Güncelleme Tarihi:
ULUSLARARASI kredi derecelendirme kuruluşları henüz Türkiye’nin notunu ‘yatırım yapılabilir’ düzeye getirmese de, ekonomi veriler bunun tersini ortaya koyuyor. Çinli Geely’nin satın almasının ardından dünyada son 2 yılda en hızlı üyüyen otomobil markası olan İsveçli Volvo Car’ın Dünya Başkan Yardımcısı Richard Monturo, Türkiye’nin gösterdiği performansı ve başarılarını çok yakından takip ettiklerini belirterek, “Ekonomistlerle yaptığımız görüşmeler ve indikatörler Türkiye’deki istikrarın ve büyümenin 3 yıl daha bugünkü gibi devam edeceğini gösteriyor. Bu 3 yıllık bir öngörü ve uluslararası şirketler için çok önemli. Bu veriler bizim Türkiye’ye daha fazla odaklanmamız gerektiğini gösteriyor” dedi. Türkiye’nin Volvo satışlarında çok hızlı büyüdüğünü ve büyümeye devam edeceğini kaydeden Monturo, Hürriyet’e yaptığı açıklamalarda şunları söyledi:
Markaya lüksü getirecek
“Türkiye’de iyi bir imajımız var. Yani doğru ürünlerle büyümek için hiç bir engel yok. Bugüne kadar Alman rakiplerin karşısında çok güçlü değildik ama son yıllarda değişen Volvo markası ve tasarımlarıyla birlikte Türkiye’de önemli talep görmeye başladık. Bugüne kadar sadece güvenlikten bahseden Volvo’yu ben lüks bir otomobil markası yapmak istiyorum. Çünkü Türkiye gibi otomotiv pazarının sürekli büyümekte olduğu ülkelerde bizden daha fazla lüks talep ediliyor. Premium segmentte rakiplerimiz olduğu için lüksün markamız için çok önemli olduğunu düşünüyorum. Kısacası ben markaya lüksü getireceğim.”
Türkiye’ye uyan strateji
Monturo, Türkiye için vergilendirme sisteminin önemini bildiğini ifade ederek, bu yüzden düşük silindir hacimli modellerin tercih edildiğini belirtiyor. Monturo bu konuda şu önemli açıklamayı yapıyor: “Bizim stratejimiz tamamen Türkiye için fırsat yaratıyor. Bundan böyle artık tüm motorlarımız 4 silindirli olacak. Daha sonra bu motor ve otomobillerin performansını yükseltmek için elektrifikasyon stratejimizi kullanacağız. Dolayısıyla siz yine az vergi ödeyerek 1.6 litre bir otomobil alacaksınız ama performans da kullanıcıyı mutlu edecek. Çok kısa süre içinde 300 beygirlik 1.6 litre motorları piyasaya sunacağız.”
Herkes güvenlikten sıkıldı
Müşterilerin ve insanların artık Volvo’nun sadece güvenlikten bahsetmesinden sıkıldığını kaydeden Monturo, “Bir otomobil zaten güvenli olmak zorunda. Volvo için diğer markalara göre bu özellik daha üst seviyede olduğu için çok fazla güvenlikten bahsetmemize gerek yok. Güvenliğin etrafında mutlaka kardeş değerleri olmalı. Güvenliği bırakmayacağız ama diğer marka değerlerimizi anlatacak kardeşlerini güvenliğin yanına eklememiz gerekiyor. Şu anda tam olarak yapmak istediğimiz de bu. Güvenliğin yanına İskandinav lüksünü ekliyoruz” diye konuştu.
Paten şampiyonu
1964 doğumlu olan Richard Monturo, 1986’da İllinois-Amerika’daki Northwestern Üniversitesi İletişim Bilimi bölümünden mezun oldu ve yüksek lisansını da kitlesel iletişim araştırmaları üzerine yaptı. Anadili olan İngilizcenin yanında İspanyolca, İtalyanca, Fransızca ve Portekizce bilen Monturo, eski bir Amerikan Pateni şampiyonu. Patenin yanında; seyahat, doğu felsefesi, modern mimari, çağdaş doğu felsefesi, modern mimari, çağdaş sanat, Rus filmleri ve elektronik müzikle de ilgilenen Richard Monturo, bir dönem Yeni Zelanda ve Avustralya’da Amerikan Pateni antrenörlüğü de yapmış.
‘eniyi3lü’ fikri çok zekice bir iş
VOLVO’nun Türkiye’de gerçekleştirdiği ‘eniyi3lü’ kampanyasını çok başarılı bulduğunu ve dünyaya örnek olduğunu kaydeden Richard Monturo, “Bu kampanya artık güvenlikten başka anlatılacak konular olduğunun güzel bir örneği. Ürün pazarda çok ses getirecek bir ürünse ve bu ürün 1.6 dizel otomatikse, böyle yaratıcı bir fikir bulup, direkt o motorun iletişimini yapmak çok zekice. Bunu dünyanın her yerinde yapmaya devam edeceğiz” diye konuştu.
12 milyar dolarlık yatırım yapacak
RICHARD Monturo, Volvo’nun CEO’su ve Başkanı Stefan Jacoby liderliğinde yeni bir yönetim ekibinin iş başına geldiğini hatırlatarak şunları söyledi: “Heyecan verici ürünlerin, yeni motor ve güç aktarma organlarının lansmanlarını yapıyoruz ve dünyanın her tarafındaki birçok pazarda çok olumlu bir satış ivmesi yakaldık. Şirket olarak yeni bir yön belirledik ve tek başımıza 12 milyar dolarlık yatırım yapmayı planlıyoruz. Ayrıca yeni kurumsal, marka ve ürün stratejilerimizi kararlaştırdık. Buna göre 2020 yılına kadar yılda 800 bin otomobil satışına ulaşmak, önde gelen lüks markalardan biri olmak ve tercih edilen bir işveren haline gelerek dünya çapında en yetenekli çalışanlar için bir çekim oluşturmak istiyoruz.”
İsrail’den sonra Yunan halkı da Alman otomobili almıyor
RICHARD Monturo, bir çok ülkede hızlı büyüdüklerini ama son dönemde en dikkatini çeken ülkenin Yunanistan olduğunu belirterek, “Krizdeki Yunanistan’da halk Almanya Başbakanı Angela Merkel’e ve yönetimine kızdığı için Alman markalı lüks otomobilleri almaktan vazgeçmiş. Bu da Volvo’nun satışlarının büyümesini ve lüks pazarda yüzde 42 gibi bir paya ulaşmasını sağladı. Bu oran geçtiğimiz yıl yüzde 20’ler civarındayı” dedi. Volvo’nun Almanlara karşı en güçlü olduğu ülkelerden biri de İsrail. İsrail’de Alman markalar tercih edilmediği için Volvo lüks sınıfta pazar lideri.
V40
Richard Monturo, taahütlerini sırayla yerine getirdiklerini belirterek, “İki ay önce Cenevre Otomobil Fuarı’nda yeni Volvo V40 rakiplerinden çok farklı ve çarpıcı tasarımıyla görenleri anında etkisi altına alıyor. Yıl sonunda Türkiye’de de satışa sunulacak V40’ın Volvo satışlarını önemli ölçüde artıracağını düşünüyoruz” dedi.