Her yıl 600 bine yakın çift düğün hazırlığı yapıyor. Bir dizi sektörde ciddi hareketlilik yaratan düğün hazırlıkları, bu alandaki girişimler için de önemli bir potansiyel taşıyor. 2007 yılında bir start-up projesi olarak hayata geçen Düğün.com CEO’su Emek Kırbıyık "Çiftler evlilik kararı aldığı andan itibaren ilk iş olarak internette düğün mekânı aratıyor" dedi.
#DüğünBütün dillerde, yeni evlenen bir çiftin ilk dönemlerine balayı denir. Modern çağda evlendikten sonra çiftlerin ailelerinden, çevrelerinden uzakta bir süre geçirmesi geleneği Batı Avrupa’da doğdu. Seyahat etme alışkanlığı ve dolayısıyla turizm geliştikçe, balayı seyahat anlamını almaya başladı. Turizm günümüzdeki gibi küresel bir endüstri halini alınca, balayı da ister düşük, ister yüksek gelir grubundan olsun, toplumun geneline yayılan bir alışkanlık oldu.
The Pucic Palace, Hırvatistan’ın son yıllarda gittikçe popülerleşen turizm merkezi Dubrovnik kentinde tarihi bir binada, iki suit, 17’si normal odalı şirin bir otel. 750 yıllık bina bir zamanlar Pucic Ailesi’nin malikanesiydi. Dubrovnik’in tarihi bölümünde yer alan otel, beş yıl önce Uzel Holding tarafından butik otel haline getirildi. Genel Müdürü Erol Olcan "Her mevsim yüzde 70 doluluk oranıyla çalışıyoruz, sebebi müze gibi bir otel olmamız" diyor.