Türkiye’de yenilenmiş telefon pazarında hizmet veren EasyCep, Sia Insight ile yaptığı ‘Tüketici Tercihleri Araştırması’nın sonuçlarını açıkladı.12 ili kapsayan, son iki yıl içinde akıllı telefonunu değiştiren kişilere odaklanan araştırma sonuçlarına göre tüketicilerin telefon değiştirme sıklığı ortalama 3.2 yıl.
#Tüketici Tercihleri AraştırmasıŞair ve yazar Ataol Behramoğlu, 2021 yılında ‘içinde kıpırdayan arzunun’, ‘Düş Gezginleri’nden Erhan Doğan’ın önerisi sonrası su yüzüne çıkmasıyla Cumhuriyet’in 100. yılına özel bir marş yazdı. Marşa, Düş Gezginleri de bir beste yaptı. Behramoğlu’nun marşı 2023 yılında tekrar gündeme geldi, sosyal medya ve YouTube üzerinden dinlenebiliyor.
#Ataol BehramoğluDeloitte’un Dijital Tüketici Trendleri 2021 Araştırması’nın sonuçları kullanıcıların hayatla bağını elektronik cihazlar üzerinden kurduğunu gösteriyor. Araştırmaya göre akıllı saat ve fitness bilekliği altın çağını yaşıyor, hızlı internet ve 5G’ye talep artıyor. Türkler akıllı TV, robot süpürge ve akıllı ev aletleri sahipliğinde global ortalamanın hayli üstünde. Akıllı cihazları en fazla kullananlar 25-34 yaş aralığında.
#AraştırmaHer sektör gibi perakende de dijitalleşmenin etkisi ile ciddi bir dönüşümden geçiyor. Müşterilerin alışveriş alışkanlıklarının değişmekte olduğu ve sürekli yeni dijital kanalların devreye girdiği bu dönemde, perakendecilerin tüketicilerle etkileşim ve bağ kurma yeteneği her zamankinden daha önemli hale geliyor. Yapay zekâ, blokzinciri, metaverse gibi teknolojilerin perakendedeki uygulamaları; son araştırmalar ve öne çıkan yeni müşteri trendleri doğrultusunda yeni nesil perakendeyi tüm detaylarıyla analiz ettim.
#Ergi Şener“Giyilebilir cihazlar”dan beklentilerimiz ve bu terimin çağrıştırdıkları, teknolojideki gelişmeler ve artan uygulama çeşitliliği ile zamanla değişti. Bu durum aslında son derece normal ve diğer teknolojiler açısından da geçerli. Gelişmekte olan teknolojiler ile ilişkimiz zamanla bir zemine oturuyor ve belirli bir süreç doğrultusunda teknolojileri anlamlandırmaya başlıyoruz.
#Ergi ŞenerSIMON-Kucher&Partners’ın dünya çapında gerçekleştirdiği araştırmaya göre ‘kasım indirimleri’ ve ‘siber pazartesi’ bütçeleri geçen yıldan bu yana azalsa da online alışveriş ve anlık gelişen satın almalar pandemide artış gösterdi. Tüketici tercihleri incelendiğinde, ülkelerin çoğunda tüketicilerin çevrimiçi alışverişe yöneldiği görüldü.
#GazetehaberleriSimon-Kucher&Partners’ın dünya çapında gerçekleştirdiği araştırmaya göre "Kasım İndirimleri" ve "Siber Pazartesi" bütçeleri geçen yıldan bu yana azalsa da online alışveriş ve anlık gelişen satın almalar artış gösterdi.
#PandemiSalgın endişesi ile hayatımıza giren sosyal izolasyon, alışveriş trendleri ve ödeme yöntemi tercihlerinde de önemli değişikliklere yol açıyor. Mastercard Türkiye’nin araştırmasına göre kartlı alışverişlerde tüketicilerin yüzde 63’ü temassız ödemeyi tercih ediyor. İki ayda iki kat artış kaydeden temassız ödemeyi ilk sıraya taşıyan temel unsurlar ise hijyen ve hız...
#MastercardTürkiye'de "Konutta Bölgelere Göre Kullanıcı Alışkanlıkları” araştırması yapıldı. Araştırmaya göre, Ege Bölgesi’nde en çok ‘geniş balkon’a önem verilirken, yemek kültürünün çok güçlü olduğu Doğu ve Güneydoğu Anadolu’da birden fazla mutfağın olduğu mimari tasarımlar öne çıkıyor.
#EvSon verilere göre, çalışma hayatı içindeki ‘65 ve üstü’ olarak tanımlanan ‘yaşlı nüfus’ oranı yüzde 11.8. Doktor 85 yaşındaki Erdinç Köksal da onlardan biri. Emekli maaşıyla geçinemediğini söyleyen Dr. Köksal, “85 yaşında ak saçlı hekimin, bir sahil kasabasında dinleneceği yerde değil, fabrikada hasta bakmak mecburiyetinde kalması gerçekten düşündürücü ve üzücü” diyor.
#YaşlılıkIpsos’un son araştırmasına göre vatandaşın yüzde 53’ü Türkiye’nin en önemli sorunu olarak ekonomik durum, işsizlik ve geçim sıkıntısını gösteriyor. Geçtiğimiz yıl yüzde 38 olan bu oran Haziran seçiminde iktidarın kilidini açacak anahtarın yine ekonomi olduğunu ortaya koyuyor. Zaten oluşturulan ekonomi kadroları da partilerin bunun bilincinde olduğunu gösteriyor.
#IpsosÇoğunluğu üniversite mezunlarından oluşan binlerce işsizin "Ne iş yapacağımtest" kaygısına "franchising" ?are oluyor."Başarılı bir markanın (lisansın) isim hakkının kullanılması" olarak ifade edilen franchising sistemiyle, bayilik alan girişimciler, isim hakkı kullanma ücreti ödüyor ancak, önemli bir gider kalemini oluşturan tanıtım ve reklam giderlerinden kurtuluyor.
Çoğunluğu üniversite mezunlarından oluşan binlerce işsizin “Ne iş yapacağım?” kaygısına “franchising” çare oluyor.“Başarılı bir markanın (lisansın) isim hakkının kullanılması” olarak ifade edilen franchising sistemiyle, bayilik alan girişimciler, isim hakkı kullanma ücreti ödüyor ancak, önemli bir gider kalemini oluşturan tanıtım ve reklam giderlerinden kurtuluyor.
İki hafta önce yayınlanan ''<B>Figüranın düğünü filozofun ölümü</B>'' başlıklı yazımda İstanbul'da gerçekleştirilen Dünya Felsefe Kongresi'nde İnternet konusunda sunulan tebliğlerin çok eski fikirler olmasından dem vurmuştum. <B>Felsefe Kongresi</B>'nde konuşulanlar, taa sekiz yıl önce yazdığım fikirlerden bir adım öteye gidemiyor, aynı şeyleri söylüyorlardı.