Girişim sermayesi şirketi Turkven’in danışmanlığını yaptığı uluslararası yatırımcılar, yeni nesil atıştırmalık markası Züber’e yatırım yaptı. Turkven bu ortaklık ile Türkiye’de sağlıklı atıştırmalık kategorisinin kurucusu Züber’i globalleşme yolculuğunda destekleyecek.
#ZüberTürkiye Cumhuriyeti ve AB tarafından finanse edilen, Ticaret Bakanlığı tarafından yürütülen proje kapsamında tüketicilerin ürün güvenliği konusunda farkındalığının artırılması hedeflenirken, bu kapsamda 2 ay boyunca 10 konferans düzenlenecek, 10 kentteki 25 alışveriş merkezinde ürün güvenliği stantları kurulacak.
#Ürün GüvenliğiHacettepe Üniversitesi, plastik kullanımının olumsuz etkilerine dikkat çekmek için yerleşke içerisinde “Termos Kampanyası” başlattı. 15 kilogram plastik atığı toplayan ilk 400 öğrenciye termos bardak hediye edileceğini dile getiren Dr. Dilara Tüfekçioğlu, “Tabir i caizse yerleşkede plastik atık avcıları geziyor adeta” dedi.
#Hacettepe Üniversitesi Sürdürülebilir Yerleşkeler KoordinatörlüğüPepsico Kıdemli Pazarlama Direktörü Seren Çankırı, FIFA’nın en büyük organizasyonlarına verdikleri desteği anlattı. 2026 Dünya Kupası ve 2027 Kadınlar Dünya Kupası’nın resmi sponsorları arasında yer alan Ruffles’ın marka stratejisini anlatan Çankırı, “FIFA’nın düzenlediği Dünya Kupaları, sadece spor etkinlikleri olmanın ötesinde, küresel bir etkinlik. Aynı zamanda ülkemizi bir kez daha tek yürek yapacak önemli bir fırsat. Milli takımımızın kaliteli kadrosuyla başarıya ulaşacağına inancımız tam” dedi.
#2026 Dünya KupasıRekabet Kurumu Başkanı Birol Küle, son dönem çalışmalarına ilişkin detaylı açıklamada bulundu. Küle "Son yıllarda hem beşeri hem de bilişim teknolojileri alanındaki yatırımlarımız sayesinde artan başarılı inceleme süreçlerimiz, para cezalarındaki artışı da beraberinde getirmiştir. Son on yılın verilerini incelediğimizde, verilen cezaların %87 sinin son 4 yıl içinde verildiği görülmektedir. Bu 4 yıl içerisinde toplamda 10.4 milyar TL para cezası verilmiştir" dedi.
#Birol KüleResmi Gazete'de yayımlanan yönetmelikle, ikinci el araçların fiyatının, sıfır liste fiyatından yüksek olarak belirlenmesi 1 Ocak 2024'e kadar yasaklandı. Bazı ikinci el otomobil satıcıları ise karar sonrası internet sitelerinde yer alan fiyatları düşürerek, sahte fiyat uyguladı. Tüketici Konfederasyonu Başkanı Ağaoğlu, "Tüketici kanuna göre 54. madde 2. fıkra der ki, Etiket tarifi ve fiyat listelerinde belirtilen fiyat ile kasa fiyatı arasında fark bulunması durumunda tüketici lehinde olan fiyat uygulanır. Yani, 2 milyon 500 bin TL'lik araca 250 bin TL yazdıysa ben onun ekran görüntüsü alırım, 250 bin TL'yi gönderirim. Tabi ki, arabamı teslim etmeyecek, Tüketici Mahkemesi'ne gider hakime derim ki, 'Bu maddeye göre siz bu aracı bana teslim ettirmek zorundasınız. Ava giderken avlanırlar" dedi.
#Otomobil2022’yi geride bırakmaya başladığımız şu günlerde 2023’ü heyecanla beklemeye başladık. Yeni umutlarla, hedeflerle alınacak kararlar gerçekleştirilecek projeler olacak hedefimizde. Teknoloji ise yine şüphesiz her zaman olduğu gibi destekleyicimiz. O zaman gelin teknolojinin 2023 gündeminde neler, hangi trendler var bir göz atalım.
