Burcu ÖZÇELİK SÖZER - bozcelik@hurriyet.com.tr
Oluşturulma Tarihi: Kasım 25, 2018 21:22
Universum tarafından Türkiye dahil 61 ülkede yaptığı En Çekici İşveren Araştırması’nda göre mühendislik ve yönetim bilimleri öğrencilerine en çekici işverenler soruldu. Türkiye’den 46 üniversiteden 41 bin öğrencinin katıldığı araştırmaya göre yönetim bilimleri öğrencileri Koç Holding’i en çekici işveren seçerken, mühendislik öğrencileri Aselsan’ı seçti. Dünyada ise hem yönetim bilimleri hem de mühendislik öğrencileri için en çekici işveren Google.
Genç yetenek araştırmaları yapan
Universum tarafından 61 ülkede 1.8 milyon genç ile yapılan En Çekici
İşveren Araştırmaları’nın sonuçları açıklandı. Araştırmanın Türkiye ayağı, 46 üniversiteden İktisadi İdari Bilimler, mühendislik, bilişim teknolojileri, fen bilimleri, sağlık, tıp, edebiyat, eğitim ve sosyalbilimler öğrencilerinden oluşan toplam 41 bin 117 öğrenci ve ortalama 3 yıldır iş yaşamında olan 13.116 genç profesyonelden edinilen içgörülerle tamamlandı. Araştırma sonuçları şöyle:
TÜRKİYE’DE EN ÇEKİCİ 10 İŞVEREN:Yönetim bilimleri öğrencileri ·
Koç Holding
· Türk Hava Yolları
· Sabancı Holding
· Apple
· Google
· Microsoft
· Zorlu Holding
· Ziraat Bankası
· Unilever
· Türkiye İş Bankası
Mühendislik öğrencileri için ·
Aselsan · Google
· Apple
· Microsoft
· Türk Hava Yolları
· Koç Holding
· TAI (TUSAŞ)
· Roketsan
· Sabancı Holding
· Havelsan
DÜNYADA EN ÇEKİCİ 10 İŞVEREN:Yönetim bilimleri öğrencileri· Google
· Goldman Sachs
· EY
· Deloitte
· KPMG
· PwC
· Apple
· J.P. Morgan
· McKinsey & Company
· Microsoft
Mühendislik öğrencileri· Google
· Microsoft
· Apple
· BMW Group
· Intel
· General Electrics (GE)
· IBM
· Siemens
· Samsung
· Amazon
Türkiye’de öğrenciler eğitim ve gelişime yatırım yapan şirketleri en çekici buluyorlar. Bu yıl Çekici İşvereni Nasıl Tanımlarsın? sorusunu hem 22.4 yaş ortalaması olan öğrencilere, hem de 28.7 yaş ortalaması olan genç profesyonellere yöneltildiğinde yanıt, ‘Prestij!’ oldu. Türkiye’de prestijli işverenlere yönelim daha fazla.
Araştırma sonuçlarını yorumlayan Universum Orta Doğu Direktörü ve Dinamo Danışmanlık Kurucu Ortağı Evrim Kuran, “Dünyanın en büyük 12 ekonomisindeki araştırma sonuçlarına göre ise iş yaşam dengesi vaadinin şirketlerdeki çekicilik algısındaki önemi artıyor. İnovasyon ve şirketin ulvi amacı da çekicilikte önemli faktörler. Gelişmiş ekonomilerdeki bir diğer kritik faktör çalışma ortamı. Yaratıcı bir ortam sunan şirketler en çekici olarak algılanıyor. Çalışan gelişimine yatırım da belirleyici unsurlardan” diyor.
HEDEFLERİ ULUSLARARASI KARİYER
Üniversite öğrencilerinin kariyer hedeflerinde ilk sırada uluslararası kariyer yer alıyor. Önceki yıllarda görülen yaratıcılık, yenilikçilik yerini Türkiye dışında kariyer yapmaya bırakmış.
Türkiye’de halihazırda istihdam edilmiş genç profesyonellerde de benzer bir tablo var. Genç çalışanlarda da yaratıcılık, yenilikçilik geçen yıl görüldüğü ilk sıradaki yerini bırakmış. Genç profesyonellerin kariyer hedefleri arasında bu yıl ilk defa “İş/özel hayat dengesi” birinci sırayı almış. İş-özel yaşam dengesi hedefinde her ne kadar gelişmiş ekonomilerin gerisinde olsak da, bu önceki yıllarda görülmeyen bir yükseliş.
EN POPÜLER SEKTÖR EĞİTİM
Araştırma, kariyer yaşamına hazırlanan gençlere sadece çekici buldukları şirketleri değil, en beğendikleri sektörleri de soruyor. Sektör tercihleri fakülte gruplarına göre değişiklik gösterse de tüm öğrenciler için önceki iki yılda olduğu gibi bu yıl da en tercih edilen sektör olarak ilk sırada eğitim ve bilim kuruluşları geliyor. Evrim Kuran, “Türkiye’de genç olmak kolay değil. Sürdürülebilir kariyer ve iş güvencesi ihtiyaçlarına iş & yaşam dengesi talebi de eklenince en çekici iş olarak eğitimcilik akla geliyor. Bu yıl, çekiciliği en çok artan sektörler olarak karşımıza havacılık ve savunma sanayi ile e-ticaret endüstrileri çıkıyor” diyor.