PERYÖN’ün (Türkiye İnsan Yönetimi Derneği) bu yıl 32’ncisini düzenleyeceği İnsan Odağında Yönetim Kongresi, ‘PİT Stop’ temasıyla, 5-6 Kasım tarihlerinde Lütfi Kırdar Kongre Merkezi’nde gerçekleşecek. Türkiye’den pek çok uzman ismin yanı sıra yabancı konuşmacılar da katılacağı kongrede, iş dünyasının ve insan kaynaklarının en önemli başlıkları ele alınacak.
#Hürriyet İKAlanında uzman isimleri bir araya getiren, gençlerin kariyerlerine yönelik konuşmaları içeren MZV-MEF YetGen Zirvesi, 18 Aralık’ta Türkiye’nin dört bir yanından gelen 1500’e yakın genç ile gerçekleştirildi. Ayrıca, Zirve’de MZV-MEF YetGen’in 2022 yılı ilk dönem başvurularının açıldığı da duyuruldu.
#Yetgen ZirvesiGelecek hafta başlayacak People Make The Brand İşveren Markası Konferansı’nı, etkinliğin yaratıcısı ve küratörü Evrim Kuran’la konuştuk. Kuran “Esneyebilme, yeniden öğrenebilme, eskiden öğrendiklerinden vazgeçebilme yeteneğin varsa, ne iş yaparsan yap, sen de işin de öne çıkarsınız. Yaşımız kaç olursa olsun mesleklerimizi değiştirebileceğimiz bir dönem geliyor. Kârlılığın değil, insan esenliğinin önemsenmesine ihtiyaç var” diyor.
#GazetehaberleriGünümüz iş dünyası Y kuşağının etkisiyle hızla değişirken şimdi de Z kuşağı ile karşı kaşıya. Nüfus bilimciler Z kuşağının en yaşlılarının 18 ila 23 yaş arasında olduğunu kabul ediyor. Araştırmacılar Z kuşağının kendinden önce gelen Y kuşağına göre çok farklı olduğunu düşünüyor. Bu konuda yapılan çalışmalara göre Z kuşağının yüzde 37’si kendi şirketini kurmak istiyor, yüzde 19’u esnek çalışmaya çok önem veriyor.
#Z KuşağıGençlerin her yıl büyük bir heyecanla beklediği MZV Gençlik Zirvesi’nin üçüncüsü, ilham veren konuşmacılar ve nefes kesen performanslar ile, Van’dan Tekirdağ’a, Balıkesir’den Manisa’ya Türkiye’nin dört bir yanından gelen 2.500’ü aşkın lise ve üniversite öğrencisini Zorlu PSM’de bir araya getirdi.
#ÜniversiteUniversum tarafından Türkiye dahil 61 ülkede yaptığı En Çekici İşveren Araştırması’nda göre mühendislik ve yönetim bilimleri öğrencilerine en çekici işverenler soruldu. Türkiye’den 46 üniversiteden 41 bin öğrencinin katıldığı araştırmaya göre yönetim bilimleri öğrencileri Koç Holding’i en çekici işveren seçerken, mühendislik öğrencileri Aselsan’ı seçti. Dünyada ise hem yönetim bilimleri hem de mühendislik öğrencileri için en çekici işveren Google.
#İşverenHer yıl dünyanın 61 ülkesinde 1,8 milyon gençle gerçekleşen Universum En Çekici İşverenler Araştırması’nın bu yıl Türkiye’de 6.sı düzenlendi. Türkiye’nin gençlerinin şirketlerden neler beklediğini ortaya çıkaran araştırma, 2018’in en çekici işveren markalarını da açıkladı.
#ÜniversiteKuşak araştırmalarıyla dikkat çeken ve bu konuda ilklere imza atan Evrim Kuran’ın, Türkiye’nin yaşayan 5 kuşağının çarpıcı yönlerini anlattığı kitabı “Telgraftan Tablete” tüm kitapçılarda. Bizim de dahil olduğumuz Y kuşağı başta olmak üzere kuşaklar arası ilişkilere göz kırpan bu kitabın yazarını hep birlikte tanıyalım dedik.
#Üniversite91. sayımızda Kariyer sayfamızın konuğu, Dinamo Danışmanlık Kurucu Ortağı ve Universum Orta Doğu Direktörü Evrim Kuran. Kuran ile üniversite öğrencilerini, kariyer yollarında yakından ilgilendiren People Make The Brand – Campus etkinliği hakkında konuştuk.
#Evrim Kuranİş uygulamaları alanında yazılımlar geliştiren SAP’nin ekosisteminde yer alan itelligence, Çırağan Sarayı’nda İK 4.0 Yeni Nesil Uygulamalar başlıklı bir etkinlik düzenledi. Etkinlikte, dijitalleşerek dönüşen çalışma ortamında, çağa ayak uyduran İK uygulamaları hakkında bilgiler paylaşıldı.
#Dijitalleşme2017’nin ilk pazarında Evrim Kuran’la birlikteyiz... O, gençlerle ilgili çalışan bir araştırmacı. Türkiye’de ve dünyada pek çok şirkete danışmanlık veriyor. Çeşitli ülkelerde, ‘Y jenerasyonu’nun şirketler ve sektörlerle ilgili algısını ölçen Universum’un Türkiye ve Ortadoğu çalışmalarından sorumlu. Dünya genelinde, 1.5 milyon gence ulaşan çok kapsamlı bir araştırma modelleri var. 2016’da Türkiye’de 48 bin gence ulaştılar. Elinde çarpıcı veriler var. Yeni yıla girdik ya, gençlerin durumunu konuşmak istedim Evrim’le. Gençler, gelecekten ne bekliyor? İşsiz gençler ne olacak? En büyük hayalleri ne? Umutsuzluk yaşıyorlar mı? Yeni kuşak için ‘işyeri’ nasıl bir yer?
#AYŞE ARMANL’Oréal Paris, Garnier, Vichy, La Roche-Posay gibi 20 markası olan L’Oreal’in Türkiye’de 1.300 çalışanı var. Güzellik sektörünün gençlerin ilgisini çektiğini söyleyen L’Oreal Türkiye İK Direktörü Canan Karacan, “Gençler yaptıkları işte anlam arıyorlar, bizim sektörün anlamı insanların hayatına güzellik katmak” diyor.
#LorealŞirketlerin İK gündemlerinde ön sıralara yerleşen konulardan biri yetenek rekabeti. Rekabet arttıkça, yetenekli çalışanı kapma yarışı da kızışıyor. Yetenek araştırma şirketi Universum’un Global Başkan Yardımcısı Richard Mosley, şirketlerin yetenekli çalışanları kendilerine çekebilmeleri için onların isteklerini dikkate almaları gerektiğini söylüyor.
L’Oréal Türkiye, Boğaziçi Üniversitesi işbirliğinde öğrencilere yönelik ‘Girişimcilik Dersi’ programına destek veriyor. Program ile öğrencilerin girişimcilik konusundaki bilgi ve yetkinliklerinin geliştirilmesi hedeflenirken, akademi ve özel sektöre dair en güncel uygulamalar öğrencilere aktarılıyor.