Güncelleme Tarihi:
“DETAYLI bir pazar araştırması yaparak, rekabet analizi, tüketici talepleri, yerel yasal düzenlemeler ve kültürel farklılıklar gibi faktörleri değerlendirebilirsiniz. Bu sayede, stratejik kararlarınızı doğru şekilde alabilir ve pazarın gereksinimlerine uygun ürün ve hizmetler sunabilirsiniz. Marka ve imaj son derece önemli. Güçlü bir marka kimliği oluşturmak, ürün veya hizmetinizin farklılaşmasını sağlar, hedef pazarda tanınabilirlik kazanmaya yardımcı olur. Yerel pazarlarda uygun marka stratejileri belirleyerek, güvenilirlik ve kalite algısı oluşturulmalı, mutlaka yerel iş ortakları edinilmeli.”
‘REKABETTE AVANTAJ SAĞLAR’
“İyi bir yerel ağ oluşturarak distribütörler, satış temsilcileri, tedarikçiler veya yerel ortaklarla işbirliği yapabilirsiniz. Yerel iş ortaklarının bilgi birikiminden ve yerel pazarı anlama konusundaki deneyimlerinden faydalanarak hedeflediğiniz pazarda daha etkin bir şekilde var olabilirsiniz. Yurtdışında var olmak için etkili bir pazarlama ve iletişim stratejisi de oluşturmanız gerekmektedir. Bölgesel fuarlar, ticaret heyetleri, dijital pazarlama ve yerel medya gibi araçları kullanarak markanızın bilinirliğini artırabilirsiniz. Yurtdışında başarılı olmanın en önemli faktörlerinden biri, kaliteli ürün veya hizmet sunmak, müşteri memnuniyetini sağlamaktır. Müşteri geri bildirimlerine dikkat ederek ürün veya hizmetlerinizi sürekli olarak iyileştirmeli ve yerel müşterilerin ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde adapte etmelisiniz. Yurtdışında markalaşan Türk firmaları, kendi sektörlerinde öncü konuma gelerek rekabette avantaj sağlayabilir. Bir firma için müşteriler arasında bilinirlik, güven ve tercih edilirlik çok önemli. Bu da olumlu anlamda markalaşarak elde edilir.”
TİCARET AĞLARININ OLUŞMASINA DESTEK
ATMB’nin, Avrupa’da faaliyet gösteren Türk firmalarının markalaşmasını desteklemek amacıyla çeşitli çalışmalar yürüttüğünü belirten Keleş, bu konuda bilgilendirme seminerlerini yaptıklarını söyledi. Keleş, “Avrupa’daki diğer Türk veya İngiliz iş dernekleri, yerel ticaret odaları ve işbirliği platformları ile iletişim içerisindeyiz. Bu sayede Türk firmaları arasında işbirliği fırsatları oluşturarak, ortak projeler ve ticaret ağları kurmalarını destekliyoruz” dedi.
ATMB NEDİR?
ATMB, Kıta Avrupası ve Birleşik Krallık ülkelerini kapsayan iş dünyası birliği olarak 2014 yılında kuruldu. ATMB, Türk markalarının Avrupa’da daha fazla bilinirliğe ve tanınırlığa sahip olmalarına yardımcı olmak için çeşitli işbirliği projeleri yürütüyor ve Türk markalarının Avrupa’da daha fazla satış yapabilmeleri için ticari işbirliği fırsatları sunuyor. Bu sayede, Türk markaları Avrupa’da daha güçlü bir şekilde temsil edilirken, uluslararası ticarette daha rekabetçi hale gelebiliyor.