Güncelleme Tarihi:
ULUSLARARASI denetim ve danışmanlık şirketi Ernst Young’ın (EY) 34 ülkede 29 bin 943 kişiyle gerçekleştirdiği, Türkiye’den de 1000 kişinin katıldığı “Global Tüketici Araştırması”na göre Türkiye’de sanal alışveriş yapan tüketici oranı dünya ortalamasının üzerinde. Araştırmaya göre global olarak ortalamada internet kullanıcılarının yüzde 62’sinin online alışveriş yapıyor. Türkiye’deki internet kullanıcılarında ise bu oran yüzde 69’a çıkıyor. Türkiye bu oranı ile dünya dördüncülüğünü de kazanıyor. Ayrıca Türkiye’de genci de yaşlısı da sanal alışverişte dünya ortalamasını aşmayı başarıyor. 50 yaş ve üzerinin sanal alışveriş yapma oranı dünyada yüzde 35 iken Türkiye’de yüzde 43.
EN FAZLA GİYİM
İnternet kullanıcıları arasındaki alışveriş oranında global sıralamada Hindistan yüzde 75’lik oranla başı çekerken, onu yüzde 70 ile Çin ve Hollanda takip ediyor. Türkiye’nin dördüncü sırada yer aldığı listede, gelir seviyesi daha yüksek olan Almanya’nın yüzde 59, Fransa’nın yüzde 52, Amerika’nın yüzde 50 ve İsviçre’nin yüzde 45 gibi oranlar ile dünya ortalamasının altında kalması dikkat çekiyor. Araştırma, Türkiye’de ve dünyada tüketicilerin online mağazalardan en çok giyim satın aldığını gösterirken; Türkiye, bu kategoride de yüzde 7’lik farkla yine dünya genel ortalamasının üzerinde yer alıyor. 12 ayda online satış kanalı üzerinden yapılan yüzde 51’lik giyim alışverişini, yüzde 46 ile tüketici elektroniği, yüzde 41 ile telefon veya mobil tarife paketleri izliyor. 2013-2014 ile 2011-2012 dönemi kıyaslandığında ise internet üzerinden yapılan alışverişlerdeki artışın en çok bu üç kategoride olduğu gözlendi.