#2023 Teknoloji Gündemi Ve TrendlerBursa ilçeleri ile birlikte güçlü bir şehir. Her bir ilçesi de kendi markalaşma sürecini kendi yönetiyor. Son dönemde kentlerin markalaşma ve tanıtım süreçlerinde Slowfood (yavaş yemek) ve Cittaslow (yavaş şehir) gibi uluslararası standartlar öne çıkmaya başladı.
#BursaYazmıştım. Geçen günlerde Almanya’dan bir dostumuz Antalya’ya geldi. Biz de Antalya’da şehirde idik. Dostumuz terminalde bizi arayıp haber vermek istemiş. Yabancı hatlı bir telefonu Türkiye’de kullanmak, roaming ücretleri ateş pahası. Dostum internet hattından aramak istemiş.
#AntalyaTürkiye’den Singapur’a ihraç edilen üç baharat ürünü; öğütülmüş sumak, öğütülmüş tatlı biber ve tavuk baharatında ayakkabı ve zemin cilası gibi plastik renklendirmede kullanılan Sudan I-III-IV isimli kimyasal renklendiriciler tespit edildi. Singapur Gıda Bakanlığı söz konusu baharatların toplatılması ve kullanılmaması çağrısı yaparken, uzmanlar doğada olmayan canlılıktaki renkleri yaratabilmek için kullanılan sentetik gıda boyalarının çocuklarda hiperaktivite bozukluğu, yetişkinlerde ise kanser başta, deri dökülmesi, astım, alerji gibi rahatsızlıklara yol açabileceği konusunda uyarıyor.
#BaharatModa sektöründe, 15 yıl öncesine kıyasla kişi başı giyim tüketimi yüzde 60 artmış durumda. Dünyada her saniye bir çöp kamyonuna eşdeğer oranda çöpe atılan ya da yakılan tekstil ürünleri söz konusuyken, sektör temsilcileri, geri dönüşümün önemine dikkat çekiyor ve Avrupa’dan geri dönüşüm için getirilecek ürünlerin izin sürecinin sonuçlanmasını bekliyor.
#ModaSabri Ülker Vakfı ve The Nutrition Society ortaklığının Türkiye’de ilk defa düzenlenen ‘Sağlık için Beslenmenin Rolü’ Konferansı, dengeli beslenmenin toplum sağlığının geleceği için oynadığı kritik öneme dikkat çekti. En son araştırmalara göre Türkiye’de sağlık okuryazarlığı konusunda yetişkin nüfusun büyük kısmı ‘yetersiz’ veya ‘sorunlu’ bilgi düzeyine sahip. Beslenme konularında eksik veya hatalı bilgi edinmek yani yetersiz sağlık okuryazarlığı, Türkiye’de obezite ve aşırı kilolu olma durumunu, erkeklerde yüzde 20, kadınlarda ise yüzde 28’e çıkarıyor. Bireylerde eğitim düzeyi düştükçe hastalık oranı da artıyor.
#Sabri Ülker VakfıÇip krizine rağmen üretimi sürdürmek isteyen otomotiv markalarının yeni çözümü bazı teknolojileri araçlardan komple çıkartmak oldu. USB, navigasyon, dokunmatik ekran, start-stop, koltuk ısıtma gibi daha birçok teknoloji kaldırıldı. Bazı markaların tüketiciye dahi haber vermemesi tartışma yarattı. Türkiye ise sorunu şimdilik esnek üretimle çözmeye çalışıyor.
#OtomotivTüketicilere “Gıdaların izini sür, bilgiyle beslen” diyerek ürüne, üreticisine ve ülke ekonomisine fayda sağlayan “Tabağında ne var?” hareketiyle 100 binden fazla üreticiye dokunan Metro Türkiye, bu hareket kapsamında gastronomi dünyasının önde gelen isimlerini İzmir’in Urla ve Karabağlar ilçelerindeki yerel üreticiler ve kadın kooperatifleriyle bir araya getirdi. Gıda güvenliği için üreticileri hasatta ziyaret edip ürünlerin tarladan sofraya uzanan yolculuğunu takip etmek amacıyla gerçekleştirilen ziyaretlerde, Urla Kadın Kooperatifi ve Kavacık Kadın Kooperatifi’nin yetiştirdiği yerel ve coğrafi işaret tescilli ürünlere dikkat çekildi
#İzmir