VW’nin üreteceği yeni hafif ticari araç için Türkiye’yi düşündüğünü söyleyen Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan, “Şu anda Polonya ile Türkiye arasında karar vermeye çalışıyorlar. Avrupa’dan birileri araya engel koymaya çalışıyor. Ama tartışmasız öndeyiz. Mayısta sonuç bekliyoruz” dedi.
AVRUPA’da krizin etkileri devam ederken, otomotiv sektörü için Cenevre yine büyük umutlar beslenen fuar oldu. 130 yeni modelin sergilendiği fuarda bir tarafta fiyatı 10 milyon doları bulan Lamborghini’nin ‘zehir’ anlamına gelen Venona modeli sergilenirken, krize çare olarak geliştirilen ekonomik araçlarda dikkat çekiyor.
Yılın en önemli otomobil ödülü olarak kabul edilen Golden Steering Wheel yani Altın Direksiyon Yarışması bu yıl 37’inci kez düzenleniyor. Anadolu yakasının ile ve tek Otomobil AVM’si olan Otoworld Asya’nın sponsorluğunda, Auto SHOW’un da dahil olduğu Auto Bild Grubu’nun düzenlediği yarışmada onlarca ülkeden milyonlarca okur oy kullandı.
Avrupa’daki krizin otomotiv sektöründe bütün dengeleri değiştirdiği dün kapılarını açan Paris fuarında net olarak ortaya çıktı. Avrupa’daki fuarlarda firmalar alternatif yakıtlı yani elektrikli ve hibrit araçlarla gövde gösterisi yaparken, bir yıl içinde hızla bu alandan tamamen vaçgeçip krizde ayakta kalabilecekleri ucuz modelleri vitrine çıkardı.
Batma noktasına gelen İsveçli Volvo’yu 2 yılda dünyanın en hızlı büyüyen lüks otomobil markası yapan Stefan Jacoby, kısmi felç geçirdi. Krizlere rağmen yenilikçi stratejilerle İsveçli markayı her yıl yüzde 20’den fazla büyüten ve otomotivin ‘Apple’ı olma hedefi koyan Jacoby’nin sadece sağ kolu ve ayağını oynatabildiği belirtilirken, görevini dondurduğu açıklandı.
Dünyanın en hızlı büyüyen lüks otomobil markası Volvo’nun Dünya Başkan Yardımcısı Richard Monturo, indikatörlerin Türkiye’deki büyümenin en az 3 yıl devam edeceğini ortaya koyduğunu belirterek, “Biz de Türkiye’ye daha fazla odaklanacağız. Yeni global stratejimiz de vergilendirmenin önemli olduğu Türkiye’de büyümek için büyük fırsat yaratacak” dedi.
Bakanlar Kurulu, Motorlu Taşıt Vergisi'ni 2002 için yüzde 75 artırdı. Buna göre en düşük taşıt vergisi 111 milyon 860 bin liraya çıktı. Yeni vergi oranıyla en büyük darbeyi LPG'li özel otolar yiyecek. LPG'li özel araçların vergisi 4.2 milyar liraya kadar yükseldi.
Türkiye'nin Otomobili Girişim Grubu'nun yerli ve milli otomobili Togg T10X'in satış fiyatı belli oldu. 953 bin liradan başlayan fiyatla satışa çıkacak olan Togg, rakiplerini hem fiyat hem de donanım açısından geride bıraktı.
#ToggTeknoloji yarışında hızlanmaya çalışan otomotiv sektörü Silikon Vadisi’nin yolunu tutuyor. Birçok marka teknoloji devleriyle işbirliğine giderken Google geleceğin en büyük otomotiv tedarikçisi olmaya aday. Ford, Honda, Renault gibi şirketler bağlantı teknolojileri için Google’dan destek alırken, Volvo bilgi-eğlence sistemlerinde tamamen Google arayüzünü kullanmaya karar verdi. Alınan bu karar, otomobillere ilk defa YouTube’un doğrudan indirilebilmesinin ve izlenebilmesinin de önünü açtı.
#OtomobilÜlkeler iklim hedeflerine keskin çizgiler koyarak değişime imza atmaya devam ediyor. Otomotiv üreticileri de bu doğrultuda iklim hedeflerini ve elektrikli yatırımlarını genişletmeye devam ediyor. Hatta bu hedefleri yakın bir tarih için revize ediyor. Biz de ülkelerin ve üreticilerin otomotiv konusundaki iklim hedeflerini derledik.
#GazetehaberleriPandemi koşulları altında büyümeye devam eden ve ekim ayında da 90 bin seviyesinin üzerinde bir satış adedi yakalanan otomotiv pazarında 2020 sonu beklentiler 800 bin adedin üzerinde. 1.2 milyar dolar toplam yatırım yapılan Egea’yı makyajlayarak yeni Cross modelini de aileye ekleyen Tofaş’ın CEO’su Cengiz Eroldu, 2015’teki 1 milyonluk otomotiv pazarının yakın gelecekte yeniden yakalayabilecek potansiyelin mevcut olduğunu vurguladı.
#Gazetehaberleri2020 yılının ilk iki ayında otomobil satışlarının beklenenin üzerine çıkması ile birlikte en erken araç teslimi mayıs, hatta haziranı bulan modeller var. Markalar hazırlıklıyız dese de dolaştığımız bayilerde araç sayısı yok denecek kadar azdı. Bayiler, “Kaparoyu ver, teslimatı mayıs-hazirana yaparız. Fiyatı teslim tarihinde kesinleştirelim” diyor.
#Gazetehaberleri‘Türkiye’de Yılın Otomobili’ yarışmasının birincisi hibrit versiyonu ile birlikte Türkiye’de Sakarya fabrikasında üretilen Toyota Corolla oldu. Otomotiv Gazetecileri Derneği (OGD) üyesi 74 otomotiv gazetecisinden toplamda 4 bin 170 puan alan Corolla Sedan birinciliğe ulaşırken, ikinci 3 bin 770 puanla Dacia Duster, üçüncü ise 2 bin 670 puanla Mercedes A Serisi oldu.
#GazetehaberleriOtomotiv Gazetecileri Derneği (OGD) tarafından bu yıl 4’üncü kez düzenlenen ve tüm aşamalarında büyük heyecan yaşanan “Türkiye’de Yılın Otomobili” yarışmasının birincisi hibrit versiyonu ile birlikte Türkiye’de Sakarya fabrikasında üretilen Toyota Corolla oldu.
#Otomotiv Gazetecileri Derneği