Uluslararası denetim ve danışmanlık şirketi Ernst & Young’ın (EY) araştırmasına göre, dünya genelindeki pek çok farklı şirketin üst yöneticisi, bu yıl küresel ekonomide düşük büyüme ve yüksek faiz bekliyor. Ancak CEO’ların iyimser olduğu konular da var. Araştırmaya göre bu yıl gelirlerde ve kârlılıkta artış öngörülüyor.
#Ernst & YoungGünümüzde 15-25 yaş grubunu oluşturan Z kuşağının, 55-65 yaş grubundaki boomer kuşağına göre dijital ortamda daha çok dolandırıldığı ortaya çıktı. Uzmanlar, dijitalin içine doğan Z kuşağının idealist ancak saf bir nesil olduğuna, boomer kuşağının ise daha temkinli davrandığına dikkat çekti.
#Z KuşağıÇin’in aldığı karantina önlemleri nedeniyle Şangay’da otomotiv sektörüne tedarik parçaları üreten fabrikalar üretim yapamazken, limana yanaşamayan yüzlerce gemi uydu takip uygulamasında ortaya bu ilginç görüntüyü çıkardı. Yaşanan sıkıntıların otomotivdeki tedarik zincirine yeni bir darbe vurması beklenirken, Türkiye’deki fabrikaların da mayıs ve haziran aylarında üretim araları vermek zorunda kalabileceği belirtiliyor.
#OtomotivMicrosoft ve EY (Ernst & Young), Orta Doğu ve Afrika Bölgesi’ndeki şirketlerin yapay zekâ kullanımını değerlendirmek üzere hazırlanan geniş kapsamlı raporun sonuçlarını paylaştı. Stratejik önem, kullanım alanları, farkındalık ve yapılan yatırımlar açısından bakıldığında bölgesinde lider olan Türkiye, bölgede yapay zekâya en çok yatırım yapan ülke olarak öne çıktı. Raporda, Türkiye'deki şirketlerin yüzde 80’inin, yapay zekâ stratejisini doğrudan üst düzey yönetimde ele aldığı ve bölge genelindeki yüzde 28 oranına kıyasla Türkiye’deki şirketlerin yüzde 35’inin pilot yapay zekâ teknolojilerini aktif olarak kullandığı belirtildi.
#Yapay ZekaDünya Ekonomik Forumu, bu yıl geçen yıllardan farklı olarak kadınlara, eşitliğe daha fazla dikkat çekiyor. Davos Zirvesi’nin 48’inci yılının tüm eşbaşkanları kadın. Ve bu kadınlar dünyayı yönetip finans piyasalarına yön verdikleri gibi tüm diğer kadınlar için cinsel tacize, eşitsizliğe, yoksulluğa karşı seslerini yükseltiyorlar.
#Gila BenmayorUluslararası denetim ve danışmanlık şirketi EY’nin ‘Finans 4.0: Yüksek Risk Ortamında Kurumsal Raporlamanın Dönüşümü’ adlı araştırmasına göre; şirketlerin finans liderleri CFO’lar için kurumsal raporlamada en büyük endişe kaynağını veri güvenliği ve gizliliğinin sağlanması oluşturuyor.
#CfoTürkiye merkezli teknoloji firması reeder’ın kurucu ortağı Sezen Sungur Saral, vizyon sahibi kadın girişimcileri desteklemek amacıyla hayata geçirilen, Global Girişimci Kadın Liderler Programı'nın 10. yılını kutlamak üzere ABD’de düzenlenecek bir etkinlikte konuşma yapacak
#ReederUluslararası denetim ve danışmanlık şirketi EY sürücüsüz araç teknolojilerinin sigortacılık sektörü üzerindeki etkilerini araştırdı. Rapora göre; 2020’de trafik kazalarının önlenmesini sağlayacak bir teknoloji piyasaya sürülecek. Bununla birlikte otomotiv sektöründeki teknolojik ilerlemelerin gelecekte sigorta primlerinin düşmesi ve araç garanti sürelerinin uzaması gibi etkiler yaratması bekleniyor
#Sürücüsüz OtomobilUluslararası denetim şirketi PKF’nin yabancı yatırımların başarı ve başarısızlığının altında yatan nedenleri incelediği araştırmasına göre, Türkiye’de en çok kültürel, yönetsel ve politik uyum sağlayan Amerikalı, Alman ve İngiliz şirketler başarılı oluyor. En başarısızlar, Rus, Avusturyalı ve Fransız yatırımcılar.
#Yabancı YatırımPwC’nin Davos Zirvesi öncesinde açıkladığı Küresel CEO araştırmasına göre bu yıl CEO’ların yüzde 79’unu ‘aşırı regülasyonlar’ ve yüzde 74’ünü de ‘jeopolitik riskler’ endişelendiriyor. Türkiye’deki CEO’ların ise yüzde 93’ü jeopolitik risklerden, yüzde 90’ı da döviz kurlarındaki kırılganlıktan endişeli.
#Davos ZirvesiUluslararası denetim ve danışmanlık şirketi EY’nin yaptığı araştırma CFO’ların geleneksel finans görevlerini yerine getirmenin yanı sıra CEO’lara stratejik danışmanlık yapma sorumluluklarının arttığını gösteriyor. CEO’lar şirket stratejisini geliştirmek amacıyla karar alma sürecinde CFO’ların (finans direktörü) görüşlerine daha fazla başvuruyor.
Uluslararası denetim ve danışmanlık şirketi EY, iş dünyasına radikal değişiklikler getirmeye hazırlanan Z kuşağına ulaşmak isteyen şirketlere ipuçları verdi. EY’nin çalışmasında Z kuşağını etkilemek isteyen markaların bu kuşağın sürekli evrilen ihtiyaçlarına cevap vermesinin, onları çözümün bir parçası haline getirmesinin önemine dikkat çekildi.
#Z KuşağıTÜRKİYE sanal alışverişi çok sevdi. Uluslararası danışmanlık şirketi EY’nin araştırmasına göre Türkiye internet kullananların yüzde 69’unun sanal alışveriş yapması ile dünya dördüncüsü oldu. Dünya ortalaması olan yüzde 62’yi de geride bırakan Türkiye’de 50 yaş üstündekilerin sanal alışveriş oranı da dünyayı geçti.