Yeni normalimizi deneyimlediğimiz bu dönemde, virüslerin yayılması anlamına gelen “viral” kelimesini çok fazla duymak istemiyoruz; ama gelin, bu kelimeyi dijital reklamcılık terminolojisinde ele alalım ve özellikle sosyal medyadaki etkilerinden bahsedelim.
#Şinasi Furkan Avcıİnternet dünyasıyla birlikte pek çok yeni kavram ortaya çıktı, bunlardan biri de 'viral' kelimesi oldu. Viral reklam belirli bir topluluğa yapılabileceği gibi sınırlı bir hedef kitle için tek bir platform üzerinden de yapılabilir. Peki, viral ne demek? Viral nedir? Viral reklam ve pazarlama ile ilgili bilgiler
#Viral Ne Demekatv'de yayınlanan 'Kim Milyoner Olmak İster?' yarışmasında 'Çin Seddi nerededir?' sorusuna iki joker kullanarak doğru cevap verebilen yarışmacı sosyal medyada gündem olmuştu. Posta Gazetesi yazarı Mesut Yar, çok konuşulan bu olayın 'viral reklam' olduğuna inandığını söyledi.
#Kim Milyoner Olmak İster?Ayağı burkulduğu için Ayder Yaylası’nda bir çiftin aracına otostop çeken 60 yaşlarındaki Ayşe Kurucu, fotoğraf makinesini araçta unuttu. Makinenin içindeki fotoğraflara bakan çift, arabalarına aldıkları kadının tek başına dünya turunda çekildiği fotoğrafları görünce fotoğrafları sosyal medyada paylaştı. Çift, uzun uğraşların sonucunda Ayşe Teyzeyi buldu ve İstanbul’dan İzmir’e gelerek fotoğraf makinesini teslim etti.
#Ayşe TeyzeİZMİR'deki Yaşar Üniversitesi'nin Film Tasarımı Bölümü birinci sınıf öğrencisi Ömer Gümüşer'in yönetmenliğini yaptığı kısa film, Lösemili Çocuklar Vakfı'nın (LÖSEV) toplum bilincini arttırmak ve kansere karşı bir duruş sergilemek için üniversite öğrencileri arasında düzenlediği "Viral reklam filmi" yarışmasında birinci oldu.
#Lösevİnternet üzerinde paylaşılan içeriklerin çok çabuk yayıldığı bir gerçek. Peki, hangi viral içerik internette daha çabuk yayıluyır? Çarpıcı bir bilgiyi ortaya koyarak öfke duymamıza sebep olanlar içerikler internette çabuk mu yayılır? Sorularınızın cevabı haberimizde..
#Hangi Viral İçerik İnternette Daha Çabuk Yayılıyor?TEMİZ ve yeşil enerji olarak adlandırılan yenilenebilir enerji kaynaklarının yaygınlaştırılmasını amaçlayan Yaşar Üniversitesi öğrencileri, Greenpeace için reklam projeleri geliştirdi. Dünya çapında gerçekleştirdiği faaliyetlerle tanınan çevreci sivil toplum kuruluşu Greenpeace yetkililerine projelerini sunan öğrenciler, hem yaratıcı hem mizahi sloganlar, internet sitesi, afiş ve reklam filmleriyle nükleer enerjinin alternatifi olan yenilenebilir enerji kaynaklarına dikkat çekmeyi amaçladı.
Kampanya dönemlerinde 49 Euro gibi inanılmaz fiyatlara satılan uçak biletleri Türkleri gezginliğe kışkırtıyor. Ben de böyle sürpriz bir biletle kendimi Lviv’de buldum. Devlet Başkanı Yanukoviç bile kadınların güzelliğinden bahsederek ülkesine turist çekmeye çalışıyor, bence Lviv’in UNESCO Dünya Mirası Listesi’ndeki tarihi bölgesi en az Ukraynalı kadınlar kadar çekici.
