova Fransız markaları ve Avrupa pazarına açılan birkaç iddialı Asyalı marka dışında katılım sınırlı oldu. Fuarın ilk gününde Renault yeni elektrikli SUV konsepti 4EVER Trophy ile gövde gösterisi yaptı. Jeep’in ilk elektriklisi Avenger dikkat çekti. Çinli BYD ve Great Wall ile Vietnamlı Vinfest ise Avrupa’ya Paris’ten ‘merhaba’ dedi.
#FransaEngelli araç limiti ve fiyatları, 2022 yılı itibariyle güncellendi. Araç limiti kapsamında 450 bin 500 TL'ye kadar araçları alabilecek olan engelli vatandaşlar, markalar tarafından belirlenen modelleri engelli ÖTV indirimi kapsamında edinebilecek. 2022 engelli araç fiyatları haricinde engel oranı da indirimde etkili olacak. Yüzde 40-89 arası ÖTV indirimi yüzde 26.3 oranında uygulanırken KDV ödemesi ise yüzde 15.24 oranında hesaplanacak. Yüzde 90 ve üstü ise ÖTV'den muaf tutuluyor. Peki, engelli araç limiti ve fiyatları ile hangi araçlar alınabilecek? İşte, o detaylar
#Engelli AraçEngelli araç limiti ve fiyatları, 2022 yılı itibariyle güncellendi. Araç limiti kapsamında 450 bin 500 TL'ye kadar araçları alabilecek olan engelli vatandaşlar, markalar tarafından belirlenen modelleri engelli ÖTV indirimi kapsamında edinebilecek. 2022 engelli araç fiyatları haricinde engel oranı da indirimde etkili olacak. Yüzde 40-89 arası ÖTV indirimi yüzde 26.3 oranında uygulanırken KDV ödemesi ise yüzde 15.24 oranında hesaplanacak. Yüzde 90 ve üstü ise ÖTV'den muaf tutuluyor. Peki, engelli araç limiti ve fiyatları ile hangi araçlar alınabilecek? İşte, o detaylar
#Engelli AraçÇin’in aldığı karantina önlemleri nedeniyle Şangay’da otomotiv sektörüne tedarik parçaları üreten fabrikalar üretim yapamazken, limana yanaşamayan yüzlerce gemi uydu takip uygulamasında ortaya bu ilginç görüntüyü çıkardı. Yaşanan sıkıntıların otomotivdeki tedarik zincirine yeni bir darbe vurması beklenirken, Türkiye’deki fabrikaların da mayıs ve haziran aylarında üretim araları vermek zorunda kalabileceği belirtiliyor.
#OtomotivOtomobil fiyatlarındaki yükseliş devam ederken engelli vatandaşlara sağlanan kolaylıkla birlikte onlarca model mevcut fiyatından çok daha ucuza alınabiliyor. ÖTV'siz olarak engelli bireylerin alabileceği araçlarda bayi satış fiyatı sınırı 2022 yılı için 450 bin 500 lira oldu.
#EngelliOtomotiv Sanayii Derneği (OSD), 2021 yılının ilk çeyrek verilerini açıkladı. Bu kapsamda ocak-mart döneminde ticari araç ve otomobil toplam üretimi, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 1 artarak 345 bin 619 adet, otomobil üretimi ise yüzde 10 azalarak 211 bin 877 adet oldu. OSD Başkanı Haydar Yenigün, “Sektör yoğun yatırım alıyor, 2 milyon olan üretim kapasitesinin önümüzdeki yıllardan itibaren 2.5 milyona doğru taşınacağını öngörüyorum” dedi.
#GazetehaberleriLansmanı yapılalı birkaç gün olan Peugeot 208 çok kısa sürede ikinci el ilan sitesine düştü. Sıfırı bayide 231 bin lira olan otomobil ikinci elde doktor tarafından 270 bin lira fiyattan satışa sunuldu. Doktorun yanında galericiler de yüksek fiyattan satış yapıyor.
#PeugeotFransız PSA Grubu, 2019 yılından itibaren bünyesindeki Peugeot, Citroen, Opel ve DS markalarını Avrupa’da birlikte satmaya başladı. Ocak sonunda ilk olarak Madrid’de 4 markanın birlikte satıldığı yeni showroom konseptini hizmete açan PSA Grubu, ikinci showroom’u ise Konya’da açıyor. Peugeot Türkiye Genel Müdürü İbrahim Anaç, “Türkiye’nin yarıdan fazlasında çoklu marka stratejisini uygulayacağız” dedi.
#GazetehaberleriOtomotiv devleri Avrupa’da otomobil satabilmek için önümüzdeki 5-10 yıl içinde elektrik teknolojisine 300 milyar dolarlık yatırım yapacak. Çünkü 2021’den itibaren karbondioksit (CO²) miktarını kilometre başına 95 grama indirmenin tek yolu elektrikli ve hibrit otomobil geliştirmekte yatıyor. Eğer bunu yapmazlarsa her yıl 1 milyar Euro’nun üstünde ceza ödeyecekler.
#GazetehaberleriKapılarını dün önce dünya basınına açan ‘Cenevre Otomobil Fuarı’nda Türkiye’de üretilen modeller ön plana çıktı. 306 milyon Euro yatırımla Bursa’da üretilen yeni Renault Clio fuarın yıldızlarından biri olurken, yine Bursa’da üretilen Fiat Egea/Tipo Sport ise büyük beğeni topladı. Ayrıca Japon Toyota’nın Sakarya’da ürettiği yeni Corolla Sedan ile C-HR modelleri de dikkat çekti.
#GazetehaberleriYarın, önce dünya basını için kapılarını açacak ‘Cenevre Otomobil Fuarı’nda sergilenecek 150’ye yakın model bu yıl pazardaki daralmaya bağlı olarak ya Türkiye’ye getirilmeyecek, ya da getirilirse de satış açısından pek şans bulamayacak. Yani Cenevre, Türk tüketiciler için bir bakıma “Alıcı değil, bakıcıyız” fuarı olacak.
#GazetehaberleriOtomobil alırken en önemli kriterlerden biri de hiç şüphesiz yakıt tüketimi. Yakıt tasarrufunu ön planda tutan sürücülerin bir hayli fazla olması, otomobil üreticilerinin de bu yönde araç üretmelerini tetikliyor. İşte 2018’in en az yakıt tüketen araçları
#En Az Yakıt Tüketen AraçlarAslan logosuyla ünlü Fransız Peugeot’nun ilk Türk Genel Müdürü olan eski Çevik Kuvvet Amiri İbrahim Anaç, göreve gelir gelmez koyduğu hedeflerle dikkat çekti. Bu yılı 41 bin adet satış ve yüzde 4.1’lik rekor pazar payıyla tamamlayacaklarını söyleyen Anaç, 5 yıl içinde ise satışlarını ikiye katlayıp Türkiye’de yüzde 8 pazar payı ve 80 bin adetlik satışa ulaşmayı hedeflediklerini söyledi.
#PeugeotGüneş ile neler yapılabileceğini kanıtlamak için, gücünü güneşten alan Solar Impulse adındaki uçakla dünyanın çevresinde tur atan ve böylece tarihe geçen iki pilottan biri olan Andre Borschberg İstanbul’daydı. Borschberg, özellikle beş gün, beş gece süren etapta yaşadığı zorlukları anlattı. Borschberg’e göre elektrikli uçaklar devrimi yakın…
#Solar Impulse