Çankaya İlçe Tüketici Hakem Heyeti, ‘spor salonu’ mağdurları için önemli bir karara imza attı. Heyet, Ankara’da ünlü bir zincir spor salonuna üye olan ancak salon tadilata girince Çankaya’da başka bir şubeye yönlendirilen U.D.’yi haklı bularak bir yıllık ücretin iadesine karar verdi.
#Spor Salonu2023 yılı için değeri 66 bin liranın altındaki tüketici uyuşmazlıklarında il veya ilçe tüketici hakem heyetlerine e-Devlet üzerinden tek tıkla yerinizden bile kalkmadan başvurup hakkınızı aramanız mümkün. Peki, başvuru için parasal sınır kaç lira? Tüketici uyuşmazlıklarında arabulucuya gitmek dava şartı haline getirildi mi? Bu hafta milyonlarca tüketiciyi ilgilendiren tüketici uyuşmazlıklarına şikâyet yollarını yazdım.
#Tüketici UyuşmazlıklarıYıl sonunda kimi bankalar, daha önce alınmayacağını söyledikleri halde, kredi kartı ekstrelerine ‘kart aidatı’ bedeli yansıttı. Üstelik müşteri hizmetlerini arayanlardan, borcu silmek için 9 ay kullanım garantisi istendi. Tüketici Başvuru Merkezi Onursal Başkanı Aydın Ağaoğlu, “Tüketiciden habersizce ekstreye yansıtılan kart aidatı hukuka aykırıdır. Tüketici itiraz ederek, bu kesintinin iptalini istemeli” dedi.
#Kredi Kartı‘Efsane Cuma’, ‘Bekârlar günü’, ’11-11 günleri’ derken indirimlerle dolu bir kasım ayına daha girdik! Ben dahil çoğumuz, ihtiyacımız olmasa bile ‘Ama indirimde!’ deyip alıyoruz. Peki, gerçekten indirimde mi? Ticaret Bakanlığı, “Fiyatı önce arttırılan sonra indirilen ‘sözde’ indirim kampanyalarına karşı dikkatli olun” uyarısı yaptı. İyi de nasıl? Fiyatların gerçekten indirilip indirilmediğini anlamak mümkün mü? Kime, kimi nasıl şikâyet edeceğiz? Uyanık tüketicinin ‘indirim alışverişi’ rehberini hazırladım.
#İndirimTüketicilerin haklarını koruması için günümüzde tüketici hakem heyeti bulunmaktadır. Vatandaşlar mağdur oldukları vakit haklarını nereden arayacağını dair bilgi almaya çalışıyor. Peki, tüketici hakem heyetine nasıl ve hangi konularda başvurulur? E-Devlet'ten heyete nasıl başvurulur? İşte, tüm detaylar.
#Tüketici HakemTürkiye'nin güneyinde yaşanan orman yangınları fırsatçılara kazanç kapısı olurken, birçok yangın söndürme ekipmanına fahiş zamlar yapıldı. Tüketici Başvuru Merkezi Onursal Başkanı Aydın Ağaoğlu bu kriz fırsatçılığının cezasının 114 bin lira olduğunu belirtti.
#Orman YangınıTürkiye'nin güneyinde yaşanan orman yangınları fırsatçılara kazanç kapısı olurken, birçok yangın söndürme ekipmanına fahiş zamlar yapıldı. Tüketici Başvuru Merkezi Onursal Başkanı Aydın Ağaoğlu bu kriz fırsatçılığının cezasının 114 bin lira olduğunu belirtti.
#Orman YangınıÜrüne dokunup yakından inceleyemesek de internetten alışveriş günlük hayatımızın vazgeçilmez bir parçası haline geldi. Yaşanan pandemiyle birlikte bu ilgi daha da arttı. İhtiyaç olan her şey internetten alınmaya başlandı. Bu durum kimi tüketiciyi memnun etse de kimini mağdur etti. Aldığını üründen memnun kalmayan tüketici, haklarını ve nereye başvuracağını bilmediği zaman mağduriyet daha da artıyor. Avukat Elvan Kakıcı Şimşek, tüketici haklarını, tüketicinin hakkını nasıl araması ve nelere dikkat etmesi gerektiğini anlattı.
#AlışverişÜrüne dokunup yakından inceleyemesek de internetten alışveriş günlük hayatımızın vazgeçilmez bir parçası haline geldi. Yaşanan pandemiyle birlikte bu ilgi daha da arttı. İhtiyaç olan her şey internetten alınmaya başlandı. Bu durum kimi tüketiciyi memnun etse de kimini mağdur etti. Aldığını üründen memnun kalmayan tüketici, haklarını ve nereye başvuracağını bilmediği zaman mağduriyet daha da artıyor.
#Online AlışverişSon dakika haberi.. Yaz aylarında denize girmek isteyen İstanbulların tercihlerinin başında Kilyos geliyor. Kilyos'ta oturanlar ya da Kilyos'a denize girmek için gelenler sahil boyunca uzanan özel plajlarla karşılaşıyor. Bu plajlardan yararlanmak için ise, belirli bir ücret ödemeden denize girmek mümkün değil.
#KilyosTüketici hakem heyetleri, yılın ilk 4 ayında 180 bin 466 başvuru alırken, 165 bin 84 başvuruyu karara bağladı. Elektronik ortamda gerçekleştirilen başvuru oranı yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgını nedeniyle nisanda yüzde 80 civarında gerçekleşti.
#Ticaret BakanlığıKORONAVİRÜS salgını sonrasında internetten yapılan alışverişlerle birlikte vatandaşların mağduriyeti de arttı. Hem satın aldıkları hem de başkasına göndermek amacıyla kargoya verdikleri ürünlerin ulaşmasında sıkıntılar yaşayan vatandaşlar, kargolarının kaybolduğunu, geç ulaştığını ve kargo şirketlerine ulaşamadıklarını söyledi. Kargo şirketlerinin taleplere hazırlıksız yakalandığını ve şikayetlerin arttığını belirten Tüketici Başvuru Merkezi Onursal Başkanı Aydın Ağaoğlu ise mağduriyet yaşayanların nasıl bir yol izlemesi gerektiğini anlattı.
#Corona VirüsCOVID-19 salgınıyla alışveriş ve tüketim alışkanlıklarımız da değişti. Bunun üstüne bazı fırsatçıların kolonya, tıraş makinesi, gıda ürünleri gibi ürün kalemlerine fahiş fiyat uygulaması da binince aile bütçesi durumdan etkilendi. Uzmanlara bu süreçte bütçeyi nasıl yöneteceğimizi ve tasarruf sağlayacak noktaları sorduk.
#YazarTicaret Bakanlığı, tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için tüketici hakem heyetlerine gidilerek elden yapılacak başvuruların, e-Devlet kapısı üzerinden Tüketici Bilgi Sistemi (TÜBİS) aracılığıyla gerçekleştirebileceğini bildirdi.
#Tüketici Bilgi SistemiTİCARET Bakanı Ruhsar Pekcan, "Yeni Ürün Güvenliği Kanunu ile tüketicilerimizi güvensiz ürüne karşı koruyacak ve güvensiz üründen kaynaklı mağduriyetlerini ivedilikle giderilecek çok önemli düzenlemeleri hayata geçiriyoruz. Güvensiz ürünlerin tüketiciden geri çağrılmasını zorunlu hale getiriyoruz" dedi.
#15 Mart Dünya Tüketiciler GünüTicaret Bakanı Ruhsar Pekcan, "Ürün Güvenliği Kanun Tasarısı ile ilgili çalışmamızı tüm paydaşlarımızın görüşlerini alarak tamamlamış bulunuyoruz, inşallah en kısa zamanda tüketicimizin hizmetinde olacak. Geçen yıl tüketici hakem heyetlerine 560 bin başvuru oldu, bunların yüzde 67'si tüketici lehine sonuçlandı" açıklamasında bulundu.
#Güvensiz ÜrünTüketici hakem heyetleri, nüfus yoğunluğu, başvuru sayıları gibi hususlar göz önünde bulundurularak yeniden yapılandırıldı. Bu kapsamda bazı hakem heyetleri bir araya getirildi ve 1 Ağustos'tan itibaren toplam 211 tüketici hakem heyeti karar merci olarak yetkilendirildi.
#TİCARET BakanlığıTüketici Başvuru Merkezi (TBM) Onursal Başkanı Aydın Ağaoğlu, tüketici hakem heyetleri yönetmeliğinde yapılan yeni düzenlemeyle tüketicilerin e-Devlet kapısı üzerinden hakem heyetlerine başvuruda bulunabileceklerini, bu sayede hakem heyetlerindeki dosya yoğunluğunu azalacağını ve uyuşmazlıkların daha çabuk karara bağlanacağını söyledi.
#Tüketici Başvuru Merkezi