‘Türkiye’de Yılın Otomobili’ yarışmasının birincisi hibrit versiyonu ile birlikte Türkiye’de Sakarya fabrikasında üretilen Toyota Corolla oldu. Otomotiv Gazetecileri Derneği (OGD) üyesi 74 otomotiv gazetecisinden toplamda 4 bin 170 puan alan Corolla Sedan birinciliğe ulaşırken, ikinci 3 bin 770 puanla Dacia Duster, üçüncü ise 2 bin 670 puanla Mercedes A Serisi oldu.
#GazetehaberleriOtomotiv Gazetecileri Derneği (OGD) tarafından bu yıl 4’üncü kez düzenlenen ve tüm aşamalarında büyük heyecan yaşanan “Türkiye’de Yılın Otomobili” yarışmasının birincisi hibrit versiyonu ile birlikte Türkiye’de Sakarya fabrikasında üretilen Toyota Corolla oldu.
#Otomotiv Gazetecileri DerneğiOtomotiv Gazetecileri Derneği (OGD) üyeleri “Türkiye’de Yılın Otomobili” seçimi ile ilgili hazırlıklar için Fairmont Quasar İstanbul'da bir araya geldi. OGD Başkanı Ufuk Sandık, toplantıda 2018 yılının genel bir değerlendirmesini yaptıklarını belirterek, 2019 yılında gerçekleştirilecek olan Türkiye'de Yılın Otomobili çalışmalarına da start verdiklerini de açıkladı.
#Otomotiv Gazetecileri DerneğiOtomotiv Gazetecileri Derneği (OGD) tarafından bu yıl 3’üncü kez düzenlenen ve ‘Otomobil Oscar’ı olarak adlandırılan ‘Türkiye’de Yılın Otomobili’ (TYO) yarışması sonuçlandı. Hyundai’nin hibrit modeli Ioniq, 76 otomotiv gazetecisinden toplamda 3 bin 820 puan alarak birincilik koltuğuna oturdu. Yarışmada ikinci Peugeot 5008, üçüncü Skoda Kodiaq oldu.
#GazetehaberleriAlmanlara inat 1895 yılında bir mühendis ve bir kitapçı tarafından bisiklet üretimiyle temelleri atılan Çek Skoda’nın 121 yıllık tarihi aslında otomobil üretiminin seyrini ortaya koyuyor. Bu tarihe geçtiğimiz hafta ‘Laurin&Klement’ markalı 111 yıl önce üretilen ilk otomobili test ederek şahit olduk. Bugün logosunda Kızılderili simgesi bulunan markanın Almanların kontrolüne geçmesi ise ilginç bir tesadüf olmuş.
#Skoda70 yılı aşkın süredir Scuderia Ferrari’nin ‘İnovasyon Ortağı’ olan Shell, farklılaştırılmış yakıtı Shell V-Power ve PurePlus Teknolojisi ile üretilen Shell Helix Ultra sayesinde Scuderia Ferrari'ye pistte güç vermeye devam ediyor.
#Shellİstanbul Kültür Sanat Vakfı tarafından, gelecek ay 15. kez düzenlenecek İstanbul Bienali’nin teması “İyi Bir Komşu” olarak belirlenince, komşuluk üzerine yeniden kafa yormaya başladık. Komşuluk, mahalle hayatına dair pek çok şey gibi mazide kalmış, nostaljik bir ilişki biçimi mi, yoksa dönüşebilir mi? Komşu hâlâ komşunun külüne muhtaç mı? Hem sonra kim o iyi komşu? Bize benzeyen, bizim gibi yaşayan biri mi? Rengi, dili, inanışı, cinsel tercihleri, siyasi fikirleri farklı olanlara, ön yargıya kapılmadan kapımızı açıyor muyuz? Rezidans ve modern site hayatının, geleneksel komşuluk ilişkilerini erozyona uğrattığını, kapı komşularının bile birbirini tanımadığını, yaşayanlar tespit ediyor ama uzmanlara göre bu ‘ilişkisizlik’ halinden ufak çabalarla dönüş mümkün.
#KomşulukOtomotiv Gazetecileri Derneği (OGD) tarafından bu yıl ikinci kez düzenlenen ve büyük heyecana sahne olan “Türkiye’de Yılın Otomobili” (TYO) yarışmasının birincisi Renault Megane Sedan oldu. OGD üyesi 78 otomotiv gazetecisinden toplamda 4430 puan alan Renault Megane Sedan birinciliğe ulaştı. Geçtiğimiz yıl bu ödülün sahibi Skoda Superb olmuştu.
#Yılın OtomobiliOtomotiv Gazetecileri Derneği (OGD) tarafından bu yıl ilki düzenlenen ‘Türkiye’de Yılın Otomobili’ (TYO) yarışmasının birincisi Skoda Superb oldu. 7 otomobilin yarıştığı finalde Skoda Superb, 64 otomotiv gazetecisinden 3 bin 80 puan alarak birinciliğe ulaştı. Yarışmada Opel Astra 2 bin 850 puanla ikinci Fiat Egea ise 2 bin 650 puanla üçüncü oldu.
#SuperbOtomotiv Gazetecileri Derneği (OGD) tarafından bu yıl ilki düzenlenen ‘Türkiye’de Yılın Otomobili’ (TYO) yarışmasının birincisi Skoda Superb oldu. 7 otomobilin yarıştığı finalde Skoda Superb, 64 otomotiv gazetecisinden 3 bin 80 puan alarak birinciliğe ulaştı. Yarışmada Opel Astra 2 bin 850 puanla ikinci Fiat Egea ise 2 bin 650 puanla üçüncü oldu.
#OGDHürriyet Otoyaşam Gazetesi’nin bu yıl Petrol Ofisi ve Intercity’nin sponsorluğunda beşincisini düzenlediği Türkiye’nin ’en beğenilen otomobilleri’ yarışması ’Otobil’de kazananlar belli oldu. 15 Ekim 2008 tarihinde başlayan Otobil yarışmasında, otomobilseverlerin oylarıyla belirlenen 48 finalist kendi segmentlerinde ’yılın en beğenilen otomobili’ olmak için yarıştı. 22 bin otomobilseverin kullandığı 200 bine yakın oyla 16 segmentin en beğenilen modelleri belirlendi. Kazananlar 5 Mart’ta İstanbul Marriot Hotel Asia’da düzenlenen törenle ödüllerini aldı.
Türkiye’nin ilk ve tek haftalık otomotiv gazetesi Hürriyet Otoyaşam olarak geleneksel hale getirdiğimiz ’Türkiye’nin en beğenilen otomobilleri’ yarışması Otobil’de finale kalan otomobiller Autodrom pistinde otomotiv sektörü tarafından yakından tanınan kişilerden oluşan jüri tarafından test edildi.
2003 yılında yayın hayatına başlayan Hürriyet Otoyaşam Gazetesi’nin 4 yıl önce başlattığı Türkiye’nin en beğenilen otomobilleri yarışması ’Otobil’ yaşanan tüm olumsuz koşullara ve krizlere rağmen hiç bir kesintiye uğramadan yoluna emin adımlarla devam ediyor.
Orka Group Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, Türk otomotiv sektörünün son yıllarda önemli başarılara imza attığını belirterek, "Otomotiv, moda ve turizm sektörü iyi olan ülkelerin durumu bugün ortada. Fransa ve İtalya bu konuda en ileri ülkeler. Türkiye’de bu üç sektörde önemli bir yere geldi" dedi.
Hürriyet Otoyaşam Gazetesi olarak bu yıl dördüncüsünü düzenlediğimiz Otobil’de 49 aday, finalist kendi segmentlerinde yılın en beğenilen otomobili olmak için Autodrom pistinde 9 kişilik jüri tarafından yağmur altında 8 saat test edildi. Otomotiv firmalarının da yoğun ilgi gösterdiği test sürüşü sonrasında, ’Otobil’ yarışmasının otomotiv sektörü için önemi bir kez daha ortaya çıkmış oldu.