Türkiye’nin önde gelen 80 hastanesi ve uzmanları, Londra Uluslararası Sağlık Fuarı’nda (London International Health Expo) halkla buluştu. 28 Haziran 2024 Cuma günü Queen Elizabeth II Centre’da kapılarını açan fuar, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği, DEİK Sağlık İş Konseyi, Hizmet İhracatçıları Birliği ve TÜRSAB Türk Seyahat Acenteleri Birliği tarafından desteklendi.
#Londraİngiltere’de 4 Temmuz seçimlerinden sonra başlaması beklenen Türkiye Cumhuriyeti ile Birleşik Krallık Serbest Ticaret Anlaşması Müzakere Süreci’yle ilgi bir toplantı düzenlendi. Londra’da Avrupalı Türk Markalar Birliği’nin (ATMB) düzenlediği toplantıda Başkan Vehbi Keleş, müzakerelerle ilgili özel sektörün beklentilerini ortaya koyarken, Büyükelçi Osman Koray Ertaş ile Ticaret Müşaviri Abdurrahman Deniz, sürecin nasıl ilerleyeceği konularında katılımcıları bilgilendirdi.
#İngiltereAkdeniz İhracatçı Birlikleri’ne (AKİB) bağlı Akdeniz Hububat, Bakliyat, Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (AHBİB), Londra’da, yerleşik ithalatçılar-ihracatçılar, toptancılar, süpermarket zincirleri ve sektörde faaliyet gösteren kuruluşlarla bir araya gelerek yeni ilişkiler geliştirdi.
#LONDRAAvrupalı Türk Markalar Birliği (ATMB) Başkanı ve Gima UK CEO’su Vehbi Keleş, yurtdışında var olmak isteyen Türk firmalarına önerilerde bulundu. Keleş, yurtdışında başarılı olmanın temel adımlarından birinin hedef pazarı ve müşteri segmentlerini iyi anlamak olduğunu söyledi:
#Avrupalı Türk Markalar BirliğiLondra’da 19 Mayıs Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı kutlaması kapsamında gençlik şöleni gerçekleştirildi. T.C. Londra Büyükelçiliği Eğitim Müşavirliği, KKTC Londra Temsilciliği Eğitim ve Kültür Ateşeliği, İngiltere Türk Dili Kültürü ve Eğitim Konsorsiyumu ve İngiltere Türk Toplumu Futbol Federasyonu tarafından düzenlen etkinlik New River Stadyumu’nda yapıldı.
#LondraRus AVM yatırımcıları, son dönemde Türk markalarla hızlanan görüşme trafiğini Hürriyet’e değerlendirdi. Türkiye ve Rusya arasındaki ticaretin önemine değinen yetkililer süreci, ‘yeni bir aşama’ olarak tanımladı. “Rus tüketiciler Türk markalarını, ödedikleri paranın karşılığını aldıkları güçlü markalar olarak görüyor” diyen temsilcilere göre, ülkede sonbaharda perakende sektöründe 420 futbol sahası büyüklüğünde alanın boşa çıkması bekleniyor.
#RusyaRus AVM yatırımcılarından geçen haftalarda gelen teklifi kabul eden Birleşmiş Markalar Derneği (BMD), 12-14 Mayıs tarihlerinde Rusya’da yatırımcılarla bir araya gelecek. Şu an Rus AVM’lerdeki boşalma oranının yüzde 10 olduğu bilgisini veren BMD Başkanı Sinan Öncel, “Rusya’da görüştüğümüz isimlerden aldığımız bilgiye göre, önümüzdeki 3 ay içinde Rus AVM’lerin boşalma oranı yüzde 40 seviyesine kadar çıkacak” diye konuştu.
#RusyaRusya, Batılı markaların yaptırım kararlarının ardından boşalan AVM mağazaları için aralarında Türkiye’nin de olduğu farklı ülkelerden şirketlerle görüşüyor. Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, “Yatırımcı gruplar arayarak boş kalan yerler için bizimle görüşme talep ediyorlar. Biz de önümüzdeki günlerde Rusya’ya giderek süreci detaylandırmayı planlıyoruz” ifadelerini kullandı.
#Rusya“Erkek giyiminde dünya markalarının arka arkaya iflas etmesi Türk markaları için yeni fırsatlar doğuruyor” diyen Orka Holding Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, bu yıl İtalya’da mağaza açmaya devam edeceklerini, İspanya’da güçlenmeye devam ettiklerini, yurtdışı operasyon-larında da frene basmadıklarını anlattı.
#GazetehaberleriAvrupalı Türk Markalar Birliği Başkan Yardımcısı Vehbi Keleş "Yeni durum İngiltere için de yeni düzenlemeleri getireceğinden Türkiye ve KKTC hükümetleri, zaman kaybetmeden Kuzey Kıbrıs'ın dış ticareti ve direkt uçak seferleri konusunu gündeme getirerek yeniden müzakerelere başlamalı" dedi.
#BrexitGeçtiğimiz hafta iflas başvurusunda bulunan Forever 21 ile ilgili önemli gelişme yaşandı. Select Yönetim Kurulu Başkanı ve Avrupalı Türk Markalar Birliği Başkanı Cafer Mahiroğlu “Forever 21 markasının Avrupa’daki mağazalarının satın alınması için görüşmeler yapıyoruz” dedi.
#Forever 21Üç yıl önce kurulan ve 1 milyar dolarlık ciroya ulaşan Letonya merkezli e-ticaret platformu Joom, Türkiye pazarına girdi. Joom CEO’su Ilya Shirokov, bu yılın sonuna kadar Türkiye’den 1000 kadar markası sisteme entegre etmeyi hedeflediklerini açıkladı.
#Gazetehaberleri