Avustralya'nın Melbourne şehrinde vatandaşların metroda dikkatli davranmaları amacıyla hazırlanan bu viral reklam videosu izlenme rekorları kırıyor. Ülkede tanınan "Tangerine Kitty" isimli gruba özel yaptırılan "Dumb Ways to Die" (Ölmek için Aptalya Yollar) isimli videoda saçları ateşe vermekten tarihi geçmiş ilaca, psikopat bir katili eve davet etmekten, iki böbreği birden internette satmaya birçok aptalca ölüm yolu var. Ancak video asıl hemzemin geçitte beklememek, peronun kenarında dikilmek gibi trenlerle ilgili kazalara dikkat çekmeyi amaçlıyor.
#HtvhaberSeyrettiğinizde "BÖYLE ŞAKA MI OLUR YAHU?" diyeceksiniz..!! Dünyaca ünlü Güney Koreli bir teknoloji şirketinin ofisinde yapılan bu asansör şakasının görüntüleri internette izlenme rekorları kırıyor. Sıradan bir günün yoğunluğu içinde asansöre binen bina çalışanları bir anda ışıkların sönmesi ve asansörün zemininin hızla aşağı düşmesiyle korku dolu anlar yaşıyor. Ancak aslında bu bir reklam. Zemindekiler de firmanın ürettiği son teknoloji bilgisayar ekranları. Asansördekiler bir süre sonra olan bitenin ne olduğunu anlıyor. Ancak zeminin düşmeye başladığı anda kenara kaçmaya çalışanların hali görenleri güldürüyor. İşte size, sanal alemde dolaşarak tık rekoru kıran o viral reklam.. KURGU : LEVENT SERT
#Htvhaber'Sütü Seven Kamyoncular'olarak tanıdığımız BatesMotelPro’ ekibinin beş bölümlük internet dizi olarak başlayan projesi ‘Patlak Sokaklar: Gerzomat’ adıyla beyazperdeye taşındı. Film, Türkiye’de beyazperdeye aktarılan ilk viral video olma özelliği taşıyor. Aslında dünyada da pek örneği yok.
Türkiye dijital pazarlamada oldukça iyi bir yerde. Mobil pazarlamadaysa 1 numara. Genç girişimcilerimizin şirketleri yabancıların iştahını kabartıyor. Bu alanda faaliyet gösteren firmalardan 41?29!, geçen günlerde global reklam ve pazarlama devi WWP tarafından satın alındı.
İşte, dünyanın önde gelen teknolojik şirketlerinden birinin internet üzerinden yaptığı bu reklam filmi, gençler arasında tıklanma rekoru kırdı.. NOT: Sanal alemde buna "Viral Reklam" deniyor. Şirket bu yolla reklam yayın parası ödemeden videosunu yüzbinlerce hatta milyonlarca kişiye tıklatmış oluyor..Firmalar espirili, şaşkınlık yaratan bu tip görüntüleri email veya sosyal medya yoluyla yaygınlaştırıyor, bu sayede çok küçük bütçelerle çok büyük bir kitleye ulaşmaktadırlar.
#Htveglenceİlk olarak ünlü Fransızca şarkıların fonetiğine uygun Türkçe sözler yazarak dikkat çektiler: ‘Sütü Seven Kamyoncu’, ‘Bana Kitap Al’ ve ‘Esmeralda’... Bu şarkılar internette tıklanma rekorları kırdı. Son videoları ‘Tuttur Kral Sensin’de de, Operadaki Hayalet ve Queen’in Bohemian Rhapsody’sine komik sözler yazdılar. Facebook’ta yaklaşık 70 bin takipçileri var. Kendilerine Batesmotelpro diyen grubun sloganı ‘Sinirlerinizi alacağız’. Yeni projeleri ‘Kanal Tedavisi’ ise 2 Kasım’da Beyoğlu Jolly Joker Balans’ta