Teknoloji yarışında hızlanmaya çalışan otomotiv sektörü Silikon Vadisi’nin yolunu tutuyor. Birçok marka teknoloji devleriyle işbirliğine giderken Google geleceğin en büyük otomotiv tedarikçisi olmaya aday. Ford, Honda, Renault gibi şirketler bağlantı teknolojileri için Google’dan destek alırken, Volvo bilgi-eğlence sistemlerinde tamamen Google arayüzünü kullanmaya karar verdi. Alınan bu karar, otomobillere ilk defa YouTube’un doğrudan indirilebilmesinin ve izlenebilmesinin de önünü açtı.
#Otomobilİnsanlar araba almadan önce insanların hangi arabaları tercih ettiğini bilmek istemektedir. En çok tercih edilen klasik arabalar hangisidir? En çok tercih edilen spor arabalar hangileridir? En çok tercih edilen küçük arabalar nelerdir? En çok tercih edilen lüks arabalar nelerdir? Sizler için farklı sınıflardaki en çok tercih edilen araçları derledik.
#Araba ModelleriLübnan'ın başkenti Beyrut'ta Ağustos ayında 170 kişinin ölümüyle sonuçlanan patlamaya sebep olan 2 bin 700 ton amonyum nitratı taşıyan geminin sahibi Rus işadamı Igor Grechushkin’in Güney Kıbrıs'ta mal varlığını internet üzerinden satışa çıkardığı ortaya çıktı.
#BeyrutOtomotiv Gazetecileri Derneği (OGD) tarafından bu yıl 3’üncü kez düzenlenen ve ‘Otomobil Oscar’ı olarak adlandırılan ‘Türkiye’de Yılın Otomobili’ (TYO) yarışması sonuçlandı. Hyundai’nin hibrit modeli Ioniq, 76 otomotiv gazetecisinden toplamda 3 bin 820 puan alarak birincilik koltuğuna oturdu. Yarışmada ikinci Peugeot 5008, üçüncü Skoda Kodiaq oldu.
#GazetehaberleriHEP söylüyorum ve sürekli söylemeye devam edeceğim. Türkiye’de ekonominin itici gücü otomotiv sektörüdür. Otomotivsiz bir Türkiye ekonomisinin durumunu düşünmek dâhi istemiyorum. Toplam vergi gelirlerindeki payından, milyonu aşan istihdam gücüne, sanayi üretimindeki payından, ihracattaki tartışmasız liderliğine kadar otomotiv ekonomiyi ayakta tutan yegâne sektör. Kimse kusura bakmasın ama bu kadar katma değer yaratan başka bir sektör ne yazık ki yok.
#Emre ÖzpeynirciGELECEĞİN otomobilleri konusunda en hızlı yol alan markaların başında yer alan İsveçli Volvo, 2020 yılında hiç kimsenin ciddi bir şekilde yaralanmayacağı ya da hayatını kaybetmeyeceği otomobil oluşturma vizyonunun üçüncü modeli olan yeni XC60 ile Türkiye’de de iddiasını artırıyor.
#XC60Tüm dünyada güvenli otomobil denilince akla ilk gelen markaların başında yer alan İsveçli Volvo, 2020 yılında hiç kimsenin ciddi bir şekilde yaralanmayacağı ya da hayatını kaybetmeyeceği otomobil oluşturma vizyonu için basamakları hızla tırmanıyor. Yani sizi içinde ölümsüz yapacak Volvo modellerinin öncüleri hızla yollardaki yerini alıyor. İşte Barcelona’da test ettiğimiz yeni XC60 da bunlardan biri...
#VolvoDünyada tüm markaların katıldığı tek otomobil şovu unvanını alan ‘Cenevre Otomobil Fuarı’ kapılarını 87’nci kez açtı. Fuara 3 yıl önce iflasın eşiğinden dönerek Çinli Dongfeng ve Fransız hükümetinin desteğiyle yükselişe geçen Peugeot Citroen Grubu’nun (PSA) hem Opel’i alıp hem de ‘Avrupa’da Yılın Otomobili’ seçilmesi damgasını vurdu.
#Cenevre Otomobil Fuarı11 milyar dolarlık yatırım ve 3 yılda 9 yeni modelle ‘güvenli marka’ imajından sıyrılıp ‘lüks marka’ olma yolunda emin adımlarla ilerleyen Volvo, Türkiye’de de yeniden doğuyor. Yaklaşık 10-15 milyon Euro yatırımla tüm showroom’larını yenileyerek ‘lüks’ algısını geliştireceklerini söyleyen Volvo Car’ın Türkiye Genel Müdürü Frank Versaevel, “Hedef lüks sınıfta büyüyüp 2020’de 10 bin adetlik satışa ulaşmak” dedi.
#Frank Versaevel2013 yılı Ocak-Eylül döneminde bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 19.16 artarak 452 bin 354 adete ulaşan otomobil satışları, son 3 aya çok hızlı girdi. Yıl sonunda rekor satış bekleyen otomotiv firmaları artan rekabeti de gözönünde bulundurarak yeni model fırtınası başlattı. OPEL’in ilk kez 2008 yılında Vectra’nın yerine piyasaya sunduğu Insignia da, bu haftadan itibaren tamamen yenilenmiş iç ve dış tasarımıyla 68 bin 950 TL’den başlayan fiyatlarla Türk otomobilseverlerinin beğenisine sunuluyor.
#Volvo6 yıl önce Volvo Türkiye’nin Genel Müdürlüğüne atanan İsveçli Torben Eckardt, gözleri dolarak bu yıl geri döneceğini anlatıyor ve ekliyor: “Hedefim 4 yıl sonra çocukları üniversiteye gönderip aşık olduğum Türkiye’ye kaptan olarak dönmek. Bodrum’da yelkenli teknem var, ya kiraya verip kaptanlığını yapacağım ya da yelkenli eğitimi vereceğim.”
Batma noktasına gelen İsveçli Volvo’yu 2 yılda dünyanın en hızlı büyüyen lüks otomobil markası yapan Stefan Jacoby, kısmi felç geçirdi. Krizlere rağmen yenilikçi stratejilerle İsveçli markayı her yıl yüzde 20’den fazla büyüten ve otomotivin ‘Apple’ı olma hedefi koyan Jacoby’nin sadece sağ kolu ve ayağını oynatabildiği belirtilirken, görevini dondurduğu açıklandı.