Her sektör gibi perakende de dijitalleşmenin etkisi ile ciddi bir dönüşümden geçiyor. Müşterilerin alışveriş alışkanlıklarının değişmekte olduğu ve sürekli yeni dijital kanalların devreye girdiği bu dönemde, perakendecilerin tüketicilerle etkileşim ve bağ kurma yeteneği her zamankinden daha önemli hale geliyor. Yapay zekâ, blokzinciri, metaverse gibi teknolojilerin perakendedeki uygulamaları; son araştırmalar ve öne çıkan yeni müşteri trendleri doğrultusunda yeni nesil perakendeyi tüm detaylarıyla analiz ettim.
#Ergi Şener2020 yılının yaz aylarında ABD'de ve Türkiye dahil dünyanın dört bir yanında milyonlarca insan, bir anda şeytani elitlerin gardırop satar gibi çocuk ticareti yaptığına inanmaya başladı. Çok büyük bir kısmı ne pahasına olursa olsun bu çocukları kurtarmaya çalışıyor, "Ya doğruysa?" düşüncesiyle bu iddiaları paylaşmaktan zarar gelmeyeceğini düşünüyordu. Halbuki gerçek çok farklıydı ve bu iyi niyet taşları, o çocuklar için cehenneme giden yolu oluşturuyordu. Korkunç iddiaların odağındaki çocuklar ve aileleri, yaşadıklarını anlattı...
#WayfairTeknoloji geliştiren startupları hedefleyen dev şirketler, artık önemli bir yatırım bütçesini yapay zekâya ayırmaya başladı. Yazılım, finansal servisler, üretim, otomotiv, endüstriyel otomasyon, sağlık, iletişim, perakende, çip ve internet olmak üzere birçok farklı kategorilerde yer alan şirketler, yapay zekâ için adeta kendi aralarında yarışıyor.
#Yapay Zeka