Uçağının şüpheli bir şekilde düşmesiyle 30 yıl önce yaşamını yitiren Jandarma Genel Komutanı Orgeneral Eşref Bitlis’in torunu 32 yaşındaki Hazal Şahin, Güney Kore’de öldü. Şahin’in üniversite okumak için gittiği Güney Kore’de şeker komasına girip yaşamını yitirdiği belirtildi.
#Hazal ŞahinANKARA 11. Hava Ana Ulaştırma Üs Komutanlığı’na bağlı 212. Filo’nun envanterindeki Casa CN235 tipi 68 kuyruk numaralı VIP uçağının ekibi dört kişiden oluşuyordu: Pilot Üsteğmen Reşat Bora, yardımcı pilot Üsteğmen Nail Sarıaltın, uçuş-yükleme teknisyeni Kıdemli Başçavuş Faruk Yusufoğlu ve kabin astsubayı İsrafil Bedir...
#YazarlarSavunma Sanayi İcra Komitesi’nin 9 Nisan'daki toplantısında, hükümet ile askerler arasında, VİP uçak alımında olduğu gibi Göktürk Uydu Projesi’nde de kriz yaşandığı ortaya çıktı. Hükümetin ihalenin İtalyanlara verilmesini istediği, askerlerin ise buna kesin bir dille karşı çıktığı bildirildi.
İranlı 1 bakan, 1 bakan yardımcısı ve 20 vekili taşıyan İran Cumhurbaşkanlığı uçağı, Türk hava sahasından izinsiz geçmek isteyince Atatürk Havalimanı’na indirildi. Saat 03.11’de inen uçak, 8 saat sonra hareket etti. Uçağın iniş nedeni kayıtlara ’yakıtının azalması’ olarak geçti.
Donanımı olmadığı halde Başbakan Tayip Erdoğan’ın uçağı ANA’yı ETOPS’lu uçurmaya çalışan ancak Sivil Havacılığın olumsuz görüşü üzerine vazgeçen THY, bir vahim hataya daha imza attı. Hürriyet’te yer alan haberin ardından basın açıklaması yapan THY yönetimi, Airbus A319 tipi ANA uçağının, 120 dakikalık ETOPS yapma lisansı bulunduğunu belirterek, uçağın bu uçuşa uygun olduğu savını öne sürdü. Bunun üzerine havacılık otoriteleri, THY’nin ETOPS konusunda bilgilerinin eksik olduğunu gözler önüne serdi.