Günümüzün en ‘trend’ konusu açık ara yapay zekâ. Üniversite sonuçlarına göre gençlerin en çok başvuru yaptığı alanlardan biri de ‘yapay zekâ’. AB de geçen haftalarda dünyanın ilk ‘Yapay Zekâ Yasası’nı yürürlüğe soktu. Peki robotlar bir gün dünyayı ele geçirecek mi? Gelecekte bizi ne bekliyor? Teknolojist, girişimci, uzun yıllar global teknoloji şirketi Intel’in en üst düzeydeki Türk profesyoneli olan, ‘Ayşegül Işınla Bizi’ kitabının yazarı, TÜSİAD’ın Silikon Vadisi Ağı kurucusu Ayşegül İldeniz’le buluştuk; önce eski albümleri karıştırdık, sonra ‘geleceğe ışınlanarak’ bu soruların cevaplarını aldık.
#TÜSİADBinlerce öğrencinin heyecanla beklediği YKS sonuçları perşembe günü açıklandı. Şimdi sırada tercihler var. Sürecin hemen öncesinde 16-20 yaş arası 100 gençle görüştük ve onlara en havalı buldukları meslekleri ve seçecekleri meslekleri sorduk. Çoğunluk spor, sanat ve havacılığı havalı bulsa da aile baskısı ve daha iyi gelire sahip olabilmek için mühendis, mimar ya da doktor olmayı düşünüyorlar.
#GençYetenekli ve büyük bir ekipten oluşan köklü ajans, yaratıcılığın insanın DNA’sında olduğuna ve tasarımlar aracılığıyla hikaye anlatıcılığının hala iletişim kurmanın merkezinde yer aldığına inanıyor. Bol seçenekli ve hızlı yenilik çağında, yaratıcı tasarımları ve fikirleriyle çekici hikayeler anlatıyor, ilgi uyandırıyor, müşterilerinin hedef kitleleriyle bağlantı kuruyor ve markalara hayat veriyor.
#1Son yıllarda öne çıkan sentetik veri kavramı, gerçek dünya ve kişiler nezdinde karşılığı olmayan, yapay olarak üretilmiş veri anlamına geliyor. Danışmanlık kurumu Gartner’ın yapay zekâ biriminden Erick Brethenoux, 2024 itibariyle dünyadaki tüm yapay zekâ verilerinin yüzde 60’ının sentetik olacağını öngörüyor.
#Umut Fırat EroğluMicrosoft’un kurucusu, önde gelen bir girişimci, yatırımcı ve iş insanı olan Bill Gates’in, “en sıra dışı ve zor yıl” olarak nitelendirdiği 2021 yılının bitmesine artık sadece günler kaldı. 2021’i zor ve sıra dışı yapan etkenlere baktığımızda, global ölçekte, tüm insanlığı ilgilendiren sorunlar ile ortaklaşa mücade etmek durumunda kaldığımızı görmekteyiz: Pandeminin bitmeyen etkileri, iklim krizi kaynaklı sıradışı doğa olaylarının artışı, ekonomik sıkıntılar, kuraklık, vb…
#Ergi ŞenerTürkiye’de ve dünyada dijital pazarlama stratejilerine yatırma yapan firmalar en çok hangi alana rağbet ediyor? Türkiye’de birçok kurum, sesli aramanın (Voice Search) dijital pazarlama ve satış alanında kurumuna kattığı değerin farkında değil. Yurtdışında sesli arama neden bu kadar yaygın? Alya İletişim Danışmanlığı Ajans Başkanı Firuze Kaymaz, 2020 dijital pazarlama trendlerini paylaştı.
#Alya İletişimGünümüzde perakende şirketleri, e-ticaretin yükselişine karşı ayakta kalabilmek için mücadele ediyor. Bu durum, perakende şirketlerini dijital teknolojileri kullanmaya yöneltiyor. Hatta bu perakendecilerin neredeyse birer teknoloji şirketi haline gelmesine neden oluyor.
#Burak KesayakAydın Doğan Vakfı (ADV) tarafından nitelikli medya çalışanı yetişmesine katkı sağlamak amacıyla düzenlenen 29. Genç İletişimciler Yarışması’nda dereceye giren öğrenciler, Yeditepe Üniversitesi’nde gerçekleştirilen törenle ödüllerini aldı.
#Aydın DoğanKadir Has Üniversitesi, Atos, Marsh ve Ünsal Gündüz Avukatlık Ortaklığı işbirliğiyle düzenlenen “Perakende ve E-Ticaret için Siber Güvenlik Senaryo Çözümlemeleri” etkinliğinde, yapay zeka çağında daha da karmaşıklaşacak siber saldırıların yol açacağı kayıplar masaya yatırıldı.
#Hacker