Ekonomi yönetiminin, kredi kartlarında ortaya çıkması muhtemel sorunları bertaraf etmek için aldığı gelire göre kredi kartı limiti ve ‘taksit’ sınırlaması tüketicilerin tepkisine yol açtı. "Tüketiciyi afyona, esrara alıştırdınız. Şimdi denizin ortasında yalnız bırakıyorsunuz, boğuluruz” diyen tüketiciler, “Gelire göre limit, 2006 yılında çıkan yasada vardı. Bugüne kadar bankalara, nasıl olur da gelire bakmadan kredi kartı dağıttınız, diye sorulmadı. Vatandaş, geçim yolunu kredi kartında buldu. Şimdi geçiş süreci koymadan, bize denizde boğulun deniyor” diye tepki gösterdiler.
#Kredi KartıGümrük ve Ticaret Bakanı Hayati Yazıcı, bankaların ücret, komisyon ve hizmet gelirlerinin, işletme giderlerini karşılama oranının geçen yıl itibariyle yüzde 63.9 olduğunu, bu durumun bankaların söz konusu gelirlerden neden vazgeçmediğini açıkça gösterdiğini söyledi.
FAİZ dışı uygulamalardan elde ettikleri gelirlere sürekli yenilerini ekleyen bankalar, şimdi de e-posta yoluyla gönderdikleri kredi kartı ve hesap ekstrelerini de komisyon yansıtıyor. Müşteriler artık, kredi kartı hesap özetlerini öğrenmek için bilgisayarlarına sıfır maliyetle gönderilen e-postaların her birine 1 TL ödemek zorunda kalıyor.
Bakan Yazıcı, bankaların ücret ve komisyonları konusunda yeni bir anlayış benimsediklerini belirterek, “Bundan sonra faiz dışı gelirleri BDDK belirleyecek. Kredi kartı aidatı konusunda da taksit ve puan istemeyenler için ücretsiz düz bir kart olacak. İsteyenler ise kart aidatı ödeyecekler” diye konuştu.
Ticaret ve Gümrük Bakanlığı tarafından hazırlanan tüketicinin korunması hakkında kanun tasarısı taslağının içeriğinde bulunan bankacılık işlem ücretleri ile ilgili madde çok tartışılıyor. Peki bu kanunla kredi sözleşmelerinde tüketicilere başka hangi haklar tanınıyor?
#KredilerFİNANSAL tüketicilerin korunması kapsamında, banka müşterilerinden alınacak masraf ve ücretlerin belirlenmesi çalışmalarında sona yaklaşılırken, yetkililer Aralık ayında Başbakanlık’a gönderilecek kanun taslağında ücretler için farklılaşma yoluna gidilebileceğini söyledi.
Tüketici Bankacılık İşlem Ücretlerinden Kurtulabilecek mi? - Ticaret ve Gümrük Bakanlığı tarafından hazırlanan tüketicinin korunması hakkında kanun tasarısı taslağı’nın içeriğinde bulunan bankacılık işlem ücretleri ile ilgili madde çok tartışılıyor. Peki bu kanunla kredi sözleşmelerinde tüketicilere başka hangi haklar tanınıyor?
#KredilerTicaret ve Gümrük Bakanlığı tarafından hazırlanan tüketicinin korunması hakkında kanun tasarısı taslağı’nın içeriğinde bulunan bankacılık işlem ücretleri ile ilgili madde çok tartışılıyor. Peki bu kanunla kredi sözleşmelerinde tüketicilere başka hangi haklar tanınıyor?
#KredilerTicaret Bakanı Ruhsar Pekcan, "Ürün Güvenliği Kanun Tasarısı ile ilgili çalışmamızı tüm paydaşlarımızın görüşlerini alarak tamamlamış bulunuyoruz, inşallah en kısa zamanda tüketicimizin hizmetinde olacak. Geçen yıl tüketici hakem heyetlerine 560 bin başvuru oldu, bunların yüzde 67'si tüketici lehine sonuçlandı" açıklamasında bulundu.
#Güvensiz Ürün