İşte Türkiye’nin en beğendiği 16 otomobil

Güncelleme Tarihi:

İşte Türkiye’nin en beğendiği 16 otomobil
Oluşturulma Tarihi: Ocak 31, 2008 17:33

Hürriyet Otoyaşam Gazetesi’nin bu yıl Petrol Ofisi, Damat/Tween/ADV ve Intercity’nin sponsorluğunda dördüncüsünü düzenlediği Türkiye’nin ’en beğenilen otomobilleri’ yarışması ’Otobil’de kazananlar belli oldu.

Haberin Devamı

İşte Türkiye'nin en beğendiği 16 otomobil / FotoGaleri

26 Eylül 2007 tarihinde başlayan Otobil yarışmasında, otomobilseverlerin oylarıyla belirlenen 49 finalist kendi segmentlerinde ’yılın en beğenilen otomobili’ olmak için yarıştı. 28 bin otomobilseverin kullandığı 330 bin oyla belirlenen 16 segmentin en beğenilen modelleri 24 Ocak Perşembe günü Ceylan InterContinental Otel’de düzenlenen törenle ödüllerini aldı.

Küçük A Sınıfı: Peugeot 107Küçük B Sınıfı: Opel CorsaGiriş Sınıfı: Hyundai Accent EraOrta Sedan Sınıfı: Volvo S40Orta Hatchback Sınıfı: Audi A3Orta Üst Sınıf: Audi A5Üst Sınıf: Mercedes E SerisiMPV Sınıfı: Mercedes B SerisiCoupe Cabriolet Sınıfı: VW EosCoupe Cabriolet Üst Sınıfı: Audi R8

/images/100/0x0/56795bfcf018fb32748bf50f
4x4 Sınıfı: Land Rover Freelander 2Lüks 4x4 Sınıfı: Audi Q7Lüks Sınıf: Mercedes S SerisiHafif Ticari Sınıfı:Ford Transit ConnectPick-up Sınıfı: Nissan NavaraYerli Binek Sınıfı: Honda CivicSon dönemde Türkiye’de büyük ilgi gören ’ENBE Orkestrası’nın birbirinden güzel şarkıları eşliğinde başlayan ödül törenine, otomotiv sektörü temsilcileri yoğun ilgi gösterdi. Ödül alan ve almayan tüm firmalardan katılım yaşanırken, Otobil yarışmasına destek olan Damat/ADV/Tween’in sahibi Süleyman Orakçıoğlu ve Intercity’nin sahibi Vural Ak’da törene katılarak, Hürriyet Ailesine verdiği desteği ortaya koydu. Hürriyet Otoyaşam Gazetesi Yayın Koordinatörü Emre Özpeynirci, Otobil’in sponsorlarına verdikleri destekten dolayı birer teşekkür plaketi verdi.Törende konuşan Hürriyet Otoyaşam Gazetesi Yayın Koordinatörü Emre Özpeynirci otomotiv sektörünün Türk ekonomisinin lokomotif sektörü olduğunu belirterek, "Gerek ihracat gerek satışlar gerekse yarattığı istihdamla otomotiv sektörü Türkiye’nin en önemli gücü oldu. Bugün ihracat 20 milyar doları aşarken, üretim 1.2 milyon adede, iç pazar ise 600-700 bin tabanına oturdu. Dünyada ve Türkiye’de önemli bir kriz olmazsa, bu rakamın altına ineceğini düşünmüyorum. Bu güce bağlı olarak Türkiye’de uluslararası markalar hem üretim hem de satış ağı olarak yatırımlarını hızla artırıyor. OSD ve TAYSAD, 2010-2011 yıllarında 7.5-9 milyar dolarlık yeni yatırım Türkiye’ye gireceğini öngörüyor" dedi.Türkiye’nin bunu ucuz işgücü ve teşviklerle değil kaliteli üretimle elde ettiğini belirten Özpeynirci, şunları söyledi: "Geçmişte yurtdışında ’Made in Turkey’ etiketli otomobillere burun kıvrılırdı. Etiket konmazdı. Ama bugün Türkiye’de üretilen otomobiller için sıralar oluştu" diye konuştu. Hürriyet olarak böylesine önemli bir sektöre gereken desteği verdiklerini söyleyen Özpeynirci şöyle konuştu: "Bugün Türkiye yollarında 50’nin üzerinde markanın 400’ün üzerinde modeli bulunuyor ve bu rakam hızla artıyor. 2007 yılında 50’nin üzerinde yepyeni model piyasaya girecek. Bu durum çok büyük bir rekabeti de beraberinde getiriyor. İşte bu noktada Otobil yarışması büyük önem taşıyor. Sektör için çok önemli bir referans ve marka haline gelen Otobil yarışmasında birinci olmak artık rekabette büyük avantaj yaratıyor." 28 BİN KİŞİ 330 BİN OYİnternet üzerinden yapılan oylamada otomobilseverler, Türkiye’nin en beğenilen otomobillerini seçmek için en az 5-6 dakikalık bir süre ayırdılar. Dünya çapında internet sitelerinin abonelik için kullandıkları sistemle, www.hurriyet.com.tr, www.arabam.com, www.e-kolay.com ve www.cnnturk.com.tr siteleri üzerinden oy kullanmak isteyenler önce bazı soruları içeren bir form doldurduktan sonra elektronik posta adreslerine gönderilen şifreyle oylama yaptılar. Yeni sistemle bir kez oy kullanan bir daha oy kullanamadı. Diğer taraftan doldurulan form oy kullananların, cinsiyeti, yaşı, otomobil sahipliği, sahip olduğu otomobil markası gibi bazı temel soruları içeriyordu. Bu uzun sürece rağmen geçtiğimiz yıla ciddi bir artış yaşanarak Otobil yeni bir rekora imza attı. 2006 yılında 23 bin kişi 270 bine yakın oy kullanırken, bu yıl 28 bin kişi 330 bin oy kullanarak Otobil yarışmasına verdiği önemi gözler önüne serdi. Oy dağılımına baktığımızda ise finalist otomobilleri belirlemek için 19 bin kişi 220 bine yakın oy kullandı. Bu oylamayla 16 segmentin en beğenilen 49 modeli birincilik için mücadele etmeye başladı. Bu aşamadan sonra 9 bin kişi 108 bin 475 oy kullanarak nihai sonucu belirledi.ASIL BELİRLEYİCİ HALK 26 Eylül’de başlayan yarışma için ilk tur oylama 28 Kasım’da sona erdi ve Hürriyet okurları, verdikleri oylarla ’Otobil’ yarışmasının ilk turunda 16 ayrı segmentte yer alan 161 model arasından finale kalan adayları belirledi. 16 segmentin yer aldığı Otobil yarışmasında, her segmentin en beğenilen 3 modeli finalist olmayı başardı (Sadece 4X4 sınıfında iki adayın da eşit oy alması nedeniyle 4 finalist belirlendi). Otomobilseverlerin oylarıyla belirlenen ve 13 Aralık tarihinde 9 kişilik jüri tarafından test edilen 49 aday kendi segmentlerinde yılın en beğenilen otomobili olmak için yarıştı. Otomotiv firmalarının da yoğun ilgi gösterdiği test sürüşü sonrasında, Otobil yarışmasının sektör için önemi bir kez daha ortaya çıkmış oldu. Jüri üyeleri tarafından verilen oylar yarışmayı yalnızca katsayı olarak etkiledi. Böylece, 16 segmentte yılın en beğenilen otomobilleri halkın oyları sonucunda seçilmiş oldu.

<ımg>

